marius75 Postat Martie 6, 2015 Partajează Postat Martie 6, 2015 (editat) Sa nu fie vreo greseala la legaturi...eu tot piese de la miva am folosit , dar biasul a ramas acelasi dupa adaugarea inca unei perechi de finali...eu am masurat Ube ca n-am ampermetru. Verificati si rezistentele din emitorul finalilor, dar si celelalte rezistente...ceva nu- i in regula daca sare asa mult curentul de mers in gol. Editat Martie 6, 2015 de marius75 Link spre comentariu
Emil 1986 Postat Martie 6, 2015 Partajează Postat Martie 6, 2015 ai masurat mosfetii?ai verificat sa nu fie in scurt cu radiatorul? Link spre comentariu
nelugavrila Postat Martie 6, 2015 Autor Partajează Postat Martie 6, 2015 schema este cu drena comuna la toti tranzistorii ,deci nu sunt izolati fata de radiator(face contact ferm) iar mosfetii sunt buni ,pentru ca am patru perechi pe montaj si am folosit pe toti separat cate 2 Link spre comentariu
hpavictor Postat Martie 6, 2015 Partajează Postat Martie 6, 2015 Uite inca un exemplu asemanator , dar mult mai evoluat , cu finali mai " pamanteni " : Link spre comentariu
nelugavrila Postat Martie 6, 2015 Autor Partajează Postat Martie 6, 2015 In poza 3, prefinalii sunt 2N5551/2N5401,oare nu sunt prea mici?Sa schimb si la mine cu 2N-uri?Ce rol au tranzistorii10P20/10N20? Link spre comentariu
franzm Postat Martie 6, 2015 Partajează Postat Martie 6, 2015 Oare d-l Hall asta s-o fi inspirat de aici? Link spre comentariu
Sharky Postat Martie 6, 2015 Partajează Postat Martie 6, 2015 schema este cu drena comuna la toti tranzistorii ,deci nu sunt izolati fata de radiator(face contact ferm) iar mosfetii sunt buni ,pentru ca am patru perechi pe montaj si am folosit pe toti separat cate 2 OK, dar in cazul asta izoleaza radiatorul de restul carcase si alte fire. Iesirea e fix pe el! E o idee f buna, sa renunti la izolatori, DAR NUMAI DACA acorzi suficienta atentie izolarii radiatorului. Daca ai fi folosit o schema gen QSC, cu drena pusa la masa, atunci, da ii puteai lega lejer, fara nici o urma de stres. Legat de schema lui Victor, tin acele 2n-uri, DAR, ofera performante decente, dar nu spectaculoase. Vezi schema de comanda a lui Leco, e mai buna. Ai totem pole, cu impedanta redusa, comanzi rapid si ferm capacitatile din grila. 2n-urile asa cum sunt puse nu pot furniza curenti spectaculosi. In cazul real de functionare (audio) nu va fi diferenta, dar daca esti un perfectionist si vrei ca etajul final sa iti duca 100kHz dreptunghiular fara a avea conductie simultana atunci merita sa acorzi atentie asupra acestui aspect. Daca iesirea ar fi fost clasica, atunci scapi fara totem pole, cu un simplu repetor pe emitor, dar aici grilele se comanda cu semnale diferite, de aceea ai nevoie de drivere diferite, nu merge un simplu repetor. Legat de schema din primul post, de aceea rezistentele respective sunt asa mici. Disipa mai mult, dar ofera o capacitate de curent mai mare decat in cazul in care se punea o valoare mai mare. Evident, e o solutie simpla, ieftina, dar se poate imbunatati. Dar sa lasam vorba. Nu pune perechea, pune doar un mosfet, sa zicem N-ul, vezi daca face figuri. Creste rezistentele din grile si compoenseaza asa cum am zis. Apoi incet incet scoate din compensari, sa vedem ce iese. Schema desi e simpla ca numar de piese, e dificil de reglat, in special cand e vorba de mosfeti. Se presupune ca verifici in prealabil daca nu cumva piesele sunt arse. Pune si niste diode de limitare Ugs sa nu cumva sa arzi finalii cu prea mult Ugs. Pt inceput lasa-le de valoare mare gen 12V, apoi daca vrei sa limitezi curentul, le poti scadea, dar mai ai pana la pasul ala. Franz, buna treaba cu lateralii si verticalii. Eu am incercat bipolari+laterali, dar doar ca si experiment. N-am facut ceva concret cu ei, inca. Cred ca ar merge, mai ales intr-un amplif de putere mare. Dar eu as prefera intr-o configuratie clasica de repetor pe sursa. E mult mai stabila si nici nu ai nevoie de Un simplu repetor pe emitor sanatos, capabil sa iti dea cativa A in grile, ii comanda de le sar fulgii, plus 10V in plus pe alimentarea comenzii si gata. Prefer sa bag mut complexitatea in ceva usor de realizat. Link spre comentariu
nelugavrila Postat Martie 7, 2015 Autor Partajează Postat Martie 7, 2015 (editat) Rezolvat problema,cablajul avea un firicel si punea in scurt tranzistorii cred,am pus 2perechi,apoi 3,apoi 4 si merge.Am incercat niste compensari si mariri de rezistente,parca mergea mai rau,mai si oscila cateodata,si am ramas la schema originala.Curentul se regleaza bine ,acum este la 60mA /alimentare 2x55v.Multimetru pe + si ramura cu tranzistori.Radiator rece in idle ,caldut la 40%.Cat sa-i dau tensiune de bias?parca sunetul este putin sugrumat la volum mic. Editat Martie 7, 2015 de nelugavrila Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 7, 2015 Partajează Postat Martie 7, 2015 Nu ii dai tensiune de bias, este greu de aproximat la mos-uri, mai ales la verticale. Ai aici cum ar trebui reglat, dat exemplu pentru 40mA bias al etajului final, indiferent cite perechi de finali folosesti: http://postimg.org/image/lwbpjrn67/: Sunetul sugrumat la nivele mici este datorat lipsei de bias la valoare corecta. Succes. Link spre comentariu
Emil 1986 Postat Martie 7, 2015 Partajează Postat Martie 7, 2015 poti sa incerci sa reglezi si cu muzica pe el,pui ampemetru si reglezi pana nu mai auzi sunetul sugrumat,dai la minim si vezi la cat ramane bias-ul pe ampemetru Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 7, 2015 Partajează Postat Martie 7, 2015 Asta imi pare cea mai neinspirata ajustare... Link spre comentariu
Emil 1986 Postat Martie 7, 2015 Partajează Postat Martie 7, 2015 isi foloseste urechea pe post de osciloscop Link spre comentariu
nelugavrila Postat Martie 7, 2015 Autor Partajează Postat Martie 7, 2015 am reusit sa scot 25-30volti alternativ pe sarcina de4 ohmi,insemnand cam 150-200wati.Merge ,rupe,are vlaga,asta-i important dar,sunetul parca nu-i curat.Ce bine era daca aveam osciloscop.(ca ureche am) .Am mj-uri ca prefinali,i-as schimba poate nu-s imperecheati. Link spre comentariu
Emil 1986 Postat Martie 7, 2015 Partajează Postat Martie 7, 2015 (editat) eu pana sa imi iau osciloscop la fet 200 reglam biasul si puneam buricul degetului pe tranzistor si dadeam volum,nu mare si daca ma frigea mai reglam pana nu mai frigea,chiar daca ei in prospect scriau 70-80 ma nu mergea chiar asa,iar la diy200 la volum mic aveam distorsiuini pe inalte si la fel frigeau tr.eu nu am inperecheat mosfeti la fet200 cand am schimbat si au mers ca noi kiturile.iar la probe pune bec in serie cu primarul trafului,si daca ai probleme nu arzi finali.pana sa fac asa la ampliful lui marian mp100 am ars 2 perechi de finali din greseli acum ai cei 1,3v pe iesire la tl? Editat Martie 7, 2015 de Emil 1986 Link spre comentariu
claw Postat Martie 7, 2015 Partajează Postat Martie 7, 2015 Pentru inceput ai putea sa schimbi acele rezistente JINSHAN de 5W (sunt niste mizerii) . La reglarea bias-ului ar trebui tinut cont de 2 lucruri : distorsiunile la putere mica (5-10W de ex. ai sa auzi niste intreruperi in sunet daca nu e calibrat corect) si temperatura radiatorului in IDLE . Stai linistit ,mai toate amplifurile cu mosuri seria AVxxx ,DIYxxx,NMOSxxx au un sunet putin "sters",dar foarte ok. Doar marii producatori de amplifuri gen Ecler stiu sa le puna in valoare si sa obtina performante deosebite... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum