Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Sudura bloc motor U650


Florin berdila

Postări Recomandate

Da de unde, e o defectiune tipica la motorizariele 1,4 si 1,6MPI Renault, cred ca abia dupa 2010 au rezolvat`o.

La peste 100Kkm cam incepe sa apara, depinde de cum a mers masina, asta a vazut ceva autostrazi la greu in .de, are acolo vreo 70-80Kkm.

Nu crapa de la o detonatie galeria.

Link spre comentariu
21 hours ago, Ion_Bumbu said:

Sa ia legatura cu ISIM si rezolva ...

Imi patre rau, dar fara garantii de rezolvare 100 %, eu nu pot trimite oamenii, indiferent cat de sonora este denumirea firmei.

In comuna unde locuiesc, a existat inainte de 1989 (cam la 500 m distanta de mine) un SMA de mari dimensiuni. De-a lungul celor 40 de ani de cand locuiesc in zona, mai multe tractoare fisurate la blocul motor au fost trimise in statiunile celebre (printre care si cele din zona Otopeni - nu degeaba am dat acel exemplu). Unul singur s-a intors de acolo remediat si in buna stare de functionare. Celelalte s-au incadrat in categoria "operatia reusita, pacientul mort" si au fost abandonate zeci de ani in curtea SMA-ului, pana cand au fost duse la fier vechi. Deoarece, dupa revolutie, tractoarele au trecut in proprietate privata, cei mai multi prestatori de asemenea servicii, au renuntat la tehnologiile care nu ofereau garantie de rezolvare 100%. Fonta intra in grupa a 3-a de sudabilitate: Grupa a III-a este de sudabilitate necorespunzatoare si se refera la aliajele, care, in mod normal nu permit realizarea de imbinari sudate. Aceste aliaje nu sunt recomandate pentru realizarea de constructii sudate, desi, in anumite conditii tehnologice speciale, se pot obtine imbinari sudate acceptabile, fara garantarea calitatii. In cazul otelurilor de productie curenta sudabilitatea se garanteaza de catre producator pe baza compozitiei chimice si a caracteristicilor mecanice. Am citat din materialul http://invetisacastigi.ro/wp-content/uploads/suport-curs-sudor.pdf

Blocul unui motor cu ardere interna este conform tuturor studiilor pe care eu le-am citit, piesa cea mai solicitata la tensiuni interne, precum si supusa la o dinamica complexa in timpul functionarii. De aceea este suficient ca in 3... 4 cazuri din 10 sa nu reuseasca sudarea, pentru ca operatia in sine sa fie nerecomandabila.

Link spre comentariu

Domnule, altii pot.

Cititi acel document trimis de mine.

Aveti aici un extras:

"The weight of this block is approximately 28,000 lbs. It had a very large sand inclusion on the fire deck. Our goal was to repair it with no distortion or as little as possible. Metal Surgery manufactured a dummy crankshaft and installed it to help in maintaining crank bore alignment. The pre-heat was done using our cooper heat equipment, electric heating ceramic pads and propane torch assist. All heating was monitored by computers."

Adica un bloc de 14T

"There was approximately 52 pounds of weld used in this defection." Adica aproximativ 25Kg material de adaos.

"Machined and hand finished distortion .002 maximum on fire deck. All bores and bore alignment perfect. (It was another success!)"

Asta este diferenta intre noi si ei, noi nu putem, nu stim, nu recomandam, ei FAC pentru ca trebuie!

 

Am uitat, ISIM este Institutul National de Sudura si Incercarea Materialelor.

 

 

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
22 hours ago, Ion_Bumbu said:

... altii pot. ...

Slaba compensatie. Astept ziua cand cineva va lansa si in Romania un serviciu garantat 100 % cu astfel de reparatii. Numai drumul din Olt pana in Timis cu un vehicol care tracteaza o remorca cu tractorul incarcat pe ea, costa probabil mai mult decat reparatia in sine. Asadar, vom mai vorbi atunci.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Am uitat acum 3-4 luni am sudat blocul motor uni tractor fiat chiar unde se prinde cutia de motor,  acum l-am sunat pe proprietar și mi-a zis ca nu a crăpat sudura,  deci care aveți probleme cu fonta veniți la mine în Dâmbovița loc bilciuresti va ajut eu

Link spre comentariu
8 minutes ago, catabest24 said:

Am uitat acum 3-4 luni am sudat blocul motor uni tractor fiat chiar unde se prinde cutia de motor

De cate ori ai facut aceasta operatie?! Hai sa o lamurim, inclusiv cu ISIM ( Institutul National de Sudura si Incercarea Metalelor ). Ceausescu era suficient sa dea ordin acestui institut, pentru ca el sa faca o anumita interventie. Eu am lucrat in domeniu, dar nu cunosc cazuri in care acest institut sa fi intervenit intr-o problema de acest gen. Un motor diesel de la generatoarele electrice de pe navele comerciale, avea valori de inlocuire care le facea obiective de forta majora. Cu toate acestea, nici-odata nu s-a incercat macar sudarea blocurilor motor. Ca sa nu mai vorbim despre motorul principal de propulsie al unei nave maritime, avand puteri de peste 10.000 CP. Pentru tractoare se faceau astfel de reparatii, dar asa dupa cum spuneam, cu rezultate incerte. Cu sprijinul ISIM (sau cum se numea pe atunci) o serie de mari unitati SMA, au fost dotate cu tehnologii de sudare, in scopul repararii tractoarelor si al masinilor agricole. Sunt binecunoscute unitatile SMA Maracineni (jud Arges) si Otopeni - jud Ilfov. Or mai fi fost poate si altele, insa asa dupa cum spuneam, rezultatele au fost incerte.

Link spre comentariu

Domnule, le`a lipsit un mos neamt care a luptat la Stalingrad.

De la el am invatat primele notiuni de sudura...

A sudat mosul, si batiul la strung si a iesit perfect.

Link spre comentariu

Eu am vazut sudura manuala ( de referinta ... ) la niste moldoveni . Din Republica Moldova ... , lucrau in Romania , la  o firma de fier forjat . Asta dupa zeci de ani in fosta URSS , la un santier naval . Ma rog , in perioada in care ma sculam si ma culcam cu sudura , si cam stiam ce e prin tara ( macar jumatate ... ) in domeniu . Asta in conditiile in care in Ploiesti inca mai erau intreprinderi cu staif in bransa , si combinate si rafinarii . 

 

P.S. - la nemti , sudura electrica adevarata a inceput demult . De la rezervoarele de combustibil pentru V2 ... la americani n - a mers , cu aceleasi materiale . Au zis ca au fost mintiti . Dupa o razie noua in Germania , au aparut si sudorii . Si in USA , sudurile ... , pentru viitorul program spatial " Omul pe luna " .

Editat de gauss
Link spre comentariu

Nu stiu, de ce nu faceti distinctie intre a suda un bloc motor, unde trebuie facuta la final proba de etanseitate cu motorul in functiune? Apoi trebuie facut un soi de rodaj, pentru a face o minima proba la anduranta in conditii normale de lucru. Coca navelor, este cu totul altceva. Acolo se utilizeaza tabla groasa de otel din grupa a 1-a de sudabilitate. Orice alta piesa din fonta, este total diferita de un bloc motor. Asta doar ca sa enumeram cateva diferente notabile. nu poti compara un batiu de strung, sau o galerie de evacuare, cu un bloc motor. Pe de alta parte, sudura fontei se face intotdeauna in pozitie orizontala, deoarece cordonul de sudare devine instantaneu lichid, spre deosebire de cordonul de sudare la otel. Apoi, cordonul trebuie sa fie continuu, ceea ce inseamna ca la o operatie de sudare manuala de calitate minima, trebuie sa participe obligatoriu doi sudori. Al doilea trebuie sa aiba deja arcul amorsat in momentul in care primul intrerupe sudura din motive diverse (schimbarea electrodului, etc). Orice abatere de la aceste reguli, introduc pori, sau portiuni cu cordon de sudura intrerupte. De fapt sunt atat de multe reguli de avut in vedere la sudarea manuala a fontelor, incat este aproape imposibil sa creezi conditiile de repetabilitate si deci garantia ca oricare bloc motor va iesi exact in aceleasi conditii de calitate minimala admise.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Domnule, sudura fontei, cu tot respectul sinteti perfect paralel, poate chiar divergent!

Am pus manualul de la ESAB, nu ati citit nimic din el dar comentati.

Despre etanseitate doar comentati,  modurile de a o rezolva sint cunoscute, arhicunoscute, se folosesc cu succes si recomandate de producatori.

Si da, sudau si la noi echipe de 5-6 sudori concomitent si sincronizat insa nu fonta, va las pe dumneavoastra sa aflati unde si de ce.

 

Link spre comentariu
19 minutes ago, Ion_Bumbu said:

... cu tot respectul sinteti perfect paralel, poate chiar divergent! ...

Ok. Iti urez succes. Va trebui insa sa ai mare grija in special la consecintele de ordin financiar, atunci cand ai sa desfasori o asemenea activitate. De curand un tip s-a considerat pacalit de un altul ca i-a vandut o masina rablagita (probabil in valoare de cateva sute de lei) si i-a luat gatul cu drujba. Va atrebui sa te gandesti de foarte multe ori, inainte de a da drumul unei afaceri, si de a invita un client care cheltuieste cateva mii de lei inainte de a i se face orice reparatie. Daca te crezi AS, dai inainte.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări