homer Postat Februarie 17, 2015 Autor Partajează Postat Februarie 17, 2015 (editat) Am facut varianta cu ferita dar se pare ca fara rezultate. Nu se observa nicio imbunatatire. Becuri economice nu mai am de mult prin casa. Trag maine un ochi prin casa si vad ce condensatori gasesc. Ar trebui sa am. Ventilatorul si neonul sunt legate la acelasi intrerupator simplu. Pornesc ambele odata. Deci sa pun un condensator in doza in paralel si sa mai pun un al 2lea in corpul neonului tot in paralel ? LE: Mai trebuie sa pun si PTC ul daca pun condensatorii ? Editat Februarie 17, 2015 de homer Link spre comentariu
validae Postat Februarie 17, 2015 Partajează Postat Februarie 17, 2015 Da, se pune încă un condensator de valoare identică în paralel cu tubul CFL pentru a împiedica pâlpâirea supărătoare.Puteți scoate din electrocasnicele cu motoare electrice astfel de condensatori, sunt în paralel cu motorul, dar și prin uscătoare de păr. Link spre comentariu
Dxxx Postat Februarie 17, 2015 Partajează Postat Februarie 17, 2015 (editat) Uf, uite ca mi-am mai revenit. Condusesem o distanta mai lunga si dupa aceea m-am relaxat intrand pe forum... insa fiind obosit am scris o mare prostie - nu este PTC ci NTC Defapt explicatia am dat-o corect, variatia este negativa, rezistenta scade cu incalzirea. Deci iti trebuie NTC NTCurile sunt caracterizate de 2 valori: rezistenta (la 25 grade) si curentul maxim admis. Am zis acolo sa fie bine dimensionate: ideal ar fi sa fie exact curentul de lucru, dar de obicei se pune mai mare, si poate sa fie si de 10 ori mai mare. Cu observatia ca daca este mult mai mare (de 100 de ori spre exemplu) atunci eficacitatea va fi si ea mult mai mica. In practica insa uzual se gasesc NTCuri de 1-3A, Cum puterea ta este mult mai mica decat cei 220W corespunzatori la 1A atunci cumpara NTCul pentru curent cat mai mic (tipic 1A) si rezistenta cat mai mare (zeci de Ohmi, chiar peste 100 Ohmi). Totusi va merge bine cred eu cam orice NTC, chiar si de 3A, insa cu rezistenta cat mai mare. Eventual poti sa pui 2 NTC in serie. Daca ventilatorul si neonul sunt pe acelas circuit pune NTCul in serie cu comutatorul, ca prin el sa treaca ambii curenti. Vezi ca iti trebuie NTC pentru limitare, conceputi pentru curenti de ordimul Amperilor si au rezistenta de zeci sau sute de Ohmi. Sa nu folosesti NTC pentru masura/termoreglare, ca aia rezista doar la mA, si se vor arde imediat. Astia sunt de obicei minusculi si au rezistente de zeci de KiloOhmi. Si cum spuneam antiparazitarea cu condensatori-bobine descrisa de Validae poate fi adaugata si sa mearga impreuna cu NTCuri incat efectul lior sa se insumeze. Editat Februarie 17, 2015 de Dxxx Link spre comentariu
homer Postat Februarie 17, 2015 Autor Partajează Postat Februarie 17, 2015 Se pare ca nu am nimic pe la 400V. Cei mai mari gasiti sunt pe la 275V dar au 0.47. Sunt cam mari si nu stiu daca incap in spate la doza. La 0.1uF ce am gasit sunt doar 250V. Trebuie maine sa fac un shopping de 0.1/400V ca sa fie buna treaba. Link spre comentariu
vera Postat Februarie 17, 2015 Partajează Postat Februarie 17, 2015 Este doar o presupunere (eu am ars un motor de ventilator cu un C)-sa nu fie in rezonanta. Scoate C din lampa cu Ne si vezi ce se intampla. S-ar putea sa scapi de belele. Link spre comentariu
homer Postat Februarie 17, 2015 Autor Partajează Postat Februarie 17, 2015 Pai si cu ventilatorul cum rezolv ca si el face la fel ? Link spre comentariu
vera Postat Februarie 17, 2015 Partajează Postat Februarie 17, 2015 "Ventilatorul si neonul sunt legate la acelasi intrerupator simplu. Pornesc ambele odata".Deci, daca scoateti C-ul din lampa, s-ar putea sa rezolvati ambele probleme.Parerea mea Link spre comentariu
validae Postat Februarie 17, 2015 Partajează Postat Februarie 17, 2015 Puteți pune temporar și unul de 0,47/275Vc.a. sau doi înseriați și vedeți ce efect are.Doar de probă Link spre comentariu
homer Postat Februarie 18, 2015 Autor Partajează Postat Februarie 18, 2015 Am pus un C de 0.47/275V in paralel cu intrerupatorul si nu se mai aude nimic in boxe. Vad ca lumina la neon nu este deranjanta si nici nu are pulsatii obositoare. Oricum i-au mai multe la 400V si daca vad pe parcurs ca face figuri lumina neonului mai arunc un C in paralel si in lampa de la neon. Link spre comentariu
homer Postat Februarie 18, 2015 Autor Partajează Postat Februarie 18, 2015 Am pus 0.1/600V doar pe intrerupator si nu mai am nici un zgomot in boxe si nici nu se mai reseteaza sunetul la televizor cand aprind/sting. Concluzia: Condensatorul este cel mai bun prieten al omului. Link spre comentariu
homer Postat Ianuarie 12, 2020 Autor Partajează Postat Ianuarie 12, 2020 Readuc topicul in discutie. Intre timp s-au schimbat si neonul si ventilatorul. Corpul de iluminare e cu led integrat deci fara drossere sau alte prostii. Daca le pun separat nu sunt probleme. Pare sa faca o "reactie" intre led si motorul inductiv. Daca le pun insa legate in paralel apar iar acei paraziti. I-am pus un filtru recuperat dintr-un fel de mixer de bucatarie si i-am mai aruncat si un cond MKP de 0.1 la 275 in paralel. In majoritatea situatiilor sunetul nu se mai intrerupe pe tv si nici nu mai apar "pocnituri" in boxe. Dar cam la 1/25 de apasari de intrerupator face iar figura, in special la inchis, la deschis face mult mai rar, aproape deloc. Ce filtru as putea gasi de cumparat totusi ca sa scap total de problema sau ce as mai putea sa ii fac ? Link spre comentariu
Dxxx Postat Ianuarie 12, 2020 Partajează Postat Ianuarie 12, 2020 Episodul 2, dupa 5 ani... Solutia simpla si rapida este sa folosesti componente bune, de calitate. Daca faci asta nu sunt probleme din start. Nu vad ce bucurie ai tu ca ai schimbat aparatele vechi, daca tot probleme ai. Cum adica " fara drossere sau alte prostii " legat de LED... adica ledul tau merge la 230V alternativ??? Orice led poseda alimentarea lui care ii da ce doreste: curent continuu sub curent controlat (constant) - tu crezi ca aia se face cu sarma de cupru, ca sa nu fie nimic? In marea majoritate solutia este in comutatie, deci are toate ingredientele ca daca este prost realizata sa introduca paraziti. Desi pariul cu mai multe sanse este legat de motorul ventilatorului, care in esenta tot o bobina trebuie sa fie... Deci ai 3 solutii: - cumperi ceva bun - construiesti solutia de iluminare folosind subansamble bune (cu o sursa MeanWell pe alimentare nu ar tebui sa ai probleme) - revii aici pentru sfaturi dupa ce esti in stare sa ne dai detalii clare macar despre constructia concreta a sursei de lumina. Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 12, 2020 Partajează Postat Ianuarie 12, 2020 Eu aş verifica şi dacă televizorul are la intrare un filtru EMI eficient, fiindcă mai nou se cam omite montarea de filtre la produsele mai ieftine.Poţi încerca să pui un filtru ca cel arătat în prima mea postare de pe topic, sau chiar unul industrial recuperat dintr-un aparat dezafectat.Aşa îmi făcea şi mie un televizor CRT model ,,Titanium,, făcut prin Lituania, iar când am verificat, nici nu avea filtru pe intrare în sursă, i-am pus atunci un tor de ferită pe cablul de alimentare şi nu mi-a mai făcut figuri.Avea obiceiul de îşi dădea muting sau scădea sonorul la fiecare stingere a unui bec... Link spre comentariu
homer Postat Ianuarie 12, 2020 Autor Partajează Postat Ianuarie 12, 2020 Am facut un prelungitor micut cu 2 toruri de ferita pe ele si am alimentat tv-ul din ele. Pana acum nu a mai dat probleme, fiind singurul ce mai facea rar probleme. Pocniturile din boxe de la aprinde si stingere au disparut odata cum primul montaj de filtre. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum