Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Incarcare baterie de la sistem fotovoltaic


diamant

Postări Recomandate

Se poate incarca o baterie auto(deci nu cu gel) de 12 v 100 Ah de la un generator fotovoltaic fara sa se strice bateria?

Controlerul este acesta  si incarca cu 10 A in soare max .

 

Bateria este noua si am impresia ca ajunge prea repede la tensiunea maxima si se opreste incarcarea.Eu stiu ca la 10% constant din capacitatea bateriei ar trebui sa incarce timp de 10-14 ore.Cand am luat bateria avea 12.3 V la borne.Este facuta in septembrie 2014.

 

 

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 15
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • diamant

    8

  • validae

    2

  • Voltus

    2

  • nel65

    1

Top autori în acest subiect

Se încarcă rapid fiindcă regulatorul îi permite să ,,tragă,, maximul de curent pe care-l poate da, adică 10A. Același lucru se întâmplă și pe mașină, alternatorul permite bateriei să se încarce cu un curent mare, dar îi limitează tensiunea maximă la 14,4V. Încărcarea cu 1/10C se face doar dacă curentul e limitat prin surse de curent constant (varianta ideală), majoritatea redresoarelor auto limitând curentul la 5-6A doar prin rezistența internă a bobinajului. Deci încărcarea acumulatorului de către regulator nu se face nicidecum în curent constant de 1/10C ci cu un curent dependent doar de capacitatea panoului fotovoltaic, de nivelul de iluminare și eventualele pierderi pe cablaje.

Editat de validae
Link spre comentariu

Daca incarc aceasta baterie de 100 Ah cu un charger de 5 Ah ar trebui sa ia intre 20 si 24 ore pana la full.

 

 

Panoul poate da max 10 Ah iar controlerul rezista la 20.Cei 10 Ah pe care-i da panoul sunt in soare plin, adica este maxim ce poate panoul, si cu toate astea avand in vedere ca bateria este de 100 Ah ar insemna cam a 10 parte deci cam 10-14 ore cu soare max ar trebui sa ia incarcarea.Totusi in 3-4 ore este gata...cum asa? Ce nu este in regula?

 

 

Intrebarea mea de fapt este o banuiala ca ceva nu este in ordine ori cu regulatorul ori cu bateria...imi ajunge la tensiunea maxima prea repede si decupleaza incarcarea cu semnal de full.Poate fi bateria defecta de la stat pe raft?

Trebuie sa fac cicluri de incarcare/descarcare ca sa prinda capacitatea maxima?

Tipul acesta de regulator are 3 setari pentru baterii diferite Gel/Sel/Flooded.Am selectat Sel.Incarcarea se opreste la 14,3 V si trece in float la 13.8.

Editat de diamant
Link spre comentariu

Bateria a fost bine încărcată în momentul cumpărării ? Există posibilitatea ca din cauza stocării îndelungate fără încărcare de întreținere, să-i fi scăzut capacitatea din cauza unei sulfatări parțiale și de aceea se încarcă ,,full,, așa rapid. Acolo trebuia folosit un acumulator ,,Deep Cycle,, și nu o baterie auto ,,Starter,, fiindcă regimul de lucru e foarte diferit. Eu zic să-i faceți o cel puțin o încărcare completă pe un redresor, până la degajarea intensă de bule de gaz. Ar fi foarte utilă măsurarea densității electrolitului pe fiecare celulă în parte, dar fiind în garanție, nu puteți desface folia ce acoperă căpăcelele. 

Editat de validae
Link spre comentariu

Descarcata complet nu am avut-o niciodata dar am adus-o la 11,6 V.Monitorizez tensiunea direct la bornele bateriei si este aceeasi cu cea afisata de controler.

 

Mai monitorizez cateva zile comportamentul, sper sa-si revina.

Link spre comentariu

In primul rand: ala nu este controler solar.

Decat daca facem o exceptie de la ce citim pe cutie "MPPT"[  (daca se desurubeaza cutia, constatam ca este un pwm cudat) (si se comporta total atipic pe osciloscop)]  este doar un regulator amarat PWM.

Asa ca: Poate strica acumulatorul.

Si asta datorita faptului ca si scule identice care aveau monitorizare a tensiunii (oarecare) aveau abatere de 20%)

Daca doriti, va fac foto cu interiorul "sculei" (am una identica la munca) si delegam dezbatere publica daca este MPPT ori PWM.

Editat de bratueduard
Link spre comentariu

Multumesc pentru detaliile ciudate (cel putin).Nu stiu exact ce inseamna Mppt (maximum power point tracking)dar banuiesc, (din definitiile wiki)si mai ales daca asta este real, dar majoritatea review-urilor de pe youtube spun asta .

 

Astfel, am mai avut 2 modele Pwm si intre acelea si asta sunt diferente enorme.Pe cand cu alea abia incarca cu 0,35A pe vreme innorata cu acesta imi incarca cu 1-2A.Am facut probe in paralel.Unul dintre cele pwm mi-a pus 15 volti pe baterie si a fiert-o(alta baterie), si inca se mai ducea daca nu opream eu.

 

Mai sus am specificat ca monitorizez tensiunea exact la bornele bateriei(ce-o fi asa greu sa intelegi ca am pus un voltmetru suplimentar verificat pe doua aparate multimetru de calitate)permanent la borne pe care-l monitorizez(vizual evident) in diferite stadii ale incarcarii.Ce abateri pot avea 3 voltmetre din care doua de calitate si care sunt relativ aproape ca masurare, diferentele fiind de max 0.5 V, unul dintre ele fiind true rms?

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

Interesant este ca in timp ce se incarca se aude ca o fierbere in baterie...oare e normal?

 

Iar la descarcare tine mai mult sub 12 V .Am incarcat-o si am lasat-o si nu scade tensiunea semnificativ in 4-5 zile fara consum.In consum normal(pana in 10 Ah)scade destul de repede pana la 11,8V apoi foarte greu pana la 10,9V cand controlerul opreste alimentarea.

 

Oare asa e normal?

Nu pare a avea 100 A, mai mult catre 30-40 .Oricum zilele astea o sa imi fac timp sa pun un bec ca si consumator fix ca sa calculez timpul.

 

Mentionez ca am incarcat bateria si cu un charger extern la priza de 220 V(in comutatie)cu 5 Ah si cu oprire automata si tot asa tine, deci problema nu este de la controller.

Editat de diamant
Link spre comentariu

 Daca un element este in scurt atunci controlerul va supraincarca bateria ( bolboroseste sau fierbe electrolitul ) .Se poate folosi si asa insa trebuie modificate pragurile tensiunilor de incarcare / descarcare corespunzator . Daca in gol , dupa incarcare la cateva ore bune ( peste 10 ) tensiunea  pe baterie este sub 12.8V  atunci sansele ca un element ( de obicei cel de langa borna + ) sa se afle in scurt sunt destul de mari .

Link spre comentariu

Incarca fara probleme si ajunge la 14.3--14.4 si se opreste incarcarea si dupa ceva timp ramane la 13.8V.Problema mea este ca nu cred  sa aiba 100Ah desi asta scrie pe ea, deoarece la un consum de 3Ah ajunge in 4-5 ore la 11,8 V...dupa aia tine mai mult dar de ce sub 12 V?

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
Vizitator elektron

Cred ca toata problema este la Baterie ! Ai putea sa incerci o desulfatare cu ajutorul unui generator in dinte de fierastrau ,timp de 12 ore. Ai sa vezi ca dupa asta bateria parca "se trezeste" la viata. Din ce spui tu bateria da semne de "oboseala " adica nu tine curent ! Fapt care denota ca a pierdut capacitatea ,adica sulfatata . 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări