Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

aparat sudura mig mag diy


catabest24

Postări Recomandate

La ala ce l`am avut, era in fapt un trafo, era de cit am spus, 65-70C, pusa direct pe bobinaj, era un TIP trafo facut in Germania prin 82-83.

Ala a "decedat" tocmai pentru ca cineva a scos siguranta terminca sa poata suda mai mult, mergea continuu cu 2,5mm pe la 80Aac dar la 140Aac intra protectia la 5-6 electrozi de 3,2mm.

Nu scoate termica, ai sanse mari sa distrugi trafo.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Dar cred că nu lucrează ,nu decuplează sau decuplează partial ceva nu ii ok acolo . După ce sudezi cu el un timp parca se limitează sau nu știu cum să mă exprim ,nu mai merge fain ca și cum n-are forță ,ca și cum ai suda cu avans mare la tens mică și nu mai am ce sa ii fac . Nu își revine decât după o pauză mare de timp....

Editat de Daniel Rotea
Iar greșeală...
Link spre comentariu

Termicul acela ori lucreaza ori nu, nu cred ca se poate spune ca flameaza si de aia nu are msina putere, asta se poate incerca pur si simplu cu mana daca frige (cu masina scoasa din priza)

Nu se intampla nimc nimic grav daca se shunteaza termicul pentru 10-30 secunde pentru un pic de test....

Dar totusi atunci cand o ia pe aratura traful/bobina sant calde? frig?

Link spre comentariu

     L-am desfăcut azi când era fierbinte și am constatat următoarele:trafo fierbinte atât bobinaj cât și miez nu puteam să țin mana mai mult de 4,5 secunde deoarece ardea.

Bobina de filtraj fierbinte și ea nu chiar ca trafo.

Puntea redresoare fierbinte și ea, tot ca trafo ardea , ce mi s-au părut ciudat că polul plus era mai cald decât minus.   Oare ar fi posibil din cauza poziționării mai aproape de trafo și aerul cald de pe trafo să încălzească polul plus?

  Temperatura ridicata poate influenta joncțiunile diodelor sa funcționeze anormal?

  Condensatoarele nu se simțeau mai calde ca mana.

  Conectica de secundar nu avea puncte calde (mufe ,papuci conexiuni) ,iar conectica primar adică contactele de pornit /oprit și comutare prize primar tot era rece.

   Siguranță termica îi pe trafo îi de 16(5)A ce înseamnă asta, nu prea știu, îi marca telwin( sunt emoționat până la lacrimi) și are T 120 ,probabil temperatura de decuplare sau o fi un cod pt o anumită temperatura ,totuși 120 de grade nu-i cam mult pt bobinaj?

   Cu carcasa desfăcută poți suda mai mult ,am sudat și nu a mai făcut scheme deloc.... 

   Sistemul de răcire îi slab asta-i clar din moment ce desfăcut a mers mai bine.

Link spre comentariu

O sirma de calitate, izolata cu lac poliesteric in ziua de azi merge pina in jur de 200C.

Pe vremuri temperatura de lucru era bine mai mica.

Parca 120C este destul de mult, daca nici nu face contact termic bun cu bobinajul sint sanse sa decupleze si mai sus.

Daca ai tinut mina 5 sec temperatura e in jur de 60C.

 

 

Link spre comentariu
Acum 11 ore, Daniel Rotea a spus:

     L-am desfăcut azi când era fierbinte și am constatat următoarele:trafo fierbinte atât bobinaj cât și miez nu puteam să țin mana mai mult de 4,5 secunde deoarece ardea.

Bobina de filtraj fierbinte și ea nu chiar ca trafo.

..................................

   Siguranță termica îi pe trafo îi de 16(5)A ce înseamnă asta, nu prea știu, îi marca telwin( sunt emoționat până la lacrimi) și are T 120 ,probabil temperatura de decuplare sau o fi un cod pt o anumită temperatura ,totuși 120 de grade nu-i cam mult pt bobinaj?

   Cu carcasa desfăcută poți suda mai mult ,am sudat și nu a mai făcut scheme deloc.... 

   Sistemul de răcire îi slab asta-i clar din moment ce desfăcut a mers mai bine.

Atunci ne intoarcem la postul https://www.elforum.info/topic/100799-aparat-sudura-mig-mag-diy/?do=findComment&comment=1692404  

Din cauza ca traful e constriuit "economic" se supraincalzeste si miezul iese din caracteristicile magnetice.....

 

Cum am spus termicii pe traf si bobina se pun de 110 grade, la tine au exagerat, recomand sa cobori la 80 grade astfel masina nu-si va modifica caracteristicile in timpul mersului dar va scadea durata activa adica o vei folosi mai putin timp pana ce se va supraincalzi......

 

Si da modifica sistemul de racire deoarece acela e o jucarie, poti pune alt ventilator cu debit mai mare sau cel mai bine doua in paralel.

 

Acel bimetal termic, iarasi nu sant de acord cu aceasta solutie la astfel de masini deoarece suporta tot curentul consumat de traf si e cam subdimensionat, in timp va ceda la ritmul tau de lucru, sugerez sa scoti firele de alimentare din el, pe acestea le conectezi intre ele, si sa treci prin el firele (un fir) de la motorul de avans al sarmei astfel nu mai conteaza curentul suportat de senzor iar in caz de supraincalzire masina nu va mai debita sarma. Insa are un dezavantaj, nu se va mai aprinde becul galben de pe panou in caz de avarie termica....

Sau tot sistemul regandit.....

Editat de nickrvl
Link spre comentariu

Pe la niste aparate am vazut termicul inseriat cu bobina contactorului ce alimenta transformatorul  . Niste ventilatoare sanatoase si bine amplasate , intr - o cutie fara multe gauri inutile pot fi de ajutor . Ma rog ... aduc aer de afara ... ce temperatura o avea , fiind vara .

Link spre comentariu

Cred că am descoperit problema, am sudat azi cu el desfăcut ,i-am dat cox ca și ieri și traful ,bobina de filtraj ,bobinajele cât și miezurile erau doar călduțe in schimb polul plus al punții redresoare fierbinte tare iar polul minus puțin mai cald că mana ,de data asta mașină a fost desfăcută și nu s-a mai putut încălzii puntea redresoare de la trafo pt că trafo era mult mai rece . 

  Ce părere aveți referitor la puntea redresoare ,este originala neumblat la ea de când l-am cumparat?

   As putea sa trec prin siguranța termica comanda releului care pornește traful de forță. 

   

Link spre comentariu

Dl nickrvl are dreptate pe aparat scrie curent maxim 17 A ,iar sig îi de maxim 16 A cel puțin atât reiese din ce scrie pe ea daca iau in considerare 16 și nu 5 . Deci este sugrumat din start . 

  Dl gauss are dreptate are multe gauri dar cred că de design că funcțional nu prea, ventilatorul îi prea slab , trebuie sa il rearanjez in limita spațiului un pic ,ca să îmi încapă niște ventilatoare mai puternice și mai ales bine plasate.

  Cum am sudat astăzi chiar îți faci treaba cu el destul de bine....

Link spre comentariu
Acum 2 ore, Daniel Rotea a spus:

................

   As putea sa trec prin siguranța termica comanda releului care pornește traful de forță. 

   

Esti sigur ca ai releu/contactor? Nu le tin minte pe toate dar sant multe aparate din aceasta categorie care au triac.

 

Acum zici ca merge bine cu carcasa desfacuta, deci concluzia? cu carcasa pusa nu are ventilatie si se incalzeste traful?

Link spre comentariu

Pai nu avea nimic nici releu și nici contactor, i-am pus eu releu ,original traful stătea pornit tot timpul, cu carcasa desfăcută se încălzește la fel dar într-un timp de sudura mai mare simțitor fata de înainte . 

  Acum nu sunt nici eu absurd sa am pretenții prea mari de la el .

  Este și prea înghesuit în carcasa , o sa îi mut panoul frontal cu vreo 25 de MM in fata, după aceea panoul din spate am o marjă de vreo 50 de MM ,iar după asta sa vad ce ventilatoare pot pune inauntru sa sufle direct pe trafo .

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări