kata_tel Postat Februarie 19, 2015 Partajează Postat Februarie 19, 2015 am un motor china luat din bazar. a functionat o perioada pe o desfacatoare porumb dupa care s-a ars. a fost bobinat cu sarma de cupru , inainte a fost de aluminiu cred. inainte sa se arda un condesator a scos ulei din el si am cumparat altul in loc dar in loc de 100micro e de 35micro la 275v. acum dupa ce am pus motorul rebobinat pe desfacatoare vad ca si celalalt condesator de 100 micro la 275 curge. e din cauza ca sunt prosti din fabricatie sau trebuie la 400 volti. atasez o schema de la legaturi. din figura cred ca e un motor trifazic legat la monafazic dar are cei doi condesatori pt defazaj . ei daca functioneaza intcontinuu nu e problema. am vazut condesatori de pornire de ex ce au 4 pini au un comutator inautru care ii decupleaza dupa un timp t. ma gandesc sa schimb condesatorul acela cu unul la 400v sa vad dupa aceea cum se comporta. de pornit porneste usor nu se aud zgomote anormale. Link spre comentariu
validae Postat Februarie 19, 2015 Partajează Postat Februarie 19, 2015 (editat) Pune condensatori de aceeași valoare, dar unii ,,serioși,, și de 400Vc.a. fiindcă cei ,,originali,, sunt de toată jena. Curăță bine contactele acelui regulator centrifugal care decupla condensatorul de pornire.NU lăsa condensatorul de pornire cuplat continuu pe motor fiindcă îl vei arde rapid.Sper că bobinatorul a ținut cont de faptul că rezistivitatea cuprului diferă de cea a aluminiului și a ,,corectat,, în consecință numărul de spire sau grosimea sârmei, după caz. Editat Februarie 19, 2015 de validae Link spre comentariu
kata_tel Postat Februarie 19, 2015 Autor Partajează Postat Februarie 19, 2015 (editat) din schema care e condesatorul de pornire.contactele regulatorului centrifugal sunt in motor sau am acces la ele.daca sta cuplat continuu ce se arde condesatorul sau motorul .motorul e ca in poza. ii pot pune daca nu un intrerupator cu revenire in serie cu C1. la pornire tin apasat pe el dupa care dau drumul. in acest caz fiind in priza nu porneste fara sa apas intrerupatorul de pornire de pe c1. ms Editat Februarie 19, 2015 de kata_tel Link spre comentariu
validae Postat Februarie 19, 2015 Partajează Postat Februarie 19, 2015 Contactele regulatorului centrifugal sunt montate în capacul frontal al motorului (cel cu axul ).Dacă rămâne cuplat continuu condensatorul de pornire se poate arde motorul.Acel condensator C1 are rolul de a da doar ,,un impuls,, necesar pornirii și de a-l ,,ajuta,, dacă turația în sarcină scade mult.După ce motorul a ajuns la turația maximă, contactele sunt decuplate și rămâne doar condensatorul C2. Poți urmări ușor conexiunile demontând capacul și verificând practic ce condensator cuplează contactele regulatorului. Link spre comentariu
kata_tel Postat Februarie 19, 2015 Autor Partajează Postat Februarie 19, 2015 (editat) deci daca scot capacul acela unde sunt paletele de racire as da de contactul regulatorului nu? cred ca din cauza lui s-a ars inainte.nu as putea pune un buton cu revenire in locul lui sa fiu mai sigur ??practic la desfacatoarea de porumb nu e sarcina mare si nu am nevoie de reglaj in functie de sarcina cred.ms Editat Februarie 19, 2015 de kata_tel Link spre comentariu
validae Postat Februarie 19, 2015 Partajează Postat Februarie 19, 2015 (editat) Nu, regulatorul este în partea cu axul de antrenare (cu fulia). Se poate înlocui regulatorul și cu un întrerupător fără reținere, dar numai dacă regulatorul nu funcționează (rămân contactele lipite). Este foarte posibil ca regulatorul să provoace arderea motorului, dacă se sudează accidental contactele lui. Dar și blocarea accidentală a motorului în timpul funcționării e distructivă, mai ales dacă nu este decuplat imediat de la rețea. Editat Februarie 19, 2015 de validae Link spre comentariu
kata_tel Postat Februarie 19, 2015 Autor Partajează Postat Februarie 19, 2015 pe acolo am acces la regulator sau trebuie sa desfac motorul. intreb ca nu am motorul aici este la tara. ms Vali Link spre comentariu
validae Postat Februarie 19, 2015 Partajează Postat Februarie 19, 2015 Desfăcând capacul frontal se poate verifica acel regulator, altfel trebuie desfăcute toate firele de la placa de borne și verificată continuitatea.În mod normal, între cele două fire (de la regulator) trebuie să ai Zero Ohmi. Restul bobinelor vor avea rezistențe de maxim 1-2 Ohmi, poate chiar sub 1 Ohm. Link spre comentariu
Bird Postat Februarie 19, 2015 Partajează Postat Februarie 19, 2015 ....ce condensatori sunt ....electrolitici ? ma indoiesc . Nu cred ca sunt " micro " . Schema este sigur asta ? ... nu prea se leaga ....pare un motor trifazic facut sa mearga pe monofazic . Condensatorii sunt pusi pentru defazare . in functie de unde sunt pusi schimbi sensul de rotatie . Daca nu-i are sta pe loc ...pana ia foc . Link spre comentariu
validae Postat Februarie 19, 2015 Partajează Postat Februarie 19, 2015 Trebuie văzut în primul rând dacă există acel regulator centrifugal în motor, dacă nu există atunci trebuie montați condensatori de exact aceeași valoare, tensiunea de lucru minim 400Vc.a. Eu am un motor ars asemănător la serviciu și are regulator centrifugal (întrerupător centrifugal mai degrabă) ce conecta un condensator doar la pornire.Celălalt condensator fiind cuplat continuu. Link spre comentariu
kata_tel Postat Februarie 19, 2015 Autor Partajează Postat Februarie 19, 2015 (editat) Am sa verific sa vad exact. Conzii sunt de 100 micro la 275volti china slabi cred. Am sa pun la 400v. Fac masuratoare sa vad la borne dupa ce scot conzii masor u1 cu u2 etc dupa aia imi dau seama daca e trifazat sau nu. MsSchema am luato din prima foto de la motor placuta indicatoare, schema a doua. Prima era pentru sens invers. Editat Februarie 19, 2015 de kata_tel Link spre comentariu
kata_tel Postat Februarie 24, 2015 Autor Partajează Postat Februarie 24, 2015 Am o intrebare. Pornirea si oprirea e din stecher as dori sa-i pun un intrerupator nu am acum bani sa iau unul automat cu contactor . daca ii pun un intrerupator automat tip siguranta de 25amperi bipolar oare ar functiona bine?? Ma gandesc sa nu afecteze arcul electric de la pornire contactele sigurantei.ms Link spre comentariu
validae Postat Februarie 24, 2015 Partajează Postat Februarie 24, 2015 (editat) Cam așa se va întâmpla din păcate dacă folosești o siguranță automată pe post de întrerupător.Dar nu la pornire apare arcul electric, ci tocmai la oprirea motorului. Siguranțele automate de calitate au un stingător de arc cu fragmentare sau chiar cu suflaj magnetic, dar acelea sunt concepute să dea randament doar la deconectare rapidă (automată) nu la deconectarea manuală.Deci nu recomand să folosești siguranța ca întrerupător.Mai bine caută un contactor specializat care va asigura și decuplarea permanentă a motorului la pene de rețea. Dacă nu ai bani de unul nou, cred că se pot găsi SH la un preț convenabil, pune un anunț la Bazar, poate te ajută vreun coleg de forum. Editat Februarie 24, 2015 de validae Link spre comentariu
kata_tel Postat Februarie 24, 2015 Autor Partajează Postat Februarie 24, 2015 K. Mersi de sfat VAli . numai bine Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum