Vizitator Razvan Vasile Florea Postat Februarie 22, 2015 Partajează Postat Februarie 22, 2015 (editat) am un electromotor de atv pe care am incercat sa-l aduc la viata si nu-mi iese ceva. cand am pus mana pe el era prea ars ca sa-mi pot da seama cum trebuie bobinat corect. l-am bobinat de vreo 3 ori pana acum si de fiecare data s-a ars dupa vreo 10 secunde in sarcina, in gol merge foarte bine puteti sa ma ajutati sa vad ce fac gresit? ce cred eu e ca la viteza mare spirele zboara, se freaca de magneti si se rup cum sa le fac sa nu se mai rupa, sa pun fir cu sectiune mai mica? banuiesc ca nu o sa mai am cuplu? Editat Februarie 22, 2015 de Razvan Vasile Florea Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Februarie 22, 2015 Partajează Postat Februarie 22, 2015 (editat) Poate ca bobinajul trebuia lacuit dupa bobinare.Ai respectat diametrul sirmei , numarul de spire,sensul de bobinare?Poate trebuia sa apelezi la un bobinator autorizat.Cositoreste legaturile la colector.Sirma fiind destul de grosuta si curentul care trece prin bobinaj este destul de important. Editat Februarie 22, 2015 de GEO 53 BN Link spre comentariu
validae Postat Februarie 22, 2015 Partajează Postat Februarie 22, 2015 (editat) Când l-ai desfăcut, ai notat care era lamela de început (referință) și toate datele bobinajului ? Ai lăcuit bobinajul după bobinare ? Ai respectat exact grosimea sârmei și pasul bobinelor ? Porțiunea de sârmă ce intră sub urechea de contact a lamelei colectorului trebuie curățată perfect de lac.Un contact imperfect acolo e dezastruos. Dacă l-ai bobinat deja de trei ori înseamnă fie că ai oarecare experiență în bobinajul motoarelor, fie că ai o răbdare ieșită din comun. Am bobinat și eu câteva rotoare și știu cum e. În ancoșele rotorului, după bobinare trebuiau introduse forțat niște pene de fixare din carton electrotehnic (preșpan) sau din sticlotextolit de 0,5mm pentru asigurarea bobinajului. Este adevărat că la turație mare spirele au tendința de a se împrăștia din cauza forței centrifuge, dar pentru asta se impregnează cu lac bobinajul și eventual se închid ancoșele cu pene de siguranță. Editat Februarie 22, 2015 de validae Link spre comentariu
pop_ady44 Postat Februarie 22, 2015 Partajează Postat Februarie 22, 2015 (editat) Nu are rost sa se chinuie se vede clar ca are spira in rotor scurtcircuitata . O sa mearga in gol mult si bine dar in sarciina va avea frana acea bucata ce este arsa . Am incercat si eu sa fac odata un astfel de electromotor ,care avea o bobina arsa(scurtcircuitata) M-a lamurit un nene de la un atelier ce defect are SI MI-O DEMONSTRAT SI PRACTIC Editat Februarie 22, 2015 de pop_ady44 Link spre comentariu
validae Postat Februarie 22, 2015 Partajează Postat Februarie 22, 2015 Având în vedere că nu sunt foarte multe spire, eu zic că merită reparat. Colegul vrea să afle unde a greșit, dacă-i spunem că nu are rost să continue, asta nu-l ajută cu nimic. Link spre comentariu
pop_ady44 Postat Februarie 22, 2015 Partajează Postat Februarie 22, 2015 (editat) Io nu-i spui ca nu are rost i spun sa se uite la rotor unde se vede clar 2 spire negre MULTUMIT? ori este cu magneti permanenti si tu bobinezi rotorul? Editat Februarie 22, 2015 de pop_ady44 Link spre comentariu
allexx1968 Postat Februarie 22, 2015 Partajează Postat Februarie 22, 2015 Buna Poi daca nu a notat de la bun inceput sensul de bobinare,numarul de spire, pasul bobinelor si un punct zero(de unde sa inceapa bobinajul) nu o sa-l mai repare in veci.Diametru sarmei nu e foarte important daca mai are bobinajul ars.Se poate masura ulterior.Dar cele enumerate trebuiau notate de la inceput. Va avea nevoie de unul nou sau de unul identic pentru a-l repara pe cel defect. Spor la toate Alex Link spre comentariu
validae Postat Februarie 22, 2015 Partajează Postat Februarie 22, 2015 Eu încă mai aștept inițiatorul topicului să răspundă la ce am întrebat în postarea #3. Referitor la spirele în scurtcircuit, alea le-am văzut de prima dată, omul a spus clar că e a treia rebobinare eșuată. Repet, el trebuie să afle ce a greșit ca să nu mai repete ulterior. Pentru asta trebuie ca el să vină cu niște răspunsuri....altfel vorbim între noi și ne dăm păreri.... Link spre comentariu
Vizitator Razvan Vasile Florea Postat Februarie 22, 2015 Partajează Postat Februarie 22, 2015 salutare nu am notat nimic la inceput, spirele erau 90% rupte, doar vreo 3 bobini de cate 6 spire erau cat de cat intacte si m-am luat dupa ele chiar am cautat de unde sa incept bobinarea dar interioarele erau distruse nu am avut de unde sa vad nr de spire era 6 sensul e bun, cat a mers, a pornit motorul la atv sarma e exact ca cea originala l-am lacuit abia la a treia bobinare - problema e ca s-au ars firele in interior, deci nu cred ca atingerea litei de magneti mai e valabila firele alea negre le-am vazut, de asta l-am si pozat la contactul lamelelor am curatat lacul si am masurat cu aparatul de masura contactele (la primele 2 rebobinari posibil sa fi fost un contact imperfect) punctul de plecare nu il stiu, are 24 de bobini a cate 6 spire este posibil sa se fi dezizolat o spira si sa fi facut scurt? Link spre comentariu
validae Postat Februarie 22, 2015 Partajează Postat Februarie 22, 2015 Lamela de început se determină astfel: se ia o riglă și se trasează exact pe centrul fiecărei lamele a colectorului o linie pe toată lungimea.Se observă apoi care dintre liniile mediene se prelungește exact pe mijlocul uneia din ancoșe (spațiul dintre doi poli ai rotorului).De la acea lamelă se începe bobinarea. Acest lucru contează pentru că afectează axa neutră a motorului și implicit turația și buna comutație. Trebuie verificat și colectorul să nu aibă scurtcircuit între lamele, înainte de începerea bobinării. Fiind un electromotor de joasă tensiune, străpungerea izolației de micafolie dintre lamelele colectorului este improbabilă, dar nu și imposibilă, mai ales prin conturnare din cauza prafului de cărbune.Un scurtcircuit între lamele va distruge și bobina aferentă prin supraâncălzire (în bobina scurtcircuitată se induc curenți foarte mari). Ar trebui comparat cu un rotor bun, pentru a nu fi greșit pasul de bobinare.Sfatul unui bobinator cu experiență ar fi foarte util, e mai ușor să vezi ,,pe viu,, cum se face. Link spre comentariu
pop_ady44 Postat Februarie 22, 2015 Partajează Postat Februarie 22, 2015 nu cumva are dublu rol? demaror/dinam? Link spre comentariu
validae Postat Februarie 22, 2015 Partajează Postat Februarie 22, 2015 ATV-urile au alternator inclus în motor și regulator de încărcare electronic, acela e doar demarorul. Link spre comentariu
Vizitator Razvan Vasile Florea Postat Februarie 22, 2015 Partajează Postat Februarie 22, 2015 cred ca jumatate din lamele pica fix la mijlocul unei ancose deasemenea exista un 'I' desenat in dreptul unei lamele care pica pe mijloc in partea opusa este scris 200 , de pe lamela aceasta incepe si se termina bobinarea am observat acum ca ultima bobina de 6 spire are numai 5, fiind la extremitate e posibil sa se fi rupt la atingere cu magnetii si s-o fi scurtcircuitat pe alta o sa incerc sa le bobinez mai strans ca sa incapa mai bine si ultima infasurare. sper ca a patra bobinare sa fie cu succes multumesc mult colegilor pentru informatii Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Februarie 22, 2015 Partajează Postat Februarie 22, 2015 (editat) Dupa cite vad eu numarul de poli ai rotorului este par,iar spire sa fi "zburat" in timpul functionarii,nu prea vad.Poate ca ar fi bine de introdus in fiecare canal al rotorului bucatele de carton electrotehnic subtire,sau folie din plastic speciala,rezistenta la temperatura(cu mai nou se foloseste),pentru a se evita eventualele deteriorari ale izolatiei sirmei si cum spunea colegul @validae,introducerea fortata a unor bucati de prespan(pene) care ar preveni "zborul" spirelor.Lacuirea si cositorirea legaturilor la colector,este obligatorie.E posibil ca sirma originala sa fi fost dublu lacuita,adica doua straturi de izolatie. Editat Februarie 22, 2015 de GEO 53 BN Link spre comentariu
Vizitator Razvan Vasile Florea Postat Februarie 22, 2015 Partajează Postat Februarie 22, 2015 Dupa cite vad eu numarul de poli ai rotorului este par,iar spire sa fi "zburat" in timpul functionarii,nu prea vad.Poate ca ar fi bine de introdus in fiecare canal al rotorului bucatele de carton electrotehnic subtire,sau folie din plastic speciala,rezistenta la temperatura(cu mai nou se foloseste),pentru a se evita eventualele deteriorari ale izolatiei sirmei si cum spunea colegul @validae,introducerea fortata a unor bucati de prespan(pene) care ar preveni "zborul" spirelor.Lacuirea si cositorirea legaturilor la colector,este obligatorie.E posibil ca sirma originala sa fi fost dublu lacuita,adica doua straturi de izolatie. au zburat, le-am gasit maruntite cand l-am desfacut doua bobini de cate 6 au fire rupte Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum