Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

bobinare electromotor


Vizitator Razvan Vasile Florea

Postări Recomandate

In una din poze, am vazut ca pe fiecare canal, intra 4 bobine (te rog confirma/infirma). Vezi cate canale si contacte ai pe colector (precizeaza nr.). Se pare ca este un tip aparte de bobinaj (inceput-mediane-sfarsit) pe aceleasi 2 canale (pas 4).Nu face lipituri cu cositor. La acest curent, cositorul este topit si aruncat de pe colector.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 20
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • validae

    6

  • GEO 53 BN

    3

  • pop_ady44

    3

  • allexx1968

    1

Top autori în acest subiect

Vizitator Razvan Vasile Florea

4 bobine pe canal

12 canale

12 lamele de contact

bobinaju e in 2 nivele, canalul 1 cu 3, 2 cu 4 si tot asa pana la al doilea nivel

 

la faza cu cositoru m-am gandit si eu

in plus nu cred ca are cum sa nu faca contact daca firele sunt razuite bine si presate fortat in piciorusul de cupru

Link spre comentariu

Cositorul s-ar topi doar in cazul in care contactul nu ar fi perfect(rezistenta de contact)caz in care datorita rezistentei, temperatura din zona respectiva ar creste.Sa nu uitam ca in timp cuprul se oxideaza aparind rezistenta de contact.Colegul @vera spune ce nu trebuie cositorite firele care duc la colector.Pai eu am vazut la electromotoarele de Dacia 1310, barele din Cu cositorite in lamelele din colector,ori curentul luat de un electromotor de ATV nu se compara cu  cel luat de electromotorul de la Dacia 1310.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Barele de la rotoarele demaroarelor de Dacia aveau o secțiune mare, care asigurau disiparea căldurii create de colector. În cazul de față, colectorul produce o căldură care nu poate fi disipată de sârma de 1mm cu care e în contact, astfel că se poate încinge rapid până la temperatura de topire a cositorului. 

Editat de validae
Link spre comentariu
Vizitator Razvan Vasile Florea

salutare

revine cu un update.

am dedobinat jumatate de rotor si am pus pe a doua jumatate sarma mai groasa, era de 1 mm si am pus de 1,2.

am dat trei straturi de oja si dupa 3 zile am zis sa pornesc atv-ul.

dupa aproximativ 100 de porniri nu s-a stricat. eu zic ca l-am pacalit ;)

Link spre comentariu

Va salut

Pana acum am bobinat doar 2 rotoare,unul pt o bormasina china si unul pt un motor cc de 300w/12v .Pt fiecare am folosit prespan stratificat pt ca spirele din interiorul rotorului ,din vibratie sau alte motive sa nu faca contact cu miezul de fier.

La rotorul de bormasina ,am legat cu tub sticlat bobinele astfel incat forta centrifuga sa nu deformeze bobinele ,chiar si neinpregnate.La ambele rotoare am cositorit firele cu cositor cu concentratie mare de plumb(din cel care nu trosneste la indoire).In ambele cazuri am folosit fasii de textolit presat peste prespanul pliat.Ca si lac de impregnare,am folosit nitrolac(de mobila cred...)cumparat de la un magazin de vopsele.pe care l-am diluat ci diluant astfel incat acesta sa treaca(curga) usor printre bobine.Impregnarea am facut-o in cateva ore,prin turnarea de lac pe/peste bobine si apoi uscat cu feonul,pastrand rotorul vertical.La ambele am reusit sa umplu spatiul dintre bobine cu lac si ambele rotoare  functioneaza ok.

Am expus cele de mai sus in idea ca cineva s-ar putea inspira de aici...

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări