costinium6 Postat Februarie 7, 2015 Partajează Postat Februarie 7, 2015 Sunt pe cale sa iau un motor de barca de 25cp, vanzatorul spune ca a fost segmentat. Experienta mea cu astfel de motoare este zero si rog cunoscatorii sa imi spuna la ce sa ma astept. Link spre comentariu
Electronicserver Postat Februarie 7, 2015 Partajează Postat Februarie 7, 2015 Verifica,compresia. Link spre comentariu
costinium6 Postat Februarie 7, 2015 Autor Partajează Postat Februarie 7, 2015 Aici e problema, motorul este in tara si compresia o pot verifica doar dupa tranzactie, este one shot. Intrebarea este la ce sa ma astept de la un motor care a mers pana la segmentare. Pinioane, bucsaraie, rulmenti etc. Link spre comentariu
giongiu Postat Februarie 7, 2015 Partajează Postat Februarie 7, 2015 Incearca sa ceri sfaturi pe un forum dedicat pasionatilor de barci. De exemplu, pe Barcaholic, sunt cativa adevarati meseriasi in ce priveste motoarele, care cu siguranta te pot ajuta. Link spre comentariu
costinium6 Postat Februarie 7, 2015 Autor Partajează Postat Februarie 7, 2015 Am cerut sfaturi pe peste tot, raspunsul a fost (sa nu) sa nu aia , sa nu aia, pai si eu ce iau? Am comis-o acuma, sa vad ce vine, daca merge traznaia am sa multumesc lu vanzator. Link spre comentariu
costinium6 Postat Februarie 15, 2015 Autor Partajează Postat Februarie 15, 2015 Am primit motorul saptamana trecuta, este in regula dar are axul port elice torsionat si bucsa elice vraiste. elicea si axul trebuiesc inlocuite, poate gasesc ceva sh ca noi ajung la 500e. Problema mare este barca, am gasit o salupa de 4 metri pastrata in bataie de joc. dupa ce m-am apucat de reconditionat am constatat ca oglinda pe care se pune motorul era ciur de gauri si lemnul putrezit. am luat flexul, am taiat tot fundul barcii si am scos oglinda. Din ce lemn sa fac alt spate care sa reziste la o forta de impingere uriase pentru barcuta mea? Link spre comentariu
CIBY2 Postat Februarie 17, 2015 Partajează Postat Februarie 17, 2015 (editat) Cel mai bun ar fi stejarul uscat, peste care ii dai o mana de rasina epoxidica, atentie, nu rasina poliesterica de care vei folosi la reparatul fibrei. Poliesterica permite infiltrarea apei. Dar cea mai la indemana varianta este placajul de exterior de tip WBP (water boiled proof) cu incleiere BF100, ce rezista la fierbere in apa. Gasesti pe net la firme din Romania, unele trimit si prin curier. Va trebui sa cumperi o placa intreaga. Nu te incurca cu okoume si alte exotisme ca este prea scump, iar la Holver gasesti doar placaj cu interior de plop si fete de okoume. Merge foarte bine placaj de mesteacan de la WELDE Romania. Daca poti sa-l vezi inainte de al cumpara si sa-l controlezi sa nu aibe goluri in structura, ar fi ideal. Pentru oglinda de 35-40 mm grosime iei placaj de 15 mm iar pentru grosimi de peste 40, placaj de 18, pe care il pui in doua, lipite intre ele cu epoxidica. Epoxidica patrunde in structura fibrei lemnoase, iar lipitura este indestructibila si rezistenta la apa. Despre piese, gasesti pe Probarca baieti ce se ocupa de dezmembrari. Erau unii si din Constanta. Cum se dau gauri in oglinda fara sa afecteze lemnul din interior? Se insemneaza locul gaurii printr-o cruce mai mare decat gaura, se da o gaura de 1,5 ori mai mare decat cea dorita prin sandwich-ul fibra-lemn-fibra, se lipeste banda adeziva pe ambele parti ale oglinzii si apoi se injecteaza rasina epoxidica. dupa intarire, se elimina banda, urmand semnele ramase se reface centrul gaurii si se gaureste rasina cu burghiul corespunzator gaurii dorite. Prin aceasta metoda se realizeaza o incapsulare a lemnului cu rasina si nu mai este permis accesul apei pe langa surub si piulita. Editat Februarie 17, 2015 de CIBY2 Link spre comentariu
costinium6 Postat Februarie 17, 2015 Autor Partajează Postat Februarie 17, 2015 In mod normal nici nu ar trebui sa existe gauri in zona aia dar fostul proprietar cred ca are doar burghiu de 10 si a ciuruit-o. Axul l-am gasit la un pret rezonabil dar elicea as vrea sa o iau noua, pentru ca am vorbit la un service de motoare de barci si am inteles de ce, practic in ea este o bucsa din cauciuc care preia socurile de la schimbarea sensului, bucsa aia odata deplasata elicea e gata. doar scos cauciucul din ea si facuta o bucsa metalica dar asta va afecta pinioanele din cizma. Link spre comentariu
CIBY2 Postat Februarie 18, 2015 Partajează Postat Februarie 18, 2015 Motorul ar fi bine sa-l asiguri cu cel putin doua suruburi. Nu sunt rare cazurile cand, din cauza strangerii deficitare, sa sara motorul de pe oglinda la viraje stranse. Iti spune asta Stan Patitul. Despre elice: Acea bucsa de cauciuc este vulcanizata peste bucsa canelata din bronz iar ansamblul se numeste "HUB". Elicele Turnig Point se vand si cu si fara hub, dupa preferinte. Hub-ul poate fi achizitionat separat, ceea ce iti si recomand, reparata elicea existenta si tinuta ca rezerva in barca. Elicele Solas se vand cu tot cu hub, dar sunt mai ieftine decat primele, iar despre pretul elicelor originale, mai bine nu discutam. Nu ai spus ce motor ai, in functie de marca si serie putem identifica piesele necesare dupa codul OEM. Elice on line gasesti la multe firme din Romania, iar identificarea componentelor o poti face aici sau aici. Link spre comentariu
costinium6 Postat Februarie 18, 2015 Autor Partajează Postat Februarie 18, 2015 Este un Johnson 25cp destul de vechiut 25BF78C care merge bine, de reparat elicea nu cred ca este cazul, va costa cat una noua. Am gasit pe la 400 lei, as fi vrut o elice mai de curse dar motorul asta dupa cum se aude cred ca soarbe cat 4 loganuri. Link spre comentariu
CIBY2 Postat Februarie 19, 2015 Partajează Postat Februarie 19, 2015 (editat) Elicea se alege dupa niste criterii, nu dupa ureche. Conteaza mult forma si greutatea barcii, incarcatura, etc. O sa incerc sa-ti arat cum se calculeaza, cu mentiunea ca multe din datele necesare nu le am si o sa le aproximez. Greutatea barcii incarcata, cu oameni si motor = 500kg Putere motor = 25 HP Raport demultiplicare la grup 27/13 Turatie maxima motor = 5500 rpm Turatie maxima elice = 5500/rap. demult. = 5500/(27/13)=2650rpm (rot/min) 1 Se calculeaza indicele greutate/putere pentru a vedea daca intra in glisare. 500/25=20kg/cal putere La valori sub 20kg/cp, barca va glisa, la valori intre 20 si 25 kg/cp va merge in semideplasament, iar la valori peste 25 va merge in deplasament. Asta daca si forma barcii este de glisare, adica are coefficient prismatic mare. 2. Se calculeaza viteza maxima teoretica a barcii cu aceasta motorizare 700/20=35km/ora = 583m/min 3. Se calculeaza pasul elicei la aceasta viteza tinand cont ca randamentul este undeva in jur de 75% (elicea nu avanseaza in apa precum surubul in piulita cu randament 100%, la viteze mici ale barcii randamentul este mult mai scazut, iar la viteze apropiate de maximum calculat creste peste 80%). a. randament 100%: 583m/min/2650rot/min=0.22m/rot b. randament 75%: 0.22/75%=0.293 m/rot 0,293 / 0,0254 = 11,54 inci Teoretic, tie ti-ar trebui o elice cu pas de 11,5 inci pentru a scoate maximum din barca incarcata la 500kg si motor de 25 hp. Marind pasul elicei la aceeasi incarcatura a barcii, o sa scada ori turatia motorului, daca diametrul elicei este acelasi, ori randamentul, daca se micsoreaza diametrul. Daca vrei viteza mai mare, alegi pas mai mare la elice si incarcatura mai mica. Dupa cum vezi, sunt o gramada de variabile pe care le ai in calcul si cu care poti jongla, dar practic doar una este la indemana, greutatea incarcaturii. Editat Februarie 19, 2015 de CIBY2 Link spre comentariu
costinium6 Postat Februarie 19, 2015 Autor Partajează Postat Februarie 19, 2015 Ma bucur ca am gasit pe cineva cu experienta la barci, pun poza cu barca sa va faceti o idee, are 4 metri cu 1.68-8cm cat e chederul deci 1,6. Are cam 150 kg si probabil 200 cu motor, rezervor, baterie si canapele. Sunt curios daca intra in glisaj cu 25hp. Link spre comentariu
CIBY2 Postat Februarie 20, 2015 Partajează Postat Februarie 20, 2015 Va glisa cu siguranta, are coeficient prismatic mare, adica de la partea cea mai lata (cuplu maestru) la pupa are liniile paralele. Este barca de glisare. Motorul de 25 este cam la limita pentru ea, mai potrivit ar fi fost un 40 si ai fi avut si o rezerva de putere in caz de nevoie. Comanda la distanta este completa? Ma refer la cabluri, mansa de comanda, instalatie electrica si mai ales, ce marca este? Volanul este cu caseta si actionare prin cablu pe menghina motorului sau este cu tambur si cablu intins pe role? Motorul vad ca este cu eche si condusul devine obositor. Pune-i la punct comanda si vei avea satisfactii multe! Te voi ajuta sa faci transformarea motorului pentru comanda la distanta. Am un Mercury de 20 din 2008 pe barca mea pe care l-am modificat destul de usor. Gasim scheme explodate pentru el si de acolo ne inspiram. Oricum, cunosc acest tip de motor. Link spre comentariu
CIBY2 Postat Februarie 20, 2015 Partajează Postat Februarie 20, 2015 Analizand inca o data pozele, am vazut ca unghiul de stelaj este cam mare, cred ca undeva in jur de 18 grade (este vb. de unghiul fundului cu orizontala) ceea ce inseamna un comportament bun la valuri, dar un necesar de putere mai mare. Cu doua personae si ceva bagaj o sa gliseze cu siguranta. Ii trebuia un 40 de cai totusi. Link spre comentariu
costinium6 Postat Februarie 20, 2015 Autor Partajează Postat Februarie 20, 2015 Va salut, comanda este cu o caseta de directie cu un singur cablu care si trage si impinge, este incompleta, ii lipseste o biela sau eche cum ii spune care face legatura intre motor si telescopul de la cablu, destul de scumpa si aia m-am gandit sa o fac cu niste pivoti de bielete. am inteles ca sistemul a fost 1600 lei cu montaj cu tot, nu are caseta de viteze. pana se mai incalzeste adun materiale. pun poze mai amanuntite maine ca acum ies slabe. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum