core Postat Februarie 17, 2015 Partajează Postat Februarie 17, 2015 salut, as avea cateva intrebari legate de asa zisa liniaritate de faza, sau distorsiune de faza. mai jos reprezinta specificatiile tehnice ale uni cd player vechi de 30 de ani, unde apare acest detaliu, pe care nu l-am mai vazut la alte aparate din aceasi categorie. intrebarile ar fi: 1. ce sunt distorsiunile de faza si cum se manifesta? 2. cum se masoara aceste distorsiuni in cazuri concrete, pentru surse, amplificator sau boxe/casti? 3. ce tipuri de "ïmplementari" sunt cunoscute pentru a combate aceste tipuri de distorsiuni (este reactia globala la amplificator un contraexemplu de "ïmplementare")? 4. exista vre-o legatura intre distorsiunea de faza si jitter? multumesc. Link spre comentariu
sesebe Postat Februarie 17, 2015 Partajează Postat Februarie 17, 2015 Intrebarea mea este: din ce punct de vedere vrei explicati/comentarii? Din punctul de vedere al audiofililor (inraiti) sau din punct de vedere ingineresc? Daca te intereseaza din punct de vedere audiofil, nu pot sa te ajut pt ca in general nu sint de acod cu parerile lor 1. Liniaritatea fazei si distorsiunile de faza nu sint chiar acelasi lucru...exista o mica diferenta de nuanta. Pentru detalii se pot gasi informatii pe google sau chiar si pe wiki. Liniaritatea de faza este foarte importanta in domeniul video (duce la modificarea culorilor si nu numai) pe cind in audio pina la anumite valori este irelevanta. 2. ...... depinde de echipamentele disponibile si ce anume vrei sa demonstrezi (cum am spus in domeniul audio pina la un anumit nivel sint irelevante). Mai importante sint la boxe unde din cauza filtrelor se genereaza distorsiuni mari de faza. 3. Desi ma consider un pic audiofil, in general nu prea sint de acord cu miturile audiofile. De exemplu slewrate-ul. Parerea vehiculata este ca un amplificator este cu atit mai bun cu cit are un slewrate mai mare. De fapt (parerea mea) slewrate-ul IN-OUT nu este necesar sa fie foarte mare. Important este mai mult "transition time" pentru fiecare grup de etaje incluse in aceeasi bucla de reactie. Acest transition time este direct proportional cu slewrate dar este necesar un slewrate mare numai local in cadrul aceleasi bucle de reactie. Ca un raspuns la intrebarea ta: obtinerea unui slewrate (local, in cadrul aceleeasi bucle de reactie) cit mai mare. 4. DA. Zgomotul de faza (masurat in grade sau submultipli) se mai numeste si jitter (masurat in secunde sau submultipli) necesita o conversie. Astea sint numai convingerile mere si nu am sa intru in polemici ca sa raspund sau sa incerc sa conving pe cineva de veridicitatea lor dar asta nu inseamna ca nu am sa raspund la intrebari adresate direct si la obiect (binenteles daca stiu). Fiecare e liber sa creada ce vrea la urma urmei. Apropo, daca esti audiofil, poti sa ignori CD-playerul ala pt sa are oversampling....... :-)). Link spre comentariu
core Postat Februarie 18, 2015 Autor Partajează Postat Februarie 18, 2015 prefer un punct de vedere ingineresc, insa orice parere, pe baza de experienta proprie sau chiar si din auzite (cu un link de detalii). Parerei fara nici o sustinere, de genul "eu stiu ca ..." sau "toata lumea stie ca ...", insa fara nici un fel de sustinere, sau caute pe google, si gasesti vax ceva la subiect, sunt cazuri care as vrea sa fie evitate. la 1, as vrea daca poti da un link undeva care gasesti pe subiect care e diferenta intre "Liniaritatea fazei si distorsiunile de faza", asta in caz ca e prea greu de descris. Am cautat si ce am gasit e de distorsiuni de amplitudine si cele de faza, ceea ce stiam si eu, primul caz avand si documentatie mult mai mare fata de a doua. din punct de vedere video, nu prea sunt interesat. Eu cred ca in audio e important deoarece sunete in antifaza se anuleaza, nu? la 3, din cate imi dau eu seama vorbesti de bucle de reactii locale pe modul, nu cazul de care spuneam eu, reactie globala, care aduna intarziere semnificative si pentru fecvente mai mari e usor sa intoarca faza chiar si cu 180*, nu? la 4, exista renumitele distorsiuni specifice: wow, flutter si jitter, pentru vinyl, caseta sau sursa digitala, Ma intereseaza ultimul caz pentru ca nu am nici o sursa analogica. Exista vreun fel de sursa preferata din punct de vedere a distorsiunilor mici de faza? Multumesc pentru pareri sesebe, incepusem sa cred ca ori am topicuri invizibile, ori nu are nimeni informatii despre tematica asta. Link spre comentariu
sesebe Postat Februarie 20, 2015 Partajează Postat Februarie 20, 2015 la 4, exista renumitele distorsiuni specifice: wow, flutter si jitter, pentru vinyl, caseta sau sursa digitala, Ma intereseaza ultimul caz pentru ca nu am nici o sursa analogica. Exista vreun fel de sursa preferata din punct de vedere a distorsiunilor mici de faza? wow, flutter si jitter sint acelati tip de distorsiune, si nu sint altceva decit cazuri particularizate in functie banda de frecventa, viteza de variatie si mod de aparitie/generare.. Ca o definitie generala: toate reprezinta variatia/fructuatia frecventei unui semnal de la valoarea initiala/ideala. Diferenta este de viteza de variarie si banda de frecvente. "Wow" is slow speed (a few Hz) variation Jitter is the deviation from true periodicity of a presumed periodic signal in electronics and telecommunications, often in relation to a reference clock source. ........... Jitter can be quantified in the same terms as all time-varying signals, jitter frequencies below 10 Hz as (este denumit si) wander and frequencies at or above 10 Hz as jitter. Wow and flutter measurement is carried out on audio tape machines, cassette recorders and players, and other analog recording and reproduction devices with rotary components (e.g. movie projectors, turntables (vinyl recording), etc.) This measurement quantifies the amount of 'frequency wobble' (caused by speed fluctuations) present in subjectively valid terms. Turntables tend to suffer mainly slow Wow. In digital systems, which are locked to crystal oscillators, variations in clock timing are referred to as wander or jitter, depending on speed. Aici poti gasi ceva detalii: http://en.wikipedia.org/wiki/Wow_and_flutter_measurement http://en.wikipedia.org/wiki/Audio_system_measurements http://en.wikipedia.org/wiki/Jitter la punctul 3, se pare ca nu prea ne intelegem. ceea ce faci tu referire se numeste rezerva de faza si se calculeaza si simuleaza. cauta diagrame BODE pt detalii, si nu prea putem sa le legam direct foarte strins. Cind vorbim de liniaritate de faza in contextul specificat initial de tine, vorbim de variatii mici spre foarte mici ale fazei. Link spre comentariu
VAX Postat Noiembrie 13, 2016 Partajează Postat Noiembrie 13, 2016 http://www.amplifier.cd/Tutorial/Distortion/Distortion_linear.htm http://www.parallelhomeaudio.net/TypesAudioDistortion.html http://www.lintech.com/PDF/hpa.pdf https://en.wikipedia.org/wiki/Linear_phase http://zone.ni.com/reference/en-XX/help/372416A-01/svtconcepts/phase_linearity/ http://www.dspguide.com/ch19/4.htm https://www.minicircuits.com/app/AN75-004.pdf Liniaritatea de faza presupune ca amplificatorul introduce aceeasi intarziere pentru toate componentele spectrale (fundamentala plus armonice) ale unui semnal aplicat la intrare. Este importanta in special pentru receptoarele stereo (AFI + demodulatorul FM) pentru ca decodorul stereo sa separe bine canalele L si R. La amplificatoarele de audiofrecventa nu cred ca este asa de stricta aceasca conditie. Link spre comentariu
hpavictor Postat Noiembrie 13, 2016 Partajează Postat Noiembrie 13, 2016 Parametrul pe care l-ai menționat la începutul subiectului este irelevant daca e scos din context .În cazul unui CD Player , se refera exclusiv la eroarea de fază a filtrului trece jos din ieșirea DAC-ului prin care se realizează conversia propriu zis și se înlătură artefactele digitale .Valoarea menționată de tine este excelentă ! Link spre comentariu
DENSUSAN Postat Ianuarie 18, 2017 Partajează Postat Ianuarie 18, 2017 Oare de ce ai nesimtirea sa vorbesti de Marian din moment ce nu stii nimic de acest forum fiind membru de cateva minute.....nu mai polua topicul cu prostii... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum