incubus Postat Martie 23, 2015 Autor Partajează Postat Martie 23, 2015 (editat) Se aude doar un pacanit slab cand ating cu varful pensetei. Am verificat totul cu atentie. Nu am gresit cu nimic. Nu stiu ce sa-i fac, sunt doar pasionat de montaje si nu ma pricep la verificari complicate. Chiar nu imi dau seama de esecul asta punand cu atentie fiecare piesa corect. Fiecare lipitura este ca la carte si durata unei lipituri nu a durat mai mult de 2s. Este cineva care se pricepe/are aparate si este dispus sa ma ajute sa functioneze? Editat Martie 23, 2015 de incubus Link spre comentariu
ratza Postat Martie 23, 2015 Partajează Postat Martie 23, 2015 Încearcă să trimiţi semnalul de după potenţiometru într-un alt amplificator. Pare să nu-ţi funcţioneze etajul audio final. Link spre comentariu
Spitfire Postat Martie 23, 2015 Partajează Postat Martie 23, 2015 Fara injector, signal tracer si generator 465KHz modulat nu m-as apuca de constructia unei superheterodine! Ca idee generala,are sens sa bricolezi electronice daca obtii un aparat care nu exista in comert sau exista dar are un pret aberant, in cazul in totusi care nostalgia va determina sa mesteriti radioreceptoare, trebuie sa va dotati cu o minima tehnica de masura/verificare. http://www.eeweb.com/blog/extreme_circuits/pulse-generator-and-signal-tracer-circuit-diagram Link spre comentariu
cirip Postat Martie 23, 2015 Partajează Postat Martie 23, 2015 (editat) Va salut, Calea sigura de depanare este prin masuratori si interpretarea lor. Constructia unui montaj auxiliar nu face decat sa complice lucrurile in etapa asta. Ce garantie exista ca noul montaj este corect realizat si functional? Cat despre "Am verificat totul cu atentie. Nu am gresit cu nimic.", am vazut asta scrisa de sute de ori, ptr ca in final sa se constate o eroare de asamblare. Pana cand nu functioneaza, nu se poate sti unde este problema. Ca sa fim constructivi, v-as ruga sa masurati tensiunile de pe pinii fiecarui tranzistor si sa le postati. Tensiunile se masoara fata de masa, adica sonda care duce la COM de la multimetru va sta in permanenta la minusul bateriei. Aparatul setat pe 10 sau 20V cap de scala. Cu sonda cealalta, conectata la VDC, masurati pe rand tensiunile pe terminalele (E,B,C) fiecarui tranzistor si postati. Acelasi lucru cu terminalele integratului. Va rog sa postati valori numerice ale tensiunilor nu ceva de genul "nu da nimic". Am vazut de multe ori aceasta exprimare care nu ofera niciun fel de informatie utila. Spor! Cirip Editat Martie 23, 2015 de cirip Link spre comentariu
incubus Postat Martie 23, 2015 Autor Partajează Postat Martie 23, 2015 (editat) Denumire Indicatie schema Rezultat masuratoare Q1 B 1.3V C 2.8V E 0.68V B 0.12 V C 0.1V E 0V Q2 B 0.76V C 1.6V E 0.05V B 0.04V C 0.1V E 0.2mV Q3 B 0.8V C 2.8V E 0.07V B 0.1V C 0.1V E 4.2 mv IC1 Pin1 0V 0V (bazaie un pic mai tare cand ating cu sonda) Pin2 1.7V 1.71V Pin3 0.6V 0.61V Pin4 0.6V 0.64V Pin5 0V 0.2mv Pin6 0V 0V Pin7 1.2V 1.23V Pin8 fara conexiune fara conexiune Pin9 3V 3.6V Pe cablaj IC1 IC2 IC3 este intrerupt pt masuratori. Am facut continuitatea traseului insa fara rezultat. Editat Martie 23, 2015 de incubus Link spre comentariu
Marele Savant Postat Martie 23, 2015 Partajează Postat Martie 23, 2015 Posibil scc dupa R12, intrerupta sau pusa de alta valoare, scc pe cablaj. Link spre comentariu
incubus Postat Martie 23, 2015 Autor Partajează Postat Martie 23, 2015 Ce inseamna "scc" ? Diferente sunt la: R1 120k real 100k; R3-R2 1.8k real 1.7k; R5 18k real 17k cu toate ca inelele colorate indica valoarea din schema. Link spre comentariu
cirip Postat Martie 23, 2015 Partajează Postat Martie 23, 2015 (editat) "Pe cablaj IC1 IC2 IC3 este intrerupt pt masuratori." Nu este clar daca masuratorile postate le-ati facut cu cablajul intrerupt. Daca da, atunci nu sunt relevante. 0.1V pe toate colectoarele arata ca tranzistoarele nu sunt alimentate si prin urmare nu au cum sa functioneze. Daca masuratorile au fost facute cu cablajul refacut, atunci sunt de acord cu ce spune Marele Savant. Ori R12 este intrerupta sau mult mai mare de 100 Ohmi ca valoare, ori aveti un scurt circuit (scc) in stanga ei. Masurati cu un ohm-metru, cu montajul nealimentat rezistenta dintre terminalul din stanga al R12 si masa. Daca da aprox. 0 Ohm, atunci exista un scurt circuit pe placa. Masurati apoi si R12 ca sa vedem cat de aproape este de 100 de ohmi. Nu este necesar sa intrerupeti cablajul ptr a masura curentii. Ei se pot calcula foarte usor din caderile de tensiune pe rezistente. Diferentele dintre valorile marcate si cele masurate ale rezistentelor sunt nesemnificative in cazul acestei scheme. Ati fost foarte inspirat sa repostati schema si cablajul. Este mult mai usor sa fiti ajutat cu sugestii concrete. Editat Martie 23, 2015 de cirip Link spre comentariu
incubus Postat Martie 24, 2015 Autor Partajează Postat Martie 24, 2015 (editat) Va multumesc pentru raspuns. Masuratorile sunt facute cu strap, deci nu sunt intrerupte. Dar si inainte de a face aceasta operatie existau aceleasi valori. Cand ajung acasa am sa verific ceea ce mi-ati spus. Cu toate ca, inainte de a fi montate, am masurat fiecare rezistenta in parte. Eu suspectez ca sunt defecte tranzistoare. Orice sfat este bine venit. Editat Martie 24, 2015 de incubus Link spre comentariu
validae Postat Martie 24, 2015 Partajează Postat Martie 24, 2015 Puteți verifica și tranzistorii, dar nu cred că ați găsi vreunul defect direct din stoc. Orice firmă producătoare testează automat toate componentele, asta fiind de fapt o condiție esențială de exemplu în stabilirea clasei de amplificare a tranzistorilor, nu poți să știi exact înainte factorul de amplificare, ci doar după testare. Că mai sunt oameni ce iau rebuturi și le ,,amestecă,, printre alte componente nu trebuie ignorat. Am pățit-o nu o dată la un anumit magazin, acum desființat. Dar așa cum ați spus, acel kit nu a fost unul ieftin, se vede și după aspectul și realizarea foarte îngrijită. Link spre comentariu
incubus Postat Martie 24, 2015 Autor Partajează Postat Martie 24, 2015 (editat) Tocmai de aceea am ales acest kit avand sute de comentarii pozitive pe bloguri sau amazon. Insa dezamagirea esecului este dubla: la fel am dat chix in 1978 cu kitul URSS de 175 lei (cutie alba cu un semiregalbil mare montat pe panou cu rp de acord cu buton albastru) si acum azi dupa 40 de ani nu am reusit sa fac superheterodina. Dar mai ales sacrificiul de a achizitiona kitul asta. Am sucit placa aia de zeci de ori pe fata si pe spate studiind cu lupa. Am facut asta si inainte de montare curios sa studiez calitatea placii dublu imprimate cu gauri metalizate. Sincer am ramas placut surprins de calitate. Mi-a fost teama sa nu gresesc ceva de aceea am lucrat incet, atent si ingrijit. Sper pana la urma, sa il fac sa functioneze cu ajutorul dvs. virtual sau altfel..... Editat Martie 24, 2015 de incubus Link spre comentariu
Untold Postat Martie 24, 2015 Partajează Postat Martie 24, 2015 Desi spuneti ca durata unei lipituri nu a fost mai mare de 2 secunde, se poate suspecta si intreruperea unor rezistori si mai ales cond. electrolitici la lipire. Eu am patit asta, masurat inainte de lipire era ok, dupa lipire intrerupt. Link spre comentariu
incubus Postat Martie 24, 2015 Autor Partajează Postat Martie 24, 2015 (editat) Desi spuneti ca durata unei lipituri nu a fost mai mare de 2 secunde, se poate suspecta si intreruperea unor rezistori si mai ales cond. electrolitici la lipire. Eu am patit asta, masurat inainte de lipire era ok, dupa lipire intrerupt. Se pot verifica direct in circuit cu ohm-metru sau trebuie sa-i scot pe rand? Filtrula acela SFU455 are pinul din mijloc la masa. Are vreo importanta sa-l scot si sa-l montez invers tot cu pinul mijloc masa? Cum imi pot da seama daca e bun din masuratori? Editat Martie 24, 2015 de incubus Link spre comentariu
gauss Postat Martie 24, 2015 Partajează Postat Martie 24, 2015 Condensatori electrolitici intrerupti dupa o lipire de 2 sec . ? ........................ Personal cred ca max. 2 sec . e o premiza serioasa pentru lipituri " reci " . In fine ... pareri personale . 1 Link spre comentariu
Untold Postat Martie 24, 2015 Partajează Postat Martie 24, 2015 (editat) Da, rezistorii se pot verifica in montaj. Daca au valoarea scrisa pe ei, sunt ok, daca au mai mare, sunt intrerupti. Despre filtrul piezo ceramic, n-am lucrat cu asa ceva, dar nu cred ca are importanta cum lipiti ceilalalti doi pini. @gauss: aveti dreptate in ce priveste condensatorii, eu ma referisem in special la rezistori. Am avut si am si acum rezistori RPM din aia de IPRS care la cea mai mica incalzire, le sareau piciorusul...cred ca stiti despre ce vorbesc. Si de obicei, folosesc aliaj de lipit cu plumb, fac ceva pe normele lor UE referitoare la tehnologia LeadFree, sau cum i-o zice, fara plumb, care mareste punctul de topire al aliajului numa bine cat sa distruga componenta, asta in regim de amator, ca-n regim de lucru industrial, e alta Marie cu alta palarie... Editat Martie 24, 2015 de Untold Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum