incubus Postat Martie 24, 2015 Autor Partajează Postat Martie 24, 2015 Am folosit fludor foarte subtire si argintiu deschis, e bun asa? Link spre comentariu
vio2007 Postat Martie 24, 2015 Partajează Postat Martie 24, 2015 Tranzistorii nu se alimenteaza corect.Verificati ,inlocuiti C15 si C14,scoateti cate un cond si masurati tensiunea sa fie de 2,8V pe bara plus dupa R12. Daca tensiunea nu creste scurcircuitul este la alte piese. Link spre comentariu
incubus Postat Martie 24, 2015 Autor Partajează Postat Martie 24, 2015 (editat) Tranzistorii nu se alimenteaza corect.Verificati ,inlocuiti C15 si C14,scoateti cate un cond si masurati tensiunea sa fie de 2,8V pe bara plus dupa R12. Daca tensiunea nu creste scurcircuitul este la alte piese. Va multumesc, am sa verific. Va ganditi ca unul din condensatoare sa fie strapuns? dar R5-R6-R8 au rol de alimentare tranzistoare? Mi se pare complicat si ma gandesc sa nu aiba si placa de circuit imprimat vreun defect fiind dublu imprimat si cu gauri metalizate. Editat Martie 24, 2015 de incubus Link spre comentariu
validae Postat Martie 24, 2015 Partajează Postat Martie 24, 2015 La doar 3V alimentare nu veți găsi tranzistori arși chiar dacă-i plantați greșit, nicidecum rezistori întrerupți sau condensatori străpunși.Schema are anumite particularități ce nu permit astfel de defecte, prezența rezistorilor R3 și R12 limitează mult curentul. Puteți pune o poză de aproape cu placa asamblată, ambele fețe ? Poate observăm vreo greșeală de conectare... Integratul final audio se poate proba simplu cu o cască de telefon (de la telefoanele fixe) sau un microfon dinamic conectate între masă și cursorul potențiometrului de volum. Suflând în microfon sau cască se va auzi sunetul amplificat în difuzor, dacă integratul audio e în regulă. Apropiind microfonul de difuzor, va trebui să se audă o reacție acustică (un șuierat). Cred că ar trebui să verificați cu ohmmetrul continuitatea înfășurărilor transformatoarelor de frecvență intermediară și oscilatorului, e posibil ca vreun fir de bobinaj să fi fost întrerupt accidental la transport, manipulare sau lipire. Pentru asta nu-i nevoie să dați jos componentele, toate se pot verifica și direct pe placă, urmărind schema de cablaj și de principiu.Bobinele au rezistențe relativ mici. Link spre comentariu
incubus Postat Martie 24, 2015 Autor Partajează Postat Martie 24, 2015 (editat) Am verificat inca din ziua asamblarii bobinele pe placa. Sunt ok. Pe pinul 1 al CI cand ating cu varful sondei se aude un usor bazait, in rest acelasi fasait redus in difuzor perceput cu urechea apropiata de acesta. Cand alimentez montajul cu 3V se aude un foarte scurt zgomot in difuzor ca de pacanit. Ma gandeam sa verific cu o casca de telefonie veche iesirea dupa dioada de detectie daca se aude ceva. Editat Martie 24, 2015 de incubus Link spre comentariu
cirip Postat Martie 24, 2015 Partajează Postat Martie 24, 2015 (editat) Sugestia mea este sa nu dezlipiti componente de pe placa pentru ca riscati sa le deteriorati. Sansele sa aveti componente defecte "din fabrica" sau cablaj "gresit" sunt foarte mici. Pana nu stabilim regimul de curent continuu corect, nu se poate trece mai departe, in speta filtrul ceramic si casca telefonica. In aceasta etapa suspectez scurt circuit pe placa sau electolitic montat invers. Dar nu o sa stim precis pana nu depanam. Deocamdata nu mai umblati la ampliful audio. Pare ca merge. Trebuie vazut de ce nu creste tensiunea pe tranzistoare si asta se face prin masuratori pe circuitul montat complet, nu verificand piesa cu piesa. Mai e pana acolo. Ramasese sa masurati in montaj rezistenta de dupa R12 spre masa si R12. Ceva rezultate? Editat Martie 24, 2015 de cirip Link spre comentariu
incubus Postat Martie 24, 2015 Autor Partajează Postat Martie 24, 2015 (editat) Cand ajung acasa fac masuratorile si fotografii la montaj. Deci spuneti sa nu dau jos inca C15 si C14 asa cum sugera vio2007? Nu am inteles in ce sens sa verific "dupa R12", borna spre C13 sau C14? Multimetru meu scoate 3Vvv semnal dreptunghiular la frecventa de 50Hz. Imi foloseste chestia asta in situatia actuala? Editat Martie 24, 2015 de incubus Link spre comentariu
vio2007 Postat Martie 24, 2015 Partajează Postat Martie 24, 2015 (editat) Cu multimetru setat pe masurare rezistenta (pe continuitate) si cu aparatul de radio nealimentat ,masori pe terminalele lui C15 si postezi aici indicatia citita.Este masuratoarea ceruta de @Cirip. Editat Martie 24, 2015 de vio2007 Link spre comentariu
cirip Postat Martie 24, 2015 Partajează Postat Martie 24, 2015 Corect! Atentie la polaritate! Polarizarea inversa a electroliticului il poate aduce in conductie si rezultatele vor fi eronate. Daca rezistenta masurata cu montajul nealimentat este de ordinul sutelor de ohmi sau mai mare, atunci alimentati montajul si masurati cu voltmetrul tensiunea care apare pe aceeasi condensatori. Daca apare tensiune de ordinul a 2V si colectoarele se mentin la 0.1V, atunci inseamna ca sunt intrerupte sau incorect montate transformatoarele. Dar sa nu ne pripim. Deocamdata nu faceti decat masuratori. Nici macar nu bagati letconul in priza. De asemenea, concentrati-va pe stabilirea corecta a regimului de curent continuu. Pana nu se obtine polarizarea statica corecta, nu avem nevoie de generatoare, analizoare si alte vrajitorii. Link spre comentariu
incubus Postat Martie 24, 2015 Autor Partajează Postat Martie 24, 2015 (editat) Iata masuratorile sugerate: Am testat cu ohmetru pe scala 200ohmi cat si cu optiunea dioda-buzzer al multimetrului R12 la borne: 98ohmi (+)C14 - R12 - (-)C13: 3.6ohmi (sunet buzzer) (-)C14 - R12 - (+)C13: 102ohmi (fara sunet buzzer) C15 la borne: 3.6ohmi C14 la borne polarizat: 3.9ohmi polarizat inversat: 3.9ohmi C13 la borne polarizat: 102ohmi polarizat inversat: 102ohmi Tensiune +C14: 0.1V in loc de 2.78V Tensiune +C13: 3V Tensiune C16: 0.1V Tensiune borne R12: 2.95V Tensiune R1 si masa: 0.1V Am testat pe functia buzzer si bobinele: suna indiferent de borne Editat Martie 24, 2015 de incubus Link spre comentariu
franzm Postat Martie 24, 2015 Partajează Postat Martie 24, 2015 Cele trei X-uri sunt strapuri/punti de cositor? Desfaceti-le si masurati din nou rezistenta lui C14. În felul asta vedeti daca aveti scurtcircuit în condensatoare sau mai încolo (posibil sa aveti un scurtcircuit într-unul din trafurile FI). Link spre comentariu
validae Postat Martie 24, 2015 Partajează Postat Martie 24, 2015 Uitându-mă cu atenție pe cablaj, mi se pare că unele din cele trei ștrapuri (A, B, C) nici nu sunt făcute. Poate mă înșel...dar nu am reușit să văd din poze de exemplu la traful FI (T2) de unde ia plusul alimentării priza lui mediană. Link spre comentariu
cirip Postat Martie 25, 2015 Partajează Postat Martie 25, 2015 (editat) Masuratorile sugereaza ca aveti un scurt circuit pe bara comuna dintre C14, C15 si R12, la borna din stanga lui R12. Pentru depanare va propun sa va uitati intai cu o lupa la traseele asociate cu C14 si C15 ca sa observati existenta unui scurt circuit. Daca nu se observa nimic, atunci scoateti si masurati pe rand, cu ohm-metrul C14 si C15. Daca cele doua condensatoare arata rezistenta mare, masurati din nou cablajul ca sa vedeti daca scurtul se mentine. Suspiciunea mea e ca scurtul e undeva pe cablaj. Comentarii la masuratorile dvs. : R12 la borne: 98ohmi --> Foarte bine. Toleranta e de 2% (+)C14 - R12 - (-)C13: 3.6ohmi (sunet buzzer) --> (-)C13 e la masa, deci ati masurat de fapt la bornele lui C 14 si ati reconfirmat scurtul (-)C14 - R12 - (+)C13: 102ohmi (fara sunet buzzer) --> ati masurat R12 in serie cu scurtul. 98+3.6=101.6 Ohmi C15 la borne: 3.6ohmi --> Nicio surpriza ptr ca C15 e in paralel cu C14. C14 la borne polarizat: 3.9ohmi polarizat inversat: 3.9ohmi --> Aceeasi masuratoare ca mai sus, deci rezultat asteptat C13 la borne polarizat: 102ohmi polarizat inversat: 102ohmi --> Aceeasi masuratoare ca mai sus, deci rezultat asteptat Tensiune +C14: 0.1V in loc de 2.78V --> De asteptat din cauza scurt circuitului Tensiune +C13: 3V --> Bun! Confirma faptul ca in amonte de R12 lucrurile sunt asa cum ne asteptam. Tensiune C16: 0.1V --> De asteptat, ptr ca C16 ar primi tensiune din nodul scurtcircuitat. Tensiune borne R12: 2.95V --> De asteptat. Pe R11 se afla diferenta de tensiune dintre cele doua capete fata de masa, adica 3-0.1=2.9V Tensiune R1 si masa: 0.1V --> R1 are doua capete. Intre care capat si masa? Oricum, dat fiind scurtul, ambele capete vor fi la 0.1V fata de masa Am testat pe functia buzzer si bobinele: suna indiferent de borne. --> Aici e o problema! Nu e clar daca e de la scurt sau chiar bobina provoaca scurtul. De ex. primarul si secundarul bobinei T3 nu ar trebui sa sune. Respectiv bornele de pe latura cu 3 nu ar trebui sa sune cu niciuna din latura cu 2. Daca scc e in bobina, atunci suna. Dar si scc exterior ar putea sa faca bobina sa sune in montaj. Testati intai condensatorii si cablajul cu condensatorii scosi, apoi vedem ce mai e conectat in nodul acela si cine ar mai putea sa faca scurt la masa. Editat Martie 25, 2015 de cirip Link spre comentariu
kripton Postat Martie 25, 2015 Partajează Postat Martie 25, 2015 Va salut,Prima si prima data fara alte interpretari pentru a intelege logica urmarita, trebuie sa avem =certitudinea= ca R12 este de 100 ohmi. Pentru asta, scoatem rezistenta si o masuram -afara din circuit- .( o singura scoatere si remontare ingrijita nu afecteaza placa si ofera garantia certitudinii.,( nu uitati, suntem incepatori ) Daca are 100 Ohmi sau apropiat, o montam la loc. De acum incolo vom masura numai tensiuni, Nu Buzer, nu ohmi , nu altceva.Se vor masura tensiunile cu toate punctele de verificare conectate (lipite).. Se alimenteaza aparatul si se procedeaza astfel :Multimetru se pune pe o tensiunee continua cu tasta minus la masa aparatului. ( borna negativa a bateriei) . Se masoara tensiunea pe R12 spre baterie; acolo am inteles ca este tensiune deci e bine. Apoi se masoara tot pe R12 (in partea stanga de pe schema ) . Am inteles ca acolo nu este tensiune. Daca nu este, desfacem strapul (cu grija , sa nu se produca o punte accinentala de cositor cu alt punct ) de la FI - detector. Acum masuram iar tesiunea pe bara + ( intre R12 si R3.) . Daca apare tensiunea rezulta ca defectul este in acest etaj . daca nu apare, trecem la al doilea strap si il desfacem ( precedentul ramane desfacut) Iar masuram pe bara. Iar nu avem tensiune.; trecem si desfacem strapul de la autooscilator, cel din stanga. Masuram iar pr bara + . Daca acum apare tensiunea defectul se afla in acest etaj . Dar daca nu apare nici acum tensiunea ? Evident ca defectul poate fi pe bara+ adica intre R12 si R 3.Ce poate fi defect acolo ? C 14 si C15. Cel mai simplu se face asa. Se scoate C14 . Verificam tensiunea din nou pe bara, nu condensatorul . Daca tensiunea apare, C14 este defect. Daca tensiunea pe bara nu apare, scoatem si pe C 15. . Masuram iar.pe bara. Daca apare tensiunea acuma, C15 este defect. Daca nu apare nici cu cele doua scoase, este scurt circuit intre bara + si masa. ( un firisor de cositosr , o lipitura gresita, punte accidentala de cositor intre doua trasee :, verificam totul vizual . Abia acum folosim ohmetrul cu aparatu oprit sa verificam daca este ceva in scurt circuit ( nu buzz ) ci verificare sigura, pana ce inlaturam scurt citcuit-ul si musai sa apara acea tensiune . Nu -i nevoie de o citire atenta obositoare decat daca este ( spre 3 V )sau nu este .In cazul in care in cursul celor descrise apaare tensiunea pe bara +,( deci intre R12 si R3). abia dupa aparitia acesteia folosim ohmettrul si numai in acel etaj , pentru depistarea / verificarea componentei care provoaca defectul Daca este urmata pas cu pas aceasta ordine, imposibil sa nu se gaseasca etajul sau componeta defecta. Folosim ohmetrul numai dupa aparitia tensiunii si numai in etajul sau componenta care a fost deconectata ultima. Evident ca in momentul aparitiei tensiunii si gasirii certe a defectiunii vom remonta totul la loc, cu mare atentie sa nu apara surprize ( defectul propriu creat, este cel mai greu de gasit ) si sa trebuiasca reluata de la inceput toata verificarea.Nu se scot filtrele FI decat ultimele si numai cand exista certitudinea ca este cazul.Nu se poate gasi oricum un defect decat urmand strict o ordine logica, altfel ne invartim in cerc, distrugem placa prin dezlipiri inutile si repetate ajungem sa masuram inutil o componenta de mai multe ori si nici defectul nu se poate depista decat printr-o intamplare.Sa ne gandim ca un defect in montaje complexe cu sute de componente este gasit in general de specialisti in cateva minute din cateva masuratori . si asta se datoreza faptului ca sunt facute intr-o anumita ordine logica,pe aceeasi scara prin care se stabileste etajul si apoi componenta banuita se verifica Link spre comentariu
incubus Postat Martie 25, 2015 Autor Partajează Postat Martie 25, 2015 (editat) Va multumesc @cirip si @kripton cat si celorlati colegi. Bara + (linia de alimentare) R12-R2 este +C14 si R2 borna la masa? Acolo masor teniunea care trebuie sa fie de aprox. 3V? kripton, nu sunt lamurit, in detalii se spune ca in cazul in care tensiunile nu apar sa trec inseamna ca este scurt pe placa si sa se verifice cu ohmmetrul. Dar in final se mentioneaza ca NUMAI in cazul in care tensiunie apar sa se verifice cu ohmetrul ultimul etaj sau componenta depistata ca defect. Explicatiiel sunt foarte la obiect insa sunt un pic confuz. Pe bara - (masa) vad ca sunt legate sezistoare in emiterele tranzistorilor, alea nu alimenteaza etajele? R1 are 98ohmi in circuit asa cum indica inainte sa o montez, sa o scot totusi? Placa are dublu circuit imprimat cu gauri metalizate. O fi pe undeva intrerupt strap metalizat?...ma gandeam sa refac toate strapurile metalizate cu lipituri de conductor. Sper sa ma descurc, Editat Martie 25, 2015 de incubus Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum