Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

daewoo dwd-m1031


mcip85

Postări Recomandate

Acum 4 ore, ninel iancu a spus:

Nu este direct drive dar motorul se invarte la spălat doar când ajunge la centrifuga da eroarea E8

 

...foarte OK ! am inteles care este problema ,... am avut saptamana asta o masina de spalat( zanussi ) , care se comporta la fel. In regim normal se invartea cuva , centrifuga lipsa ! Nu este greu de dat carbunii jos, iar daca mai au aprox.1cm, trebuie sa-i inlocuiti. Banuiesc ca taho l-ati verificat !

...ramane si cu apa in cuva ?

 

Link spre comentariu
Acum 13 ore, Florinel TV a spus:

 

Daca motorul are carbunii atunci ei sunt uzati

 

Acum 5 ore, ninel iancu a spus:

Nu este direct drive dar motorul se invarte la spălat doar când ajunge la centrifuga da eroarea E8

Tu nu vezi ce ti-am spus mai sus :96

Link spre comentariu
  • 8 luni mai târziu...

nu stiu daca mai urmariti acest topic dar va multumesc anticipat pentru orice sfat.

Am o placa de daewoo m1031 unde am inlocuit lnk 364 si rezistenta de 10 ohm acestea fiind arse.totul e bine insa spala doar la programul cu apa rece iar la orice alt program cand trece pe incalzire se reseteaza .practic isi taie alimentarea 2 secunde iar apoi se reseteaza

Link spre comentariu
  • 9 luni mai târziu...

Multumesc pentru sfaturi, am reusit sa imi repar si eu placa de la masina de spalat conform indicatiilor de aici. Nu am gasit rezistor bobinat, am pus de carbon, 22ohm/3W . inductorul de 330 uH este mare, de 1 amper, toroidal, condensatorii 4.7uF la 450v de 4 lei unul (erau si de 0.7ron). Ic-ul de pe placa nu era foarte afumat, avea insa o gaura mica, de 0.5mm diametru, in centru. Cum am reusit sa ard placa - masina de spalat era in functiune, in casa de la tara unde am sigurante vechi, cu litza. Si-au facut treaba - masina a mers dupa scurtul la alt consumator, dar cand am umblat la ele sa le verific - contactul oscilant la insurubare a produs shocul in placa de masina daewoo. Multumesc inca o data pentru solutie.

20200615_163325.jpg

Link spre comentariu

mda... deci merge doar pana la un punct. invarte incet cuva doar intr-un singur sens in etapa de spalare, iar la centrifugare nu face nimic, intra in bucla si face evacuare, fara rotirea tamburului principal. e posibil ca de la soc sa se fi prajit si circuitele care ar trebui sa comande releele motorului ? am.verificat tahometru, carbuni, mufe, contacte.

 

Link spre comentariu

E posibil să se fi corupt memoria EEPROM, dacă are aşa ceva.Soluţia e rescrierea memoriei cu conţinutul descărcat de pe o placă bună, sau înlocuirea fizică cu o memorie luată de pe o placă bună sau cu alt defect...

Link spre comentariu

 Ca o curiozitate intreb.La masina asta,daca nu e scoasa din priza,sursa de alimentare mai functioneaza?Adica e in regim de stand-by?Ca daca nu sta in stand-by inseamna,dupa mine,o proiectare proasta sau piese slab calitative.

Link spre comentariu

cand e selectorul pe zero, nu intra curent in ea, nu are standby, a fost greseala mea ca am lucrat la sigurante cand era pe pozitie de lucru. isi detecteaza totusi eroarea E8 , ceva legat de comunicarea cu motorul, deci cred ca nu este problema la eeprom. cumva deduce ca nu reuseste sa invarta motorul in sens invers, are acel tahometru ca feedback. am reparat mai demult un indesit cu probleme la releele motorului, inlocuind driverul de relee, e un buffer intre microprocesor si aceste relee, cam delicat de verificat "la rece"... 

Link spre comentariu

Ar fi interesant de ştiut cum s-ar putea defecta un buffer (practic o arie de tranzistori open collector)din cauza fluctuaţiilor sursei....mai bine verificaţi releele motorului şi starea magnetului tahogenerator.Se mai dezlipeşte uneori din şocuri...

Link spre comentariu

atunci, la indesit, dupa ce am inlocuit releele (era prajite vizibil la exterior, de la contacte ramase lipite), m-am apucat sa le verific pe placa, am pus 12v pe bobina sa le aud cum tacane si probabil s-a strapuns dioda de protectie de la array-ul darlington. acum la daewoo observ ceva interesant pe placa. releele par sa aiba un pin al bobinei direct la un fir de retea (Ac in poza), iar celalalt merge la Kid65004 (care in specificatii ar merge doar pana la 50v) - probat cu multimetru continuitate intre bobina relei (265 ohm)  si primii 2 pini stanga sus ai array-ului. chiar ciudat, sa ai firul de 220 direct pe pin de c.i. (prin bobina releu chiar, cu socuri de autoinductie). pareri ? :)

20200618_200629.jpg

20200618_201133.jpg

Link spre comentariu

Moshulik.Prezentarea zic ca e nefericita...Mai bine incercai o schita de mana sau marcarea traseelor/pieselor pe placa.Iar asta cu bobina releu la 220v si CI mi se pare stranie.Ca sa nu zic aiurea.Pe cam toate placile de comanda se folosesc relee la 5v,12v,24v.Daca ar fi un releu cu bobina la 220v ar avea dimensiunile unui contactor!

Link spre comentariu

 Straniu.Cred ca totusi ceva nu e in regula cu traseele indicate si 220v.Daca te uiti la relee,pe PCB,unde sunt diodele sunt bobinele.In partea opusa sunt contactele si acolo sunt decupari de izolare tipice pt tensiune inalta,220v.

 Traseul unde ai scris Priza nu poate fi real!Ori e o atingere,ori masurat gresit.Mai e si varianta sa fie masa montaj legata la pamantare.Da' nu la 220v!

Link spre comentariu

Da, probabil a doua varianta este cea corecta, traseul acela aduna multe conexiuni ce par de "masa". Si pe relee scrie 12v la semnul de solenoid. Am masurat iesirile de la buffer si par ok, adica indicatii similare pe pinii de releu cu ceilalti pini, care merg. Oricum, pe principiul ca "a mers pana acum", mi-am mutat atentia spre legaturile la motor. Am gasit chiar si wiring diagram intr-un manual de service, am inteles cum face comutarea sensului de rotatie. Placa mai are o punte redresoare, cu tiristorul pe unul din pinii de alternativ. Plusul merge la rotor, apoi celelalte 3 fire - 1 rotor + 2 stator vin la relee. Trebuie actionate ambele relee - si atunci se schimba sensul curentului in stator. Daca unul e ramas lipit, circuitul ramane deschis. Pentru verificare o sa incerc sa le deconectez de pe placa, nu vreau sa risc sa prajesc iar ceva buffer sau dioda..

 

tahometrul l-am verificat conectand multimetrul pe continuitate la mufa care ajunge sus la placa. arata 40ohmi si beep continuu. cand rotesc cuva cu mana incepe sa se auda scurte intreruperi, deci pare sa genereze semnale corecte catre placa.

 

20200619_110315.jpg

Editat de moshulik
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări