Vizitator sorin6 Postat Aprilie 4, 2008 Partajează Postat Aprilie 4, 2008 Mda, copy/paste merge si pe calculatorul tau... :supz: Sunt tari aia, "industrialii" " cu ajutorul metodei noatre se produce un biodiesel de calitate, dar nu garantam succesul. " Tot asa pot pretinde ca se poate face biodiesel din apa de mare, daca tot nu e garantat... :smt009 Acuma, fara bascalie, in regim de particular singura metoda accesibila este folosirea de ulei de gatit (eventual uzat/filtrat) in motoare care il accepta... :smt025 Amestec de ulei de peste, acid si catalizatori... eu nu asi risca, in regim de amator... Link spre comentariu
Vizitator sorin6 Postat Aprilie 4, 2008 Partajează Postat Aprilie 4, 2008 Mitica, dragul mosului, cel mai rentabil ar fi sa-ti introduci CNC-ul ala in ku* :smt003 Face toti banii, pana la ultimul euro-cent... :weedman: Link spre comentariu
MiniTehnicus Postat Aprilie 4, 2008 Partajează Postat Aprilie 4, 2008 Mda, copy/paste merge si pe calculatorul tau... :supz:Sunt tari aia, "industrialii"" cu ajutorul metodei noatre se produce un biodiesel de calitate, dar nu garantam succesul. "Tot asa pot pretinde ca se poate face biodiesel din apa de mare, daca tot nu e garantat... :smt009Acuma, fara bascalie, in regim de particular singura metoda accesibila este folosirea de ulei de gatit (eventual uzat/filtrat) in motoare care il accepta... :smt025 Amestec de ulei de peste, acid si catalizatori... eu nu asi risca, in regim de amator...Pentru utilizarea uleiului direct in motor trebuie facute modificari, cu bio-diesel nu ai nevoie de modificari.Tine cont de faptul ca uleiul este mai vascos decat motorina.Sunt cateva posibilitati de a realiza biodiesel in regim home-made.Deocamdata nu am gasit si nu mai am chef sa mai pierd timp cautand prin arhive dar tot copy/paste de net sa ne traiasca.PS. Te poti risca sa testezi realizarea de biodiesel deoarece "outside manell..Land" gasesti masini la scrapyard la preturi derizorii care au motoarele in stare de functionare.Aici un tutorial despre realizarea bio-diesel.http://journeytoforever.org/biodiesel_make.htmlSi aici comunitatea celor interesati de producerea bio-diesel.http://www.biodieselcommunity.org/Cateva poze cu aparatele facute pentru realizarea bio-diesel acasa.Din site-ul firmei care produce aparate de prelucrare pentru bio-diesel ai scapat esentialul.Ai cateva poze cu aparatura folosita de unde se poate trage o concluzie despre necesitatea de spatiu , cate recipiente se folosesc, cam ce electronica de comanda, gasesti aditivii necesari pentru procesul tehnologic.Daca ai avut ocazia vreodata sa vezi cum se fabrica sapunul de casa, realizarea de biodiesel nu este mare diferenta.Singura diferenta intre realizarea biodiesel-ului acasa si cel industrial este data de cantitatea de biodiesel realizata pe zi, utilajele industriale sunt pentru cantitati de mii de litri.PS. "Outside Manell's land... "se gasesc la scrapyard sau schrot masini la preturi derizorii care au motoarele in stare de functionare care se pot utiliza pe post de cobai. Link spre comentariu
Vizitator sorin6 Postat Aprilie 4, 2008 Partajează Postat Aprilie 4, 2008 Mai al naibii, cred ca trebuie sa-mi anunt motorul ca e cazul sa pice in pana, ca asa spune Google... :supz: Sau cu alte cuvinte, de ce sa facem simplu si ieftin, cand putem sa facem scump si complicat de dragul experimentului si sa construim (cumparam) "fabrica de sapun" in curte, si inca una fara garantie de rezultat de la fabricant...Desigur, in timpul liber care lipseste fiecaruia in mod cronic... Link spre comentariu
MiniTehnicus Postat Aprilie 7, 2008 Partajează Postat Aprilie 7, 2008 Biodiesel este combustibilul cu caracteristicile identice cu ale motorinei dar spre deosebire de motorina acest combustibil nu este un derivat al petrolului, ci este derivat din ulei vegetal sau animal. In general, uleiurile vegetale, sunt uleiurile de floarea soarelui, de soia, sau uleiurile de rapita . Pt a produce biodiesel cu ajutorul acestor uleiuri, este necesara o reactie chimica, care este denumita transesterificatie. Reactie chimica care face ca glicerolul present in ulei sa fie inlocuit de metanol, folosit ca un catalizator. Rezultatul este un metil ester si un exemplu ar putea fi metil esterul de rapita (RME). O forma reziduala a transesterificatiei, este glicerina si aceasta poate fi refolosita la fabricarea sapunurilor , ca un combustibil de ardere , in industria farmaceutica si cosmetica etc.Uleiul vegetal folosit direct pentru alimentarea motorului cauzeaza depuneri (calamina pentru motorina) care in timp duc la scaderea randamentului motorului si necesita demontarea si curatarea lui.Uleiul vegetal poate fi folosit doar la motoarele diesel de prima generatie, cele cu pompa de distributie si injectoare mecanice, motoarele diesel "common rail" au injectoare electronice si au nevoie de un combustibil mai "rafinat".Bineinteles uleiul este mai vascos decat motorina si trebuie modificata admisia in motor pentru utilizarea sa.Sau cu alte cuvinte, de ce sa facem simplu si ieftin, cand putem sa facem scump si complicat de dragul experimentului si sa construim (cumparam) "fabrica de sapun" in curte, si inca una fara garantie de rezultat de la fabricant...Ce este mai simplu, sa apesi cateva butoane, robinete si sa inmoi o hartie in solutie si in functie de culoare sa mai adaugi din aditivi sau sa modifici motorul diesel "common rail" la o masina de ultima generatie pentru functionarea cu ulei? Garantia se obtine de cel ce foloseste instalatia, fabricantul utilajului nu garanteaza rezultatul procesului deoarece nu controleaza calitatea materiei prime si calificarea operatorilor.Si "sapunul" obtinut se poate folosi la incalzire prin arderea intr-o centrala termica turbo, cele care folosesc lemn se pot modifica si pentru glicerina. Si din glicerina se obtin cele mai fine sapunuri prin combinare cu parfumuri.Folosirea biodiesel-ului este o utilizare de nisa, acolo unde exista posibilitatea de a recicla cantitati mari de ulei vegetal folosit din fast-food-uri, restaurante etc sau grasimile obtinute dupa prajire.Nu este o solutie universala deoarece ajunge sa concureze la cultivarea suprafetelor pentru obtinerea de hrana.Daca ai ocazia sa vizitezi SUA, pe langa NewYork o sa gasesti o rafinarie industriala pentru obtinerea de biodiesel care este folosit pentru obtinerea unui combustibil utilizat la avioane in locul kerosen-ului.Din link-urile pe care le-am postat am aratat ca fabricarea biodiesel-ului este realizata industrial, sunt disponibile echipamente si se poate realiza si acasa, chiar pornind de la obiecte care se gasesc in fiecare gospodarie. Link spre comentariu
Vizitator sorin6 Postat Aprilie 8, 2008 Partajează Postat Aprilie 8, 2008 Sincer, esti tare in google... :smt003 Daca chestii din astea ti le permiti la masini vechi, eu vad foarte putini dispusi sa bage combustibil fabricat in fundul curtii in turbo-dieselul cumparat cu 10mii Euroci sau mai mult :smt013 Stiind BINE ca motoarele common-rail sunt deosebit de sensibile la calitatea combustibilului folosit (functioneaza la circa 2000 bari, pe cand un motor de vechea generatie la circa 150...) Deci, solutia "ma transform in chimist" cade, iar daca devine industriala, o sa puna statul birurile traditionale pe el si nu mai e interesanta de loc :smt013 Asa ca... bye-bye biodiesel (de fabricatie proprie) si ne multumim cu "tractorase" pe ulei... Simplu, fara fabrica in curte... :smt003 Ulei de rapita sau similare, care NU ancraseaza nimic, decat pe siturile Internet si imaginatia celor care le consulta, cu conditia sa nu depaseasca 30% iarna si 50% vara... Diferenta de vascozitate si putere calorica este interesanta doar pentru studentii in chimie, in practica se poate ignora (iarasi, la motoarele "capabile" sa foloseasca ulei fara modificari si in proportiile amintite) (Pune poze cu common railul TAU modificat si vei avea mai multa credibilitate :smt019) Link spre comentariu
MiniTehnicus Postat Aprilie 8, 2008 Partajează Postat Aprilie 8, 2008 Ideea acestui topic este sa inlocuiesti 100% produsele petroliere nu sa faci diferite combinatii. Un singur lucru ignori, nu este vorba sa adaugi 30-50% ulei peste motorina si sa circuli cu masina, este vorba sa faci plinul 100% cu ulei dupa care sa pornesti la drum. :smt025 In cazul in care folosesti bio-diesel i-ti poti permite sa faci plinul fara sa adaugi motorina. Si da, cand eram "tovarasi " pe aici se foloseau solutii alternative inca de acum 20-30ani, cand benzina se gasea cu portia si la sfarsit de saptamana trebuia sa astepti sa-ti vina randul dupa numar( cu sot sau fara sot ) pentru a putea circula. Nici nu poti sa-ti imaginezi ce combinatii se faceau pentru a putea circula dar asta este o alta poveste. Pune poze cu common railul TAU modificat si vei avea mai multa credibilitate Aici m-ai prins, nu folosesc motor diesel, doar clasicul motor Otto dar alimentat cu GPL. :smt036 Cat despre producerea bio-dieselului, deocamdata nu se vinde o cantitate asa mare de "junk food" pe aici sa fie rentabila producerea de biodiesel, altfel "ma puteam bate cu caramida in piept" ca am o instalatie si produc biodiesel. Si nici un motor common rail care foloseste bio-diesel nu trebuie modificat, doar daca foloseste ulei. Deci, solutia "ma transform in chimist" cade, iar daca devine industriala, o sa puna statul birurile traditionale pe el si nu mai e interesanta de loc :smt013 Interesant este faptul ca se cauta solutii pentru inlocuirea petrolului si fabricarea bio-dieselului este incurajata de stat, cel putin pana se obtine alt tip de combustibil care sa se substituie benzinei si motorinei ( motoare pe baza de hidrogen?) Iar Brazilia acopera 40% din consum cu etanol obtinut din trestie de zahar. Asa ca... bye-bye biodiesel (de fabricatie proprie) si ne multumim cu "tractorase" pe ulei... Simplu, fara fabrica in curte... :smt003Ulei de rapita sau similare, care NU ancraseaza nimic, decat pe siturile Internet si imaginatia celor care le consulta, cu conditia sa nu depaseasca 30% iarna si 50% vara... Nu este nevoie de fabrica in curte, doar uleiul se cumpara de la fabrica de ulei, nu-i asa? Doar este acelasi lucru, ori motorina ori ulei de rapita, se obtin in acelasi mod( adica industrial) si nu trebuie sa "ma transform in chimist" pentru asta. Mai bine mergi la pompa si alimentezi motorina, uleiul de rapita sau altele vegetale se produc in instalatii industriale similare cu cele folosite pentru petrol ( nu degeaba se numesc instalatii de rafinare) si nu trebuie sa fii stresat ca "turbo-dieselul cumparat cu 10mii Euroci sau mai mult" se poate strica imediat. Problema pe care nu o poti depasi este faptul ca ai o idee fixa si nu vrei sa accepti ca exista si alte variante si este mai usor sa bagatelizezi totul decat sa faci un mic efort sa te documentezi. Ai ridicat o problema, cum ca acasa nu se poate realiza bio-diesel, trebuie instalatii industriale, procesul este complicat, trebuie sa fii "doctor-academician" in chimie industriala pentru asta, dar ai scapat din vedere un singur fapt, era mai usor sa te documentezi singur decat sa te superi ca altcineva ti-a aratat unde sa cauti pentru asta. Si daca exista interesul nimeni nu te impiedica sa corespondezi pe e-mail cu cei care au demonstrat ca se poate fabrica bio-diesel home-made. Stii, cei de acolo folosesc si ei un forum pentru asta, unde isi impartasesc experienta si ajuta pe cei care vor sa-si construiasca instalatii si sa produca bio-diesel acasa. Totul porneste de la a fii deschis la nou si sa ai dorinta sa experimentezi pentru asta si nu de a astepta de la altii sa faca acest lucru in locul tau. Poate ca bio-dieselul nu este solutia minune, dar rezolva o problema ecologica, anume reciclarea uleiurilor vegetale uzate si a altor produse similare. Link spre comentariu
Vizitator sorin6 Postat Aprilie 9, 2008 Partajează Postat Aprilie 9, 2008 Ce stat, care stat, cel brazilian ? ce importanta are asta, cele din UE impusca prima data si te intreaba cum te cheama dupa aceea (pardon... te taxeaza la pompa si subventioneaza productia... mai mult pe hartie si rapoarte) Sincer sa fiu, salvarea planetei nu este prima mea preocupare (decat atuncea cand pot fara sa ma ruinez sau sa fiu ridicol...) Problema in domeniu este ca (in afara unei flote "captive" ca de exemplu autobuzele de oras) masinile-motoarele trebuie sa poata fi alimentate peste tot, si la Manilla, si la Chitila, caci nu poti cara cisterna dupa tine... Eu am inteles ca se cauta solutia folosirii unui combustibil alternativ de catre un particular, si ca aceasta trebuie sa fie mai "rentabila" decat vizita saptamanala la pompa de benzina din colt... Am gresit ? Si ca aceasta persoana nu este proprietara unui lant de fast-fooduri, ca sa aiba materie prima la discretie... Si ca nu e dispus sa-si sparga masina (scumpa) luandu-se dupa o echipa de experimentatori care ridica din umeri cand ai intrebi "cu ce merg eu la lucru maine, ca nu mai am motor"... Deci, chestii logice, pragmatice, nu teoretizarii in fata unei halbe cu bere... :smt009 (ma includ in lot, deci nu e un atac la persoana...) Deci modificarea motoarelor e exclusa, ca sa nu vorbim ca e cvasi-imposibila in cazul unui motor modern, de catre un particular mediu... IN ACEST CONTEXT, (si crede-ma ca am citit destul de mult, intr-o existenta anterioara eram motorist... :smt025 ) amortizarea unei instalatii de bio-combustibil CA SI asigurarea cantitatii minime necesare unui rulaj normal sunt problematice... (de unde interesul limitat) Ca si asigurarea unui bio-combustibil perfect filtrat, in cazul unei instalatii artizanale, conditie ESENTIALA daca nu iti arde de a reface motorul de 2 ori pe luna... Nu stiu daca ai auzit, dar chiar si umiditatea in motorina e fatala la motoare de tip HDI... De unde solutia mea, nu e perfecta, dar are meritul ca "tine la drum" :smt033 Link spre comentariu
Vizitator a_dacian Postat Iunie 9, 2008 Partajează Postat Iunie 9, 2008 nu se pot construi un fel de cuptoare cu microunde f.rapide, consum ceva mai redus , care sa fiarba apa rezultand abur..... glumeam si yo :rolleyes:ba stii tu ceva. prin '85 facuse si un roman injectia aburului supraincalzit in motor cu rezultate bune.ideea isi are originea in noua zelanda, parca prin '72. patentul original incalzea aburul la 400C printr-o spirala subtire aflata in jurul tevii de esapament (prima parte, cea care iese din motor).mai avantajos este insa gazul Brown, (amestec obtinut prin cracarea apei in curent continuu pulsat la inalta frecventa, eventual si la inalta tensiune) keywords: joe cell, water power cel, brown gas, water car.puteti incepe de aici: http://energiegratis.wordpress.commulte lucruri nu se stiu... dar nu-i nimic, poti muri fericit si fara sa stii :weedman: Link spre comentariu
Vizitator sorin6 Postat Iunie 9, 2008 Partajează Postat Iunie 9, 2008 Auzi, eu cred ca nu stii despre ce vorbesti... :smt009 Link spre comentariu
EmyRulz Postat Iunie 12, 2008 Partajează Postat Iunie 12, 2008 Nu stiu de ce ati mai inviat theadul asta.a_dacian, vad ca ai postat pe aici pe forum in repetate randuri link la siteul acela cu energiegratis. Te-au angajat se le faci promovare? Link spre comentariu
AdrianI Postat Iunie 18, 2008 Partajează Postat Iunie 18, 2008 Nu stiu de ce ati mai inviat theadul asta.Exista un motiv pt. invierea threadului. Cica japonezii au reusit sa faca masina cu apa. Mai multe detalii, http://www.google.ro/search?hl=ro&q=mas ... nezi&meta=Cica doar apa pui. Atat. Cine stie, poate pana la urma chiar o face cineva. Keep dreaming Link spre comentariu
Depanatoru Postat Iunie 18, 2008 Partajează Postat Iunie 18, 2008 E o prostie , citat din unul din comentariile de acolo "Currently, the Genepax product appears to violate the First Law of Thermodynamics. Energy must be supplied to break the water into hydrogen and oxygen to produce the hydrogen fuel for the fuel cell. Oxidizing the hydrogen within the fuel cell can at best produce only as much energy as it took to break apart the water in the first place, leaving no energy left to power the car. Yet the company claims that water is all that is needed to make the car go." Poti citi mai sus pe undeva , tot asta am zis si eu . Pana nu explica cineva logic cum e posibil nu cred in filmulete . Link spre comentariu
Vizitator flysting Postat Iunie 18, 2008 Partajează Postat Iunie 18, 2008 am eu o cunostinta care a incercat sa obtina hidrogen prin electroliza cu ajutorul unei bobine din sarma de inox / sau placi de inox (tabla) conform instructiunilor din documentul atasat. Bafta! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum