Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

drepturile soferilor (sau cum puteti si voi sa-i enervati)


yo9hrb

Postări Recomandate

am zis ca e mai simplu sa intreb aici, poate cineva lucreaza chiar in domeniu, decat sa caut codul rutier.

E mai simplu, nu zic, dar dacă cel care-şi exprimă părerea ştie greşit şi-ţi spune şi ţie acelaşi lucru? De asta spun să cauţi în legi, poliţia te sancţionează după ele, nu după ce a scris X pe un forum.
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 123
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • ratza

    16

  • dosa

    14

  • andiy

    10

  • iuli09

    9

Top autori în acest subiect

Trebuie permis de conducere a mopedului?

 

Mopedele se conduc fără a fi nevoie de permis; totuşi, deţinătorii de mopede au obligaţia de a se informa cu privire la legislaţia rutieră în vigoare; şcolile de şoferi organizează cursuri de informare pentru proprietarii de mopede, eliberând şi adeverinţe de participare la aceste cursuri. Atentie! - pentru persoanele care nu deţin un permis de conducere valabil (orice categorie), aceste cursuri de legislaţie rutieră sunt obligatorii (art. 160, (2) din Regulamentul de aplicare a Codului rutier)

 

Mai multe despre mopede AICI.

Link spre comentariu
  • 3 luni mai târziu...

Va spun cum am reusit eu sa-l enervez pe un militian care m-a amendat ca mergeam in afara localitatii cu 84 km la ora si era restrictie de 70 km/h.Dupa ce a scris procesul verbal si m-a intrebat daca am obiectii, l-am rugat sa-mi dea PV sa-l citesc ca sa-mi formulez obiectiile. M-am bagat in masina, am pornit masina si aerul conditionat, am ridicat geamul cit sa pot vorbi cu el, am blocat usile, am scos regulamentul si am inceput sa scriu obiectiunile.Asta timp de o ora ! El linga usa mea in picioare, in soare, la 35 de grade si eu la volan la 22 de grade. Trebuia sa stea permanent cu ochii pe mijlocul sau de munca(carnetul de procese verbale) ! Dupa ce am scris tot ce mi-a trecut prin cap pe procesul verbal (fata verso) si dupa ce a trecut ora de rigoare, i-am cerut sa aduca chitantierul ca sa-i platesc amenda pe loc.A INNEBUNIT !

e tare asta...prietene, ai cam vazut ceva desene animate...ca asta nici in filme cu prosti nu e...niciun politist nu va inmana carnetul de procese verbale contravenientului. la rubrica "alte mentiuni" se scriu mentiunile contravenientului DE CATRE POLITIST !...ce ai scris tu mai sus sunt povesti din ciclul " sunt un mare smecher ;) ". astea sunt povesti de adormit copii somnorosi...:d :somn:
Link spre comentariu

De obicei ei spun, imediat ce ne opresc, sunt cutarescu de la Politia orasului/comunei/etc, va rog sa-mi prezentati actele dvs! Urmatoarea lui fraza ar trebui sa fie ceva de genul - V-am oprit pentru ca .....Daca nu o face atunci, ii atragi atentia ca nu are dreptul sa te opreasca fara motiv intemeiat!Este dreptul tau sa te prevalezi de prezumtia de nevinovatie.Orice replica de a sa ulterioara, cum ca, sa vedem, sa studiem actele, sa verificam poate fi considerat abuz in serviciu.

o sa zici ca am ceva cu tine...nu am nimic, dar aberezi rau de tot...ia citeste dumitale art 179 alin 1 si 2 (a si b ) din hg1391/2002 si atunci vezi cam de ce te poate opri nenea militianu'
Link spre comentariu

va spun eu ce trebuie sa faceti.1) In primul rand nu e bine sa o faci pe desteptul daca nu esti2) Daca ai gresit, asta e. Asuma-ti responsabilitatea. - daca esti baiat destept, poate te alegi doar cu un avertisment. - daca esti baiat destept, semnezi procesul verbal si apoi, cu ceva noroc, poate se gasesc greseli care pot duce la nulitatea actului... Cu cat o faci pe desteptul cu atat ti se vor cauta bube. niciodata nu o va lua la fuga politistul ( nici macar la figurat ) de frica intrebarilor absurde adresate lui de catre conducatorii auto. Mai pe intelesul tuturor, nu conducatorii auto verifica politistul aflat in atributiunile de serviciu, ci politistul verifica autovehiculele si conducatorii acestora. Drepturile conducatorului auto ( in cazul ca acesta a savarsit vreo contraventie) sunt stipulate pe ultimul rand in procesul verbal de constatare, adica "poate face plangere impotriva procesului verbal in termen de 15 zile de la data inmanarii/ comunicarii la judecatoria_________ )

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

va spun eu ce trebuie sa faceti.1) In primul rand nu e bine sa o faci pe desteptul daca nu esti2) Daca ai gresit, asta e. Asuma-ti responsabilitatea. - daca esti baiat destept, poate te alegi doar cu un avertisment. - daca esti baiat destept, semnezi procesul verbal si apoi, cu ceva noroc, poate se gasesc greseli care pot duce la nulitatea actului... Cu cat o faci pe desteptul cu atat ti se vor cauta bube. niciodata nu o va lua la fuga politistul ( nici macar la figurat ) de frica intrebarilor absurde adresate lui de catre conducatorii auto. Mai pe intelesul tuturor, nu conducatorii auto verifica politistul aflat in atributiunile de serviciu, ci politistul verifica autovehiculele si conducatorii acestora. Drepturile conducatorului auto ( in cazul ca acesta a savarsit vreo contraventie) sunt stipulate pe ultimul rand in procesul verbal de constatare, adica "poate face plangere impotriva procesului verbal in termen de 15 zile de la data inmanarii/ comunicarii la judecatoria_________ )

militian,militian,dar cand ai dreptate ...aitoate cele patru puncte enumerate le respect1.nu mai fac pe desteptul 2.m-a prins gresind,asta e...sunt barbat3.de regula ma aleg cu avertisment,datorita celor doua puncte anterioare4.am avut si ghinionul sa raman fara permis ,dar am avut norocul sa castig la recurs ,deci n-am ramas fara permis bravos,,respectele mele
Link spre comentariu

din punctul meu de vedere este un sigur lucru de facut : nu semnezi procesul verbal ; nu faci nicio mentiune pe procesul verbal . Asta pentru ca iti oferi doua sanse de a anula acest act:1. daca procesul verbal nu iti este comunicat la adresa de domiciliu in 30 de zile ,acesta este nul 2.te duci acasa si citesti cu atentie OG 2/2001 in special art 17, alineatul 7 si daca ceva nu este in regula , se poate ataca in instanta procesul verbal .

Link spre comentariu

totdeauna este ceva in neregula in procesul verbal ,dar instantele nu tin cont de acest lucru.De exemplu ,pentru nepurtarea centurii de siguranta si viteza peste limita legala intr-un anumit loc (fapte neconcomitente),masurata cu aparatul radar ,deci cu aparat omologat conform legii,se incheie procese verbale pe acelasi tip de formular desi legea spune clar ca in al doilea caz exista un alt tip de formular.In acel tip nu mai exista rubrica unde sa contesti intocmirea procesului verbal ,deoarece se considera ca aparatul omologat ,in speta ,radarul, este obiectiv ,ofera dovada irefutabila si n-ai ce sa mai contesti.Totusi ,pentru instanta este egal cu zero ,acest lucru,ia in considerare toate procesele verbale,desi in al doilea caz ,e nul de drept

Link spre comentariu

in ceea ce ma priveste , am atacat in instanta 3 sau 4 procese verbale si toate au fost anulate pentru neindeplinirea conditiilor de forma ; asta nu inseamna in niciun caz ca orice proces-verbal de constatare poate fi anulat , ba dimpotriva : cazurile de care am vorbit mai sus constituie exceptii ; in marea majoritate a cazurilor actele de constatare sunt completate corect si , prin urmare, inatacabile .Cat despre aparatele radar ... am o contestatie depusa in care am solicitat prezentarea buletinului de verificare metrologica pentru aparatul care a efectuat inregistrarea . Sunt si eu curios ce o sa se intample ; am termen la inceputul lunii noiembrie :)

Link spre comentariu

buletinul ala e pus din oficiu la dosar de catre politie,asa ca nu spera prea mult,sigur il au valabil,mai bine roaga-te sa fi gresit vreo cifra din seria aparatului radar cu care te-a masurat sau numarul masinii pe care era montat .La mine ambele serii le-au gresit ,au mancat cate un zero din fiecare,spre norocul meu

Link spre comentariu

De obicei ei spun, imediat ce ne opresc, sunt cutarescu de la Politia orasului/comunei/etc, va rog sa-mi prezentati actele dvs! Urmatoarea lui fraza ar trebui sa fie ceva de genul - V-am oprit pentru ca .....

Daca nu o face atunci, ii atragi atentia ca nu are dreptul sa te opreasca fara motiv intemeiat!

Este dreptul tau sa te prevalezi de prezumtia de nevinovatie.

Orice replica de a sa ulterioara, cum ca, sa vedem, sa studiem actele, sa verificam poate fi considerat abuz in serviciu.

o sa zici ca am ceva cu tine...nu am nimic, dar aberezi rau de tot...

ia citeste dumitale art 179 alin 1 si 2 (a si b ) din hg1391/2002 si atunci vezi cam de ce te poate opri nenea militianu'

Pacat ca ai citit HG-ul numai pina la art 179 !

 

 

Art. 182.

(1) Oprirea vehiculelor pe drumurile publice se realizeaza prin executarea semnalelor regulamentare de catre politistul rutier sau, dupa caz, de catre politistul de frontiera, atunci cand constata incalcari ale normelor rutiere ori in situatia in care exista indicii temeinice despre savarsirea unei contraventii ori a unei fapte de natura penala, pentru identificarea persoanelor care au comis astfel de fapte si a bunurilor care fac obiectul urmaririi, precum si pentru verificarea detinerii de catre conducatorii vehiculelor a documentelor prevazute de lege. Oprirea vehiculelor pe drumurile publice se realizeaza si in conditiile producerii unor calamitati naturale, dezastre sau a altor situatii care pun in pericol siguranta circulatiei.

Link spre comentariu

Haideţi să vă zic eu altceva. Mai exact cum am devenit mai temperat la capitolul viteză, chiar dacă nu sînt vitezoman. În decurs de 3 ani şi 70.000km am o singură amendă pentru viteză (şi aia pentru că se schimbase o restricţie de la 70 la 50 şi nu am fost atent). Ei, acum două săptămîni am avut plăcerea de a participa la un curs de tehnici avansate de conducere, curs ţinut de un tip de la ADAC (www.adac.de). Cursul consta în învăţatul frînărilor şi evitării unui obstacol în regim de urgenţă. Pare simplu, nu? Aşa mi s-a părut şi mie, pînă cînd am văzut cît de complicat e să eviţi un obstacol care apare brusc, ce diferenţă e între a avea sau anu ABS şi - mai ales - influenţa vitezei asupra manevrelor. Dacă distanţa de frînare era undeva la o lungime de maşină la 30km/h (5-6 metri), la 50km/h era în jur de 18m, iar la 70km/h de 34-37m. Iar astea fără timpul de reacţie, care e de circa o secundă. Vă spun, chiar dacă eram pe circuit, cu jaloane în loc de obstacole, manevrele sînt înspăimîntătoare. De atunci prefer să merg mai încet, fiindcă 5km/h în minus pot însemna diferenţa dintre accident şi evitare.

 

Aşa că data viitoare cînd vă opreşte un poliţist pentru o greşeală pe care ştiţi că aţi făcut-o, fiţi şi voi bărbaţi şi acceptaţi-vă greşeala. Nu e doar viaţa voastră în joc, ci şi ale altora.

Link spre comentariu

Aşa că data viitoare cînd vă opreşte un poliţist pentru o greşeală pe care ştiţi că aţi făcut-o, fiţi şi voi bărbaţi şi acceptaţi-vă greşeala.

si eu ce ziceam?
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări