vera Postat Februarie 22, 2015 Partajează Postat Februarie 22, 2015 In una din poze, am vazut ca pe fiecare canal, intra 4 bobine (te rog confirma/infirma). Vezi cate canale si contacte ai pe colector (precizeaza nr.). Se pare ca este un tip aparte de bobinaj (inceput-mediane-sfarsit) pe aceleasi 2 canale (pas 4).Nu face lipituri cu cositor. La acest curent, cositorul este topit si aruncat de pe colector. Link spre comentariu
Vizitator Razvan Vasile Florea Postat Februarie 22, 2015 Partajează Postat Februarie 22, 2015 4 bobine pe canal 12 canale 12 lamele de contact bobinaju e in 2 nivele, canalul 1 cu 3, 2 cu 4 si tot asa pana la al doilea nivel la faza cu cositoru m-am gandit si eu in plus nu cred ca are cum sa nu faca contact daca firele sunt razuite bine si presate fortat in piciorusul de cupru Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Februarie 22, 2015 Partajează Postat Februarie 22, 2015 (editat) Cositorul s-ar topi doar in cazul in care contactul nu ar fi perfect(rezistenta de contact)caz in care datorita rezistentei, temperatura din zona respectiva ar creste.Sa nu uitam ca in timp cuprul se oxideaza aparind rezistenta de contact.Colegul @vera spune ce nu trebuie cositorite firele care duc la colector.Pai eu am vazut la electromotoarele de Dacia 1310, barele din Cu cositorite in lamelele din colector,ori curentul luat de un electromotor de ATV nu se compara cu cel luat de electromotorul de la Dacia 1310. Editat Februarie 22, 2015 de GEO 53 BN Link spre comentariu
validae Postat Februarie 22, 2015 Partajează Postat Februarie 22, 2015 (editat) Barele de la rotoarele demaroarelor de Dacia aveau o secțiune mare, care asigurau disiparea căldurii create de colector. În cazul de față, colectorul produce o căldură care nu poate fi disipată de sârma de 1mm cu care e în contact, astfel că se poate încinge rapid până la temperatura de topire a cositorului. Editat Februarie 22, 2015 de validae Link spre comentariu
Vizitator Razvan Vasile Florea Postat Februarie 28, 2015 Partajează Postat Februarie 28, 2015 salutare revine cu un update. am dedobinat jumatate de rotor si am pus pe a doua jumatate sarma mai groasa, era de 1 mm si am pus de 1,2. am dat trei straturi de oja si dupa 3 zile am zis sa pornesc atv-ul. dupa aproximativ 100 de porniri nu s-a stricat. eu zic ca l-am pacalit ;) Link spre comentariu
gcom61 Postat Februarie 28, 2015 Partajează Postat Februarie 28, 2015 Va salut Pana acum am bobinat doar 2 rotoare,unul pt o bormasina china si unul pt un motor cc de 300w/12v .Pt fiecare am folosit prespan stratificat pt ca spirele din interiorul rotorului ,din vibratie sau alte motive sa nu faca contact cu miezul de fier. La rotorul de bormasina ,am legat cu tub sticlat bobinele astfel incat forta centrifuga sa nu deformeze bobinele ,chiar si neinpregnate.La ambele rotoare am cositorit firele cu cositor cu concentratie mare de plumb(din cel care nu trosneste la indoire).In ambele cazuri am folosit fasii de textolit presat peste prespanul pliat.Ca si lac de impregnare,am folosit nitrolac(de mobila cred...)cumparat de la un magazin de vopsele.pe care l-am diluat ci diluant astfel incat acesta sa treaca(curga) usor printre bobine.Impregnarea am facut-o in cateva ore,prin turnarea de lac pe/peste bobine si apoi uscat cu feonul,pastrand rotorul vertical.La ambele am reusit sa umplu spatiul dintre bobine cu lac si ambele rotoare functioneaza ok. Am expus cele de mai sus in idea ca cineva s-ar putea inspira de aici... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum