adicontakt Postat Martie 14, 2015 Partajează Postat Martie 14, 2015 da i bataie si cu lc metru ala si nu o sa ma ai dubii Link spre comentariu
amudsen Postat Martie 16, 2015 Partajează Postat Martie 16, 2015 Putem folosi calculele de aici? http://schmidt-walter.eit.h-da.de/smps_e/edw_smps_e.html Link spre comentariu
CIBY2 Postat Martie 17, 2015 Autor Partajează Postat Martie 17, 2015 De ce sa nu poti? Pe langa excelul meu, site-ul cu pricina se presupune ca este mai de incredere! Link spre comentariu
amudsen Postat Martie 18, 2015 Partajează Postat Martie 18, 2015 Aici e aici ....... se "presupune", ... la ce rezultate da acolo, nu prea suna cu realitatea (adica cu practica), mai degraba un programel de pe un site rusesc au rezultate (si calculele Dvs.,) conforme cu ce functioneaza. Link spre comentariu
dacianu11 Postat Martie 18, 2015 Partajează Postat Martie 18, 2015 Cu aceasta schema am adus la viata 2 bormasini care stateau pe dreapta de cativa ani, sunt foarte multumit de felul cum functioneaza, deja le-am facut proba. Acum ca am incheiat un capitol (bormasinile) incerc sa ma indrept spre altceva. Va prezint scurt o istorioara, apoi vin cu o intrebare indrazneata. Am un prieten care are un tractor, (omul se ocupa si cu agricultura) dar mereu are probleme cu pornirea din cauza bateriei (cel putin asa zice el). Are o baterie de 100Ah cam pe duca , zic eu, si care tot timpul trebuie sa o incarce inainte de a porni tractorul. A ars cateva redresoare pana acum. I-am facut un redresor cu un traf de 2kg, tot degeaba, zici ca intentionat le arde. Acum intrebarea indrazneata este: Pot folosi aceasta schema pentru un redresor auto, dar care sa suporte undeva la 20A? Daca da, care sunt modificarile necesare? Nu vreau sa discutam despre tractor, mecanica sau alte natrapazlacuri, ci strict despre acest aspect, daca merge facut un redresor sau nu. Eu m-am gandit la un 20A ca sa fiu sigur ca nu mai arde omul redresorul, dar nu e o cifra batuta in cuie, daca aveti sugestii......... Sper sa nu m-i se aplice zicala: "Nemultumitului i se i-a darul" Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 18, 2015 Partajează Postat Martie 18, 2015 Pt mine este de neinteles de ce oamenii nu realizeaza ca proprietatea bobinei de a nu permite variatii bruste ale curentului se poate folosi si la incarcatorul de baterii auto. Mai mult, nu mai conteaza tensiunea din secundar asa mult si poti folosi un traf fara sa-l rebobinezi.Asa ca traful de 2kg se poate reface iar pt incarcare se va folosi un down-converter cu MOS-uri de curenti mari (si tens mici) care sant relativ ieftini.Nu am mai intervenit in zecile de postari despre tensiunea din secundarul trafului pt incarcatorul simplu de baterii.Este un forum de electronica, santem in sec XXI si facem incarcatoare ca in timpul razboiului mondial.Iar raspunsul la intrebarea de sus este DA, orice sursa cu limitare de curent se poate folosi drept incarcator. Nu are importanta ca este flyback, forward/ semipunte, punte.Sursele se calculeaza dupa putere si nu dupa aplicatie. Ea nu va sti ca la iesire are o bormasina sau o baterie, ea discuta cu o sarcina care cere un anumit curent. Si poate sa-l dea sau nu. Nu discutam acum despre stabilitate, raspunsul la variatia rapida a sarcinii, astea sant fineturi. Din acest punct de vedere bateria este un consumator foarte cuminte. Link spre comentariu
validae Postat Martie 18, 2015 Partajează Postat Martie 18, 2015 @Dacianu_11. Dacă vrei să-i faci prietenului un redresor ,,pe viață,, modifică-i mai bine traful de sudură (cred că orice tractorist are unul prin atelier) adăugându-i două înfășurări de 13V cu ceva platbandă recuperată din statoare de demaror auto (maximum 30 spire). Pui două diode de 100-300A (redresare cu priză mediană) și-i faci omului un ,,robot de pornire,, serios care va ajuta la pornirea pe timp rece, că ăsta e oful tractoriștilor. Nu am nimic cu sursele în comutație, sunt mai ușoare, au tot felul de protecții. Dar la probleme serioase, trebuiesc soluții serioase. Link spre comentariu
Sandu 64 Postat Martie 18, 2015 Partajează Postat Martie 18, 2015 buna seara Doresc sa fac si eu acesta sursa pentru bormasina14,4v (nu o sa fie usor datorita cunostiitelor mele limitate in electronica) Inca nu am un traf da o sa gasesc in surse pc cel mai probabil EL33 Sunt necesare modificari in schema pentru 14,4v? Am citit pe un post anterior ca pentru 12v sunt necesare citeva modificari si @CIBY2 a si prezentat modificarile,dar pentru 14,4 nu stiu multumesc Link spre comentariu
amudsen Postat Martie 18, 2015 Partajează Postat Martie 18, 2015 (editat) Sunt cam off - topic, dar, pentru un acumulator de 100A, e necesar un curent de incarcare de 10A, se stie ca redresoarele cu cele mai bune rezultate sunt cele cu tiristor (oscilatiile de curent au si rolul de "desulfatare"). Intradevar am vazut undeva un robot de pornire cu o sursa de comutatie, dar la puteri mari e o alta poveste (constructie, reglaje, probe, etc.). In general, cand apuci sa pui acumulatorul la redresor, e cam pe duca. Editat Martie 18, 2015 de amudsen Link spre comentariu
vera Postat Martie 18, 2015 Partajează Postat Martie 18, 2015 Sandu 64 pt. tine, cred ca cel mai potrivit, este sa cumperi un transformator electronic pt. becurile cu halogeni. Gasesti in comert de puteri intre 50-150W/12V, iar pretul este modic (sunt chinezarii). La acest transformator conectezi o punte rapida de min. 10A si un condesator pt. filtraj si gata alimentatorul.Trafo de 105W are 2 perechi de 13007 iar ca transformator un tor. Secundarul pt. 12V are 10sp, asa ca este f usor de modificat, pt. tensiunea care iti trebuie.Spor Link spre comentariu
CIBY2 Postat Martie 19, 2015 Autor Partajează Postat Martie 19, 2015 (editat) Sandu, pentru 14,4V, faci modificarile despre care ai vorbit, numai ca in secundar pui 10 spire. Tensiunea la iesire se regleaza din semireglabil la valoarea dorita. La valorile prezentate in schema de la pag. 1, reglajul acopera si cei 14,4V de care ai tu nevoie, dar modifca totusi secundarul la 10 spire. Atentie, o tensiune mai mica a motorului, presupune un curent mai mare, asa ca trebuie dimensionata corespunzator si sectiunea secundarului. Mai pui un fir in paralel cu cele trei, respectiv bobina L4 va avea 10 spire bobinata cu 4 fire de 0,6mm diametru. Restul bobinelor raman ca in schema. Atentie la realizarea trafului. In schema, fiecare bobina are un punct, Acela reprezinta inceputul infasurarii. Toate infasurarile vor avea acelasi sens de bobinare, in sens orar sau in sens antiorar nu conteaza, atata timp cat este acelasi pentru toate. Dacianu, pentru ce doresti tu ar fi mai buna topologia forward double ended. Alimentatorul din acest topic este cam la limita pentru 400W cati ti-ar trebui tie la redresor. Si pe langa alimentator, ar mai trebui pe partea de secundar ceva circuite de formare a impulsurilor de incarcare, de citire a curentului de incarcare, cu reglaj, si un comparator pentru supravegherea incarcarii, ce va decupla la atingerea tensiunii maxime pe acumulator, si va cupla cand tensiunea scade sub o anumita valoare. Astfel poti lasa redresorul pe acumulator fara frica de al supraincarca. Editat Martie 19, 2015 de CIBY2 Link spre comentariu
CIBY2 Postat Martie 19, 2015 Autor Partajează Postat Martie 19, 2015 (editat) Trebuie sa fac o erata referitoare la schema prezentata in pag. 1. La modul de realizare a transformatorului, la pozitia L4, nu este 1,5 sp/V, ci 1,5V/spira. Imi cer scuze pentru aceasta eroare! Poate ca acum este mai usor de calculat secundarul in functie de tensiunea la iesire. Rog moderatorul sa includa in postul nr. 2 si aceasta informatie! Editat Martie 19, 2015 de CIBY2 Link spre comentariu
dacianu11 Postat Martie 19, 2015 Partajează Postat Martie 19, 2015 Dacianu, pentru ce doresti tu ar fi mai buna topologia forward double ended. Alimentatorul din acest topic este cam la limita pentru 400W cati ti-ar trebui tie la redresor. Si pe langa alimentator, ar mai trebui pe partea de secundar ceva circuite de formare a impulsurilor de incarcare, de citire a curentului de incarcare, cu reglaj, si un comparator pentru supravegherea incarcarii, ce va decupla la atingerea tensiunii maxime pe acumulator, si va cupla cand tensiunea scade sub o anumita valoare. Astfel poti lasa redresorul pe acumulator fara frica de al supraincarca. In cazul asta renunt la redresor electronic, si cred ca o sa adopt varianta prezentata de Vali. Prietenul pentru care vreau sa il fac e mai "din topor" si nu prea are grija de lucrurile lui, iar un redresor electronic nu stiu cat ar rezista la el, dar unul facut dintr-un aparat de sudura poate rezista Am un transformator de sudura care nu il folosesc (am doua in dotare) si o sa ii fac din acesta un redresor iar daca merge poate o sa il foloseasca si ca robot de pornire. Daca stiti pe undeva diode de 300A la un pret bun astept un PM. Scuze de offtopic Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 19, 2015 Partajează Postat Martie 19, 2015 Sandu 64 pt. tine, cred ca cel mai potrivit, este sa cumperi un transformator electronic pt. becurile cu halogeni. Gasesti in comert de puteri intre 50-150W/12V, iar pretul este modic (sunt chinezarii). La acest transformator conectezi o punte rapida de min. 10A si un condesator pt. filtraj si gata alimentatorul.Trafo de 105W are 2 perechi de 13007 iar ca transformator un tor. Secundarul pt. 12V are 10sp, asa ca este f usor de modificat, pt. tensiunea care iti trebuie.Spor Ai facut vreodata aceasta modificare?Faptul ca nu are electrolitic pe intrare nu influenteaza in niciun fel adaugarea redresarii la iesire? Link spre comentariu
Sandu 64 Postat Martie 19, 2015 Partajează Postat Martie 19, 2015 multumesc Dl miticamy o sa ma gindesc ce varianta voi folosi Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum