Vizitator luci295 Postat Februarie 7, 2015 Partajează Postat Februarie 7, 2015 Buna, am facut acest proiect si as vrea sa construiesc eu un voltage regulator .Stie cineva vreo schema simpla ? Link spre comentariu
Dr.L Postat Februarie 7, 2015 Partajează Postat Februarie 7, 2015 Cumperi o sursa de 12V si > 150W (>12,5A, pt ca P=U*I). Simplu si ieftin. Link spre comentariu
Vizitator luci295 Postat Februarie 8, 2015 Partajează Postat Februarie 8, 2015 Buna! vroiam sa spun ca am nevoie de un circuit cu care sa reglez intensitatea lumini prin intermediul unui potenziometru, dar trebuie sa fie un "voltage dimming" non un "pwr dimming" . Am cumparat unul ca in filmat dar s-a ars ceva si nu mai merge. Link spre comentariu
iop95 Postat Februarie 8, 2015 Partajează Postat Februarie 8, 2015 Aveti nevoie de o sursa de curent constant nu de tensiune constanta. Luminozitatea se regleaza prin modificarea curentului prin LED-uri. Evident tensiunea sursei trebuie sa acopere tensiunea pe cele x LED-uri inseriate, dar reglajul se face pe curent, nu pe tensiunea de iesire. Info : http://www.maximintegrated.com/en/app-notes/index.mvp/id/3256 Link spre comentariu
Dxxx Postat Februarie 9, 2015 Partajează Postat Februarie 9, 2015 (editat) Cei ce nu imi plac de loc, si sunt si periculosi sunt SEMIDOCTII. Cei care au auzit ceva pe undeva, dar nu au priceput nimic, insa sunt gata sa se dea de ceasul mortii aparand respectiva idee, sau pentru a combate pe cineva care intamplator stie mult mai multe ca ei... Deci: - intr-adevar de obicei ledurile se alimenteaza in curent constant, asta o face driverul. - banda led are "driverul" inclus in structura ei, adica niste rezistente de limitare care sunt driver pentru grupuri de 3 leduri inseriate (uzual). Din cauza ca are driverul incorporat, banda led se alimenteaza in tensiune constanta, ceea ce permite si taierea sau extinderea ei in mod relativ nelimitat, atat timp cat respectam celulele de 3 leduri + rezistenta driver. In acest video (despre care recunosc ca nu am avut rabdarea sa nu sar diverse pasaje) se pare ca doreste sa faca un panou utilizabil si pentru scopuri foto/film. Din acest motiv nu apeleaza la PWM, care ar interfera si creea efecte stroboscopice. Alegerea este un convertor Buck (dc/dc, comutatie, step-down) configurat ca sa dea tensiune reglabila la iesire si reglat incat sa nu se depaseasca cei 12V tolerati de benzile led. Intrebarea pe care o pune initiatorul topicului are raspuns: - daca faci ca in video "montajul" care regleaza este exact acest convertor buck, deci trebuie sa-l repari sau sa-l schimbi si mare atentie ca la puterea respectiva racirea lui este importanta si trebuie bine facuta, cum vezi in clip - daca ai cunostiinte temeinice se poate face direct o sursa reglabila (reglaj pe circuitul de feed-back optic secundar-> primar) - alimentatoarele "reglabile" pentru laptop nu pot sa slujeasca de principiu cauzei pentru ca au trepte prea mari. Si observatii: - in video se trece mult prea usor peste inchiderea sub plexiglas si lipsa racirii. Solutia trainica in timp este cu carcasa metalica si benzile conectate termic la carcasa!!! Sansa montajului pe care il vad acolo de a se ambala termic, ledurile incalzindu-se unul pe altul este majora. - daca vreti sa folositi pentrui foto/video asa ceva aveti toate sansele unor rezultate proaste. Mai ales cu bada ieftina. NU cred ca cineva va face montajul cu bada de 20-30 euro pe metru, care ar avea leduri bune. Insa ledurile proaste "garanteaza" un CRI minuscul, care ve denatura mai toate culorile, pielea va fi fie de martian fie de cadavru etc... - similar si despre randament. Deci pentriu cine are intentii serioase, bugetul trebuie sa fie de citeva pana la zeci de ori mai mare, leduri de calitate cu CRI macar de pe la 80, sau poate mai bine COBuri si drivere corect realizate si de buna calitate. Ce merita conservat probabil este sistemul de variere non-PWM, eu sincer as favoriza o solutie "arhaica" cu comutatoare care sa valideze/invalideze un numar de stringuri. Asta ar corija si shiftul cromatic dependent de puterea de iesire... daca cineva din cititori intelege.... Editat Februarie 9, 2015 de Dxxx Link spre comentariu
Vizitator luci295 Postat Februarie 9, 2015 Partajează Postat Februarie 9, 2015 Buna! da, panoul imi trebuie pt filmarea unui video musical si va fi alimentat de la o baterie de masina deoarece in locul respectiv nu este curent. Am oricum ca alternative si generator de curent si inverter de tensiune 12v-220v si lumini , vroiam doar sa incerc acest proiect deoarece mi se parea interesant , foarte simplu de transportat, nu este fragil si pretul foarte mic. Link spre comentariu
Dr.L Postat Februarie 10, 2015 Partajează Postat Februarie 10, 2015 Daca se vrea variere proportionala cu pozitia potentiometrului, se foloseste un SCC LDO, care se dimensioneaza pt fiecare panou in parte. Daca nu trebuie acest mic lux, se poate si mai simplu, cu un LDO, care doar scade tensiunea. Insa trebuie ca tensiunea minima pe care o scoate sa nu scada sub o anumita valoare (cam 7-8V), ca ledurile oricum nu mai lunimeaza si se iroseste cursa potentiometrului. Daca pretul tot e foarte mic, raceste si ledurile, dupa cum a zis si Dxxx. Gasesti tabla de aluminiu la magazinele de bricolaj si lipesti benzile de leduri direct pe tabla (si partea cealalta sa fie in contact cu aerul). Link spre comentariu
Dxxx Postat Februarie 10, 2015 Partajează Postat Februarie 10, 2015 Eu te sfatuiesc sa citesti tot ce am scris. Pentru foto/film trebuie LEDuri cu CRI mare, peste 80 (ideal peste 90). Daca iei banda cea mai scumpa de la firme mari gen TME si specifica modelul si producatorul LEDurilor (gen Cree, Nichia, Osram, Seoul etc) plus un CRI superior atunci ai sanse. Pretul insa va fi sigur piperat. Incearca mai bine varianta cu leduri discrete, vei iesi mai ieftin (vorbesc de raportul lumen/RON) si este mai flexibil, iar leduri bune gasesti pe forum, inclusiv eu vand asa ceva. Nu cred ca este cineva absurd sa vrea sa faca filme fara un buget rezonabil, si daca cheltuiesti mii de euro pentru camere nu cred ca iti va ajunge lumina de benzi chinezesti cu CRI sub 50, cu culori nenaturale. Link spre comentariu
iop95 Postat Februarie 10, 2015 Partajează Postat Februarie 10, 2015 O rezistenta (chiar si lipita pe banda) nu e driver... ca orice rezistenta limiteaza curentul intr-un circuit dat; problema e ca chiar daca ai sursa de tensiune constanta, curentul prin LED se poate modifica din cauza variatiei tensiunii de pe LED cu temperatura, astfel ca rezistenta (driver!) nu te ajuta deloc. Singura solutie viabila este sursa de curent constant. De regula termenul driver implica cel putin un element activ si eventual una sau mai multe intrari de reactie. Din cate stiu o rezistenta e un element pasiv... sau poate nu. Link spre comentariu
Vizitator dan4costin Postat Februarie 12, 2015 Partajează Postat Februarie 12, 2015 Salut! la 1 m de led-uri am pus un alimentator de 12v, 1 A. Dupa circa o ora s-a ars alimentatorul. Dar s-a ars 30% din piese , praf si sange. la 2m de led-uri, bla-bla 1,6 A. Acelasi lucru ca mai sus. Intrebare: De ce? Link spre comentariu
validae Postat Februarie 12, 2015 Partajează Postat Februarie 12, 2015 Ce putere avea 1m de bandă folosită ? Sau ce tip exact de bandă ai folosit ?, ca să putem da un răspuns documentat. Link spre comentariu
Vizitator dan4costin Postat Februarie 12, 2015 Partajează Postat Februarie 12, 2015 (editat) la magazin mi-au spus 1 m banda 1 A la 12v, si din pacate pe banda scrie 12 cc doar Editat Februarie 12, 2015 de dan4costin Link spre comentariu
validae Postat Februarie 12, 2015 Partajează Postat Februarie 12, 2015 (editat) Deci după spusele vânzătorului, banda are 12W pe metru liniar. Trebuie întotdeauna să folosești alimentatoare ceva mai puternice decât sarcina, să ai o ,,rezervă de putere,,. Deci ar fi fost necesare niște alimentatoare de 12V/2A cel puțin. Având întotdeauna în vedere faptul că de multe ori puterea declarată a surselor este exagerată. Mai ales la cele ieftine. Editat Februarie 12, 2015 de validae Link spre comentariu
Vizitator dan4costin Postat Februarie 12, 2015 Partajează Postat Februarie 12, 2015 din pacate n-am masurat alimentatorul sa-i calculez puterea dar, in mod normal la o putere mai mica n-ar fi trebuit sa aprinda mai putine led-uri sau s-a supraincalzit si ....gata? Link spre comentariu
validae Postat Februarie 12, 2015 Partajează Postat Februarie 12, 2015 Dacă alimentatorul e capabil de un curent mai mic decât cel declarat (pe care să nu contezi întotdeauna) atunci rezultatul e cel pe care din păcate l-ai obținut deja. Dacă în schimb foloseai un alimentator mult mai ,,potent,, de exemplu 12V/5A , nu se întâmpla nimic rău. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum