Vizitator Craiu Ovidiu Postat Februarie 22, 2015 Partajează Postat Februarie 22, 2015 Salutare! Socrul meu detine un motor trifazic de vreo 30 de ani. Motorul nu a fost folosit atat de intens, ci doar atunci cand a avut nevoie. Uneori statea cu lunile nefolosit. Zilele trecute l-a bagat in priza si l-a folosit la abricht, ca de obicei. Il porneste la funie. Ii da turatia si pune contactul. La un moment dat a inceput sa miroase usor a ars si cand a pus mana pe el era fierbinte. L-am oprit, l-am lasat sa se raceasca si apoi l-a pornit din nou. S-a intamplat acelasi lucru. Cablul de alimentare are 2 fire pe faza si una pe nul (Cred!). Uneori cand il baga in priza si atingea cu mana masa abrichtului se curenta. Socrul meu verifica de fiecare data daca curenteaza. Se ducea si schimba stecherul in priza invers si apoi nu se mai curenta. Nu sunt electrician de meserie, nu imi dau seama de la ce este si care este problema dar sper sa ma ajutati voi. Nu stiu cum e facuta legatura (in stea sau in triunghi) insa am un multimetru acasa si as putea testa. Firul de alimentare nu l-am testat pana acum, mai ales ca de-a lungul timpului a mai fost prins la abricht si s-a mai taiat, necesitand innadire. Credeti ca s-a ars sau se arde? Cum as putea verifica? Link spre comentariu
amudsen Postat Februarie 22, 2015 Partajează Postat Februarie 22, 2015 Verifica izolatia motorului, a cablurilor in general, pune impamantare la sasiu! Nu este in regula sa curenteze!! Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Februarie 22, 2015 Partajează Postat Februarie 22, 2015 E posibil ca de-a lungul timpului izolatia sa fi avut de suferit.Trebuie verificat si obligatoriu, dus la un bobinator.Nu-i de joaca. Link spre comentariu
validae Postat Februarie 22, 2015 Partajează Postat Februarie 22, 2015 În primul rând trebuie să spun că ați riscat foarte mult folosind motorul cu acel defect de izolație și fără o împământare. Motorul are izolația bobinajului afectată, sau în cel mai bun caz unul din firele dintre bobinaje și placa de borne are izolația afectată din cauza vibrațiilor. Trebuie măsurată rezistența de izolație cu un Megohmmetru sau în lipsa unuia (de obicei doar la ateliere de reparații și de bobinaj se găsesc) se poate verifica și cu o lampă de control. Cum au spus colegii, trebuie dus la un bobinator. Ca să vă convingeți, măsurați cu multimetrul pe domeniul de rezistență între carcasa motorului (șurubul de împământare) și oricare din bornele motorului.Vă va indica sigur o rezistență foarte scăzută, de ordinul zecilor de ohmi probabil. Rezistența de izolație minimă a motorului nu trebuie să fie sub 2 MegaOhmi în cel mai rău caz. Dar ea se măsoară în mod normal la tensiunea de lucru a motorului, măsurătoarea cu multimetrul e doar orientativă. Link spre comentariu
Vizitator Craiu Ovidiu Postat Februarie 22, 2015 Partajează Postat Februarie 22, 2015 Va multumesc frumos! Link spre comentariu
Vizitator Craiu Ovidiu Postat Martie 3, 2015 Partajează Postat Martie 3, 2015 (editat) Va multumesc tuturor pentru raspunsuri! S-a uitat cineva la el si se pare ca motorul si-a dat ultima suflare. Practic s-a ars. Cat m-ar ajunge un bobinaj pentru un motor trifazic de 2.8-3 kw? Intrebare de baraj: Se merita? Sunt firme care asigura calitate, deoarece a mai rebobinat tatal meu acum cativa ani un motor de masina de spalat si nu a mers nici o saptamana. Editat Martie 3, 2015 de Craiu Ovidiu Link spre comentariu
flomar60 Postat Martie 3, 2015 Partajează Postat Martie 3, 2015 In zona mea se percepe 120...150 lei pe kilowatt...sunt anumite firme cu care mai poti negocia dar nu prezinta incredere... Link spre comentariu
Vizitator Craiu Ovidiu Postat Iulie 18, 2015 Partajează Postat Iulie 18, 2015 Salutare! Motorul de care vorbeam a fost bobinat monofazat si s-a aplicat un condensator. Se pare ca acel condensator de 80 uF nu este suficient, desi initial inginerul a spus ca ajunge pentru pornire si 80uF. De pornit il porneste, in consecinta, tot la sfoara. Problema e ca ni se pare ca se incalzeste destul de tare. Nu poti tine mana pe carcasa in partea dinspre fulie deoarece te frige. Este normal? Link spre comentariu
bcristian Postat Iulie 18, 2015 Partajează Postat Iulie 18, 2015 In afara de infasurari duse, cred ca nici rulmentul nu-i departe. Parerea mea - cumpara un motor de 2.2KW (maximul uzual), sau 3 daca ai noroc sa gasesti, monofazat din constructie.Din cate stiu, ar costa 550 - 600 de lei. Link spre comentariu
v67 Postat Iulie 18, 2015 Partajează Postat Iulie 18, 2015 verificarea motoarelor se face chear daca a fost bobinat de curind (era bine sa vi-l probeze ,ponere in functionare)scheme de legare a motorului la 220v gasiti pe internet chear si calculul capacitatii condensatorului functionare-pornire (ese din circuit dupa pornire).Deci cu ajutorul unui megohmetrului cu tensiunea de incercare 500v valoarea rezistentei de izolatie sa fie mai mare de 1megohm(intre fiecare capat al bobinaului si carcasa dar si intre bobinele aferen te fiecarei faze) Faceti fotografii motorului etichetei (placuta de identificare) capetelor bobinajului cu "borniera" La abrichtul meu am montat motorul pe o placa "pe balamale" in acest fel cureaua se intinde datorita greutatii motorului iar la pornire il ridic ,porneste in gol apoi il las "n curea" este legat in triungi 2condensatori 47 micro /600v ramin legati in circuit tot timpul functionarii iar un al treilea condensator de aceeasi capacitate il folosesc doar la pornire SPOR LA MESTERIT Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum