Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Conectare motor 380v la 220v


liuro

Postări Recomandate

Buna seara !

 

 

Am conectat motorul din poza la 220v dupa o schema gasita pe acest forum, insa dupa 10 min de functionare in gol se incalzeste destul de tare. Imi puteti da vreo sugestie ce este gresit?

 

 

 

post-205651-0-79430000-1424538763_thumb.jpg

post-205651-0-50314000-1424539001_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 13
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • liuro

    4

  • ycc13as

    3

  • Patefon

    2

  • flomar60

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Capacitorii sunt prea mari pentru puterea motorului (defazare incorecta pe faza sintetica).

 

Gasesti aici 2 metode de cuplare avantajele si dezavantajele fiecarei conectari: http://www.ibiblio.org/kuphaldt/electricCircuits/AC/AC_13.html (cauta undeva mai jos la capitolul  Running 3-phase motors on 1-phase )

 

Eu as merge pe defazare cu doi condensatori si unul de pornire:

 

Posted Image

 

P.S. Un cal putere are 0.76KW. Tu ai defazaj de 27 uF cat pentru un cal putere si un motor de un sfert de cal putere... cam cat un manzisor)

 

P.P.S Am facut si eu candva aceeasi greseala  :rade: "Ce draq' e capacitorul asta asa anemic, ia sa pun eu unul adevarat" si... am avut noroc ca pompa de vacuum avea protecie termica....

Link spre comentariu

Multumesc pentru raspuns. Din cate inteleg pornirea sa fie facuta de  1 condensator de pornire actionat cateva secunde si apoi sa ramana cu cel de rulare. Problema mea este ca acest motor trebuie sa porneasca 5 sec la un interval de 10 actionat de un releu. Si nu am cum sa stau acolo sa apas mereu butonul de pornire :). Dupa socoteala mea ar trebui doar un condensator de 8-9 uF ? 

Link spre comentariu

Pt. cuplarea unui motor trifazat, la reteaua monofazata, sunt date urmatoarele formule:

1-conexiune triunghi:

Cf=4800In/U si Cp=(2,5-3)Cf

Tensiunea pe condensator, in sarcina-Uc=U si in gol Uc=1,15U unde:

Cf-valoare condensator functionare;

Cp-valoare condensator pornire;

Uc-tensiune pe condensator;

U-tensiune aplicata;

In-curent nominal motor;

C-in microF

2-conexiune stea:

Cf=1600In/U si Cp=(2,5-3)Cf

Uc=1,15U si in gol Uc=1,3U

3-relatiile unui francez, pt. conexiune in stea:

Cf=In/0,0722 (calculat pt. 1,4kVAr/kW)

Daca motorul nu porneste in sarcina (compresor, pompa, etc.), nu ai nevoie de condensatorul de pornire.

Daca ai nevoie de condensator de pornire, acesta poate fi cuplat/decuplat de un releu de curent (gen frigidere).

Daca C este prea mic nu ai cuplu la pornire. Daca este prea mare, se incalzeste motorul. Curentul, in cazul functionarii in monofazat, nu trebuie sa fie mai mare decat cel nominal.

Spor

PS-in cazul de fata Cf=13uF

Editat de vera
Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Buna, am o betoniera care era alimentata la 380v, cum fac legaturile sa o alimentez la 220v? imi trebuie condensator de functionare si de pornire? ce fel de comutator?

Posted Image
 
Posted Image
 
Posted Image
 
Posted Image

Posted Image

Corectati-ma daca gresesc, dar asa vreau sa fac legaturile<> unde sunt cele trei fire unite (x,y,z) le las asa, firul U si V le conectez la retea, iar intre W si V trebuie sa pun un condensator de functionare, unul de pornire si un buton. e corect? 

Link spre comentariu

Mai apare insa o problema !  Se face legatura in triunghi pt. alimentarea la 220V , se adauga condensatorii legati ca in schema pe care ai publicat-o( atentie, in schema este figurata legatura in stea!), dar , puterea va scadea cu aproximativ o treime ! Deci , in loc de 0,55KW vei avea cam 0,38KW ...mai poate fi antrenata betoniera in aceste conditii ?  ...eu cred ca nu! ...

Link spre comentariu

Deci , in loc de 0,55KW vei avea cam 0,38KW ...mai poate fi antrenata betoniera in aceste conditii ?  ...eu cred ca nu! ...

daca motorul betonierei permite modificarea la 220v cred ca a luat cineva in calcul ca aceasta sa o poata invarti, am calculat valoarea condensatorului de pornire (33,81) adica 34 uF/400Vac, ramane sa in calculez pe cel de pornire dar doar daca este necesar si betoniera nu pleaca. 

Link spre comentariu

Sa ne intelegem ! Permite modificarea la 220V in sistem trifazat , nu monofazat ...astfel puterea disponibila ramane aceeasi...

 Modificarea in monofazat , la 220V se face cu pierdere de putere cum am spus mai sus...

Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări