Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Step-down


Vizitator Gica Php

Postări Recomandate

Pai tot ce vreau este sa aprind un bec de auto la 50% din puterea lui.

Cu clestele trebuie sa scoti cuvintele de la unii. Ne batem capul cu surse complexe, stabilizare, stabilitate dar ei nu vor masina, vor caruta.

Dar un simplu mos comandat 50% nu ar fi deajuns?

Link spre comentariu

Gica, repet intrebarea, de unde cei 20A? Ai zis ca vrei sa aprinzi un bec auto la jumatate din intensitate, pai consuma el 20A?

 

PS: Subscriu si eu la parerea D-lui Miticamy, parca trebui sa-ti tragem cu clestele detalii... ce naiba mai oameni buni, e in interesul vostru sa oferiti cat mai multe detalii posibil, sa spui exact ce si cum vrei, si exact ce ai facut pana acum... da tu vii cu postari de 2-3 cuvinte si pretinzi ajutor...

Link spre comentariu

Depinde totul de mașina pe care se dorește această modificare (care nici nu este permisă legal vorbind pe autovehicul). Dacă este un model recent cu toate luminile gestionate de  computer, nu vei putea face nimic decât cu complicații, rezistențe de putere care să asigure curentul nominal la bornele farurilor, erori supărătoare pe bord,  :95  Nu știu dacă merită tot deranjul. În principiu s-ar rezolva  simplu doar cu relee ce ar comuta cele două faruri în serie, dar trebuie mai întâi să facem o comisie de anchetă, să aflăm amănunte, mai ales ce mașină este............. 

Se putea pune simplu problema de la început astfel : ,, am o mașină modelu X și vreau să aprind farurile de putere Y la jumătatea puterii lor....se poate face asta și cum ?,, și se evita o pagină întreagă în care s-au adus diverse soluții și s-a pierdut un timp inutil pentru cei ce au dorit să ajute. S-a mai discutat această idee și în alt topic din ce îmi amintesc...

Asta dacă e vorba de reducerea luminozității farurilor auto, dacă e alt scop, subiectul rămâne deschis...

Link spre comentariu
Vizitator Gica Php

De ce cei 20A? Pentru ca as vrea sa leg si 6 becuri.

Daca este legal? Nu conteaza asta, nu voi folosi pe strada.

Daca merita? Pentru mine da.

Sa inseriez? Nu

 

Intrebarea este cat se poate de simpla ca s-in primpul post:

 

Cum se poate scadea tensiunea de la 12 la 6 si sa reziste la 20A? Am precizat ca am facut asta cu un mosfet (buz11) insa vreau ca masa sa fie comuna.

 

Nu are nici o relevanta la ce voi folosi acest stepdown, pur si simplu asta incerc sa fac si de aceea am intrebat. 

Multi dintre voi va ganditi prea departe, prea avansat cand absolut nu se cere acest lucru. 

Link spre comentariu

@Gica Php Ai și nu ai dreptate . Nu este suficient să precizezi o tensiune și un curent pentru a defini o sursă. 

În cazul tău, dacă o folosești exclusiv pentru becuri anumite cerințe sunt mai lejere - pulsația contează mai puțin , viteza buclei poate fi mică deci și frecvența de lucru poate fi mică , etc. 

În același timp curentul la pornire poate fi foarte mare . Sursa trebuie să limiteze nu să ”dea afară” cum fac multe surse. 

Mai contează și de unde vin cei 12V - dintr-o altă sursă, dintr-o baterie , din instalația mașinii ? Pentru că în primul caz sunt 12V , relativ constanți ; în al doilea sunt cel mult 12V , posibil 10,8 la descărcare maximă; în al treilea caz pot fi și 14,4V cu anumite supratensiuni - așa , ca idee nu pot folosi MOSFET de 20V cum aș folosi dacă ar fi din baterie . 

Deci , are relevanță.

 

PS La o sugestie care ți s-a făcut mai sus , ai răspuns : ”E prea mare ! ” Cât trebuie să fie , vrei să ghicim noi ?

 

 

@elmar Aia e o sursă liniară. La 12V intrare și 6V ieșire , cu 20A avem 120W pe tranzistor ....

Editat de UDAR
Link spre comentariu

Gica, sa stii ca nu degeaba ti-am propus acel proiect, este bine documentat si se poate adapta cerintelor tale. Mai trebuie sa stii ca ceea ce tu ceri nu este simplu, un regulator pe care sa pice 6-8V si sa duca 20A de cele mai multe ori este indicat a fi in comutatie, deoarece liniar disipatia ar fi enorma, deci radiatorul ar trebui sa fie foarte mare, si ti-ar trebui multi tranzistori. Dar nici comutatia nu este simpla, pentru ca cerintele nu sunt simple, 20A printr-un singur mosfet este destul de mult chiar si la comutatie, si pentru ca pierderile sa fie acceptabile si deci dimensiunile radiatorului acceptabile, trebuie si o schema bine pusa la punct. Foarte redus ca si dimensiuni nu prea ai cum, deci trebuie sa faci undeva un compromis.

 

PS: UDAR ce zici de un 555 in configuratia aia pwm pentru reglare turatie motor, dar cu P-mos dupa el? Ma gandesc ca iesirea 555 ar putea comanda un NPN, si acesta sa traga in jos poarta Pmos, eventual un PNP care sa si blocheze mosfetul... Devreme ce aplicatia nu este pretentioasa, gandesc ca ar fi putea merge, ce spui ma apuc sa desenez ceva sau de fapt spun prostii?

Link spre comentariu
Vizitator Gica Php

Liniar nu este ok deloc, este prea mare caderea de tensiune pe el. De aceea m-am gandit la schema de mai sus, pe care am extras-o de prin proiectule lui Niq.

Link spre comentariu

post-176515-0-08371500-1425891708_thumb.png

 

@Marian Sigur merge . Eu am testat ( și cred că am mai postat schema anul trecut ) schema de mai sus . Trebuie , desigur , redimensionată - adăugat eventual un totem-pole . Dar nu are nicio protecție la scurt . Dacă OP este interesat mă mobilizez, dacă nu , nu.

 

 

 

EDIT Mai jos e link-ul cu rezultatele testelor.

 

http://www.elforum.info/topic/83390-200-euro-premiu-pentru-cel-mai-bun-articol/page-3?do=findComment&comment=933713

 

 

EDIT 2 ( Sper că ultimul ) . Totuși, cu UC3843 cred că iese cel mai simplu.

Editat de UDAR
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări