Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

PP etalon


THOMAS

Postări Recomandate

Vin si eu cu o remarca, daca-mi permiteti, stabilizarea negativarii, nu stiu daca e tocmai buna, ajuta la CSS-ul din defazor dar nu si pentru finale... 

  Excelent,inca o remarca de bun simt tehnic!

Rar se poate vedea oscilograma pe sarcina complexa precum in acest caz la 1kHz 8ohmi//2,2uF.Intreb la ce ajuta, respectiv ce calitati sau defecte pune in evidenta?

  Aici dl.Vali este profesorul si cel ce poate interpreta perfect acele oscilograme,tocmai vrem sa vedem daca exista o relatie de concordanta intre acele oscilograme si graficele prezentate plus FFT-urile!

Link spre comentariu

În opinia mea (greşită sau corectă) nu există o relaţie de concordanţă în determinările/măsurătorile respective diferenţa mare între 10khz şi 20khz de formă şi tranziţie ,nivele armonice caracteristice cfg.SE şi aşa mai departe.

 

Posibil o parte din măsurători au fost făcute prin intermediul plăci de sunet-PC(fft ,thd...).

 

Garantat trebuia să văd -4db chiar -5db la 20hz în raport cu 1khz(având în vedere schema dată , bucla deschisă cuplajul slab capacitiv şi două transformatoare).

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Posibil ca masuratorile sa fi fost facute cu mijloace digitale iar interpretarile depind de experienta constructorului insa de regula constructorii croati au o anumita seriozitate, am vazut multe realizari frumoase de ale lor si de acea schema prezentata de d-l Lazaroiu este dupa parerea mea una reusita, simpla si eleganta

Link spre comentariu

Posibil ca masuratorile sa fi fost facute cu mijloace digitale iar interpretarile depind de experienta constructorului insa de regula constructorii croati au o anumita seriozitate, am vazut multe realizari frumoase de ale lor si de acea schema prezentata de d-l Lazaroiu este dupa parerea mea una reusita, simpla si eleganta

Maine imi fac un model si pentru C3g,(pentru F2a am) si ceva timp si sigur o sa-i trag o simulare!

Am toate datele ca sa-i fac o simulare  si vedem daca-i cioaca sau nu! :nerv,schema este intr-adevar,ca design interesanta si foarte simpla.

Editat de LMOlimpiu
Link spre comentariu

Posibil ca masuratorile sa fi fost facute cu mijloace digitale iar interpretarile depind de experienta constructorului insa de regula constructorii croati au o anumita seriozitate, am vazut multe realizari frumoase de ale lor si de acea schema prezentata de d-l Lazaroiu este dupa parerea mea una reusita, simpla si eleganta

Cam asta spune simularea acestui amplificator,modelele de tuburi sunt bune,dovada este ca tensiunile sunt cam cele de pe schema,iar rezultatele sunt prezentate mai jos,acum analiza si concluzia!

Modelul pentru transformatorul de iesire este un Audio Note (TRANS-152) de 2k5 oferit chiar de cei de la Audio Note,iar modelul pentru traful de intrare este  un LUNDAHL LL1582,livrat de LUNDAHL.

  Pentru OT cu Raa=1.5K ( conform foi de catalog pt.F2a in modul trioda) nu am gasit un model recomandat de fabricanti,asta ca sa am siguranta unei simulari foarte bune,dar utilizand in simulare un OT standart de la LtSpice cu Ra=1.5K ,performantele nu se schimba aproape deloc,doar puterea pe sarcina scade cu 5% (sinus nelimitat) iar THD creste la 1,2%,insa distributia armonica ramane aceeasi.

post-175212-0-52259300-1424337306_thumb.png

post-175212-0-63441900-1424337330_thumb.png

post-175212-0-86667700-1424337345_thumb.png

post-175212-0-28927400-1424337365_thumb.png

post-175212-0-50504000-1424339174_thumb.png

Editat de LMOlimpiu
Link spre comentariu

Reactanta capacitiva a condensatorului de cuplaj trebuie sa fie de aproximativ 10 ori mai mica decit a rezistorului din G1 la 20 Hz dar poate autorul a ales intentionat aceasta valoare pentru a nu-i "bubui" boxele totusi 0,47 uF ar fi fost valoarea potrivita dar in principiu schema prezentata de d-l Lazaroiu este interesantaVali, eu cred ca daca transformatorul se "pupa" bine cu tuburile si se mai alege si un PSF corect nu este neaparat nevoie de NFB, ar putea fi suficienta o RN locala pentru a avea raspunsul bun in banda si la semnal dreptunghiular

Cam asta se intampla testand o schema de laborator clasica modificand valorile condensatorului de cuplaj de la 100nF la 470nF si pastrand valorile impedantelor intrare-iesire din schema originala (in poza de mai jos)

post-175212-0-69619600-1424350247_thumb.png

post-175212-0-03117300-1424350263_thumb.png

post-175212-0-61695600-1424352647_thumb.png

Editat de LMOlimpiu
Link spre comentariu

Rar se poate vedea oscilograma pe sarcina complexa precum in acest caz la 1kHz 8ohmi//2,2uF.Intreb la ce ajuta, respectiv ce calitati sau defecte pune in evidenta?

E pentru urechi superfine de audiofili antrenati!

Link spre comentariu

Domn'Sebi ! Nu este nimic supranatural . Este vorba doar de putina concentrare si atentie asupra unor detalii care de obicei sunt usor de observat : cele mai flagrante sunt distorsiunile armonice produse de amplificator, produsele de intermodulatii  (chiar daca nu sunt prezente distorsiuni armonice , se percepe un sunet neclar, nu se poate face distinctia clara intre instrumentele muzicale) dar si deviatiile de faza (lipsa a ceea ce este denumit "sound stage",spatialitate ).

Acum cu totii stim ca distorsiunile de fapt reprezinta , pierderi  de energie. Cu cat aceste pierderi sunt disipate sau distribuite  mai "granulat" , prin cat mai multe armonice , cu atat sunt evitate intermodulatiile si aceste devieri de faza .Este asigurata redarea tuturor "detaliilor" din semnalul util .

De asemenea se stie ca o armonica , luata individual , nu are nici o relevanta . Noi nu percepem auditiv doar o armonica , ci insumarea lor . Timbrul sonor se modifica atat prin amplitudinea  armonicelor din spectru  dar si a fazei dintre aceste armonice .

Daca ne uitam la un FFT (bineinteles in conditii de THD+N cat mici posibile) putem deduce usor ca prezenta armonicelor de ordin superior micsoreaza sansele (major) pt aparitia produselor de intermodulatie si implicit se evita aplicarea unor "constrangeri" asupra energiei continuta de aceste "pierderi" din semnalul  util , de a fi insumate(sau anulate)  cu "rezidurile" sistemului de amplificare .

Sau ca prezenta preponderenta a armonicelor impare sunt in proprietatea unui sunet "rece" iar excesul de armonice pare , produce senzatia ca difuzorul este descentrat .

Este de interes nu numai ceea ce se produce in plus (distorsiunile din procesul de amplificare) dar si sa nu dispara nimic sau sa fie "taiat" din semnalul util .

Nimic nu este ascuns sau nu trebuie sa avem capacitati extrasenzoriale pt a constata aceste probleme . 

Amplificatorul AF este o aplicatie  strict electronica .Dar scopul ei este reproducerea semnalului de amplificat fara ca acesta sa fie alterat in vreun fel ,nici in plus dar nici in minus.Si ca sa fiu si mai clar , ma refer la faptul ca scopul determina aplicatia si nu invers .

Semnalul de amplificat este format numai din "distorsiuni" . Daca veti avea curiozitatea sa masurati THD-ul exact pe borna de intrare a amplifcatorului, veti constata ca nivelul acestora este de ordinul sutelor de procente. Si este absolut normal pt ca in semnal nu exista nimic liniar ca doar nu este generator de semnal.

Amplificatorul trebuie sa fie atat de liniar incat sa faca fata la toate aceste "neliniaritati" cu care trebuie sa lucreze si pe care nu trebuie sa le modifice .

 

Educatia auzului nu se face cu ajutorul amplificatoarelor , ci in sala de concerte unde se pot auzi instrumentele muzicale in mediul lor natural . Dar astea sunt cu totul alte discutii . Cred ca un termen mai apropiat de fenomen  ar fi de "meloman" si nu de "audiofil" . Melomanul  are nevoie de un amplificator care sa-i redea cat mai fidel cu putinta sunetul din sala de concert sau de studio pt ca auzul lui a fost format in astfel de conditii . Daca amplificatorul are 0% THD dar nu poate reda ceea ce melomanul asteapta , nu si-a indeplinit , de fapt , scopul .

Ce am scris aici reprezinta doar o opinie personala  :)

Editat de gg101
Link spre comentariu

Ce se întâmplă domn gg101 facă amplificatorul păstrează întocmai structura armonica şi procentul thd din intrare la ieşire ?mai precis introduce 0% distorsiuni armonice în procesul de amplificare (mă rog thd foarte apropiat de 0%) ,redă/amplifică fidel ?sau cum amplifică?(când thd_ul unui amplificator tinde către 0).

 

Sau poftim ce spectru armonic din intrare nu se regăseşte la ieşire când amplificatorul introduce distorsiuni armonice foarte mici thd=0,0xx% ?! .

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Ce se întâmplă domn gg101 facă amplificatorul păstrează întocmai structura armonica şi procentul thd din intrare la ieşire ?mai precis introduce 0% distorsiuni armonice în procesul de amplificare (mă rog thd foarte apropiat de 0%) ,redă/amplifică fidel ?

 

Domn'Vali ! Eu am extrapolat sau am exagerat un pic pt a sublinia un caz . 

Dupa cum stiti foarte bine si dvs. , daca la iesirea unui amplificator regasim un semnal de forme si in faza exact cu cel aplicat la intrare dar cu amplitudinile modificate propotional cu  factorul de amplificare  , inseamna ca avem de a face cu un amplificator ideal . 

Editat de gg101
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări