harfa Postat Iulie 18, 2017 Partajează Postat Iulie 18, 2017 Bine ar fi sa se traseze intai rizurile pe o bara de ebonita lunga , apoi din ea sa se taie butoanele in strung. Link spre comentariu
feri.visky Postat Iulie 18, 2017 Autor Partajează Postat Iulie 18, 2017 Piatra aia-i pirita? (fool's gold) Iar mustata de pisica (cay wisker) din ce va fi facuta? Din vreun arc mai fin de pe la vreun ceas? Nu, pirita este altceva, deşi poate că are prprietăţi slabe semiconductoare... Galena este sulfură naturală sau artificială de plumb cu formula chimică PbS... Mustaţa (corect: cat's whisker) la care vă referiţi este un simplu arc de oţel sau bronz fosforos... Vârful ascuţi împreună cu cristalul formează joncţiunea semiconductoare... Link spre comentariu
AFCtin Postat Iulie 18, 2017 Partajează Postat Iulie 18, 2017 (editat) ....Mi-a venit o idee traznita: Pentru rizurile butoanelor, e necesar un dispozitiv exact ca cel pentru nut si feder, doar la scara mai mica. Desigur e necesar un circular cu "cutit" freza disc, iar dispozitivul ar trebui sa fie jumatate de disc negativul butonului (exterior). O sa vad daca pot face ceva. .................... Buna seara tuturor, Ideea nu-i traznita deloc . Ceva de genul am folosit sa tai 2 canale de 3mm pe un ax de fi 5 mm sa fac o cheie tip seif. Merita incercat Cu stima, Editat Iulie 18, 2017 de AFCtin Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 18, 2017 Partajează Postat Iulie 18, 2017 Nu, pirita este altceva, deşi poate că are prprietăţi slabe semiconductoare... Galena este sulfură naturală sau artificială de plumb cu formula chimică PbS... Mustaţa (corect: cat's whisker) la care vă referiţi este un simplu arc de oţel sau bronz fosforos... Vârful ascuţi împreună cu cristalul formează joncţiunea semiconductoare... Buna seara, Va rog sa-l asigurati pe colegul @untold ca o sa apara si mustata de pisica in scurt timp. Link spre comentariu
Untold Postat Iulie 19, 2017 Partajează Postat Iulie 19, 2017 Nu, pirita este altceva, deşi poate că are prprietăţi slabe semiconductoare... Galena este sulfură naturală sau artificială de plumb cu formula chimică PbS... Faceam referire la poza pusa de Dl. AFCtin, galena stiu ca este sulfura de plumb, PbS, care este reactia dintre plumb si sulf: Pb+S=PbS. Link spre comentariu
feri.visky Postat Iulie 19, 2017 Autor Partajează Postat Iulie 19, 2017 Mulţumesc pentru ploturi, au sosit, ieri... Sunt excelent executate. Comutatorul o să arate superb cu aşa o lucrătură... Link spre comentariu
harfa Postat Iulie 19, 2017 Partajează Postat Iulie 19, 2017 DESPRE BOBINE E limpede ca suportul bobinelor este din lemn. Dar , definitiv acesta nu este taiat in strung dintr-un calup de lemn. Asta pentru simplul motiv ca e prea mare sansa ca materialul sa se sparga . Grosimea peretelui este foarte mica pentru dalta de strunjire. CUM SE FACE SUPORTUL BOBINEI: 1. Se ia un furnir secundar ( fag, plop, sicamore, etc) acesta fiind materialul de baza. Se foloseste ca suport de formare, o bara mai lunga decat suportul bobinei (plastic-cel mai bun,sau lemn vopsit, sau metal vopsit sau izolat cu celofan) cu diametrul egal cu cel interior al suportului de bobina. Valabil pentru ambele bobine-stator si rotor. 2. Se taie furnirul , cat este de lung , la dimensiunea de lungime a cilindrului suport al bobinei. Se vor folosi 5 straturi de furnir minim. Trei straturi pe lungimea fibrei si doua pe latimea acesteia (sau cat e necesar ca sa atinga grosimea peretelui) 3. Se scufunda furnirul in apa si se lasa la "muiat" minim 2-3 ore. Va deveni flexibil si usor de indoit fara sa se rupa. 4. Se scoate furnirul din apa si se ruleaza, asa ud, foarte strans pe cilindrul de formare incepand cu o foaie cu fibra longitudinala , apoi una cu fibra transversala (foarte fragila) si se repeta pana la ultima foaie (longitudinala). Se mentine foarte strans si se bobineaza peste el cateva spire de sfoara (nu sarma-metal) . Se innoada sfoara si se lasa sa se usuce 2-3 zile. 5.Dupa uscare (atentie , in interior e umed), se taie nodul legaturii din sfoara . Furnirul se relaxeaza si poate fi tras afara 6. Se examineaza rolurile de furnir, pentru eventuale probleme (nu cred ca vor fi). se aseaza pe cilindrul suport o coala de hartie care se lipeste apoi cu 2-3 puncte de lipici la capat ca sa nu se desfaca. Hartia trebuie sa culiseze pe cilindrul suport, iar una din margini sa depaseasca lungimea acestuia. Se aseaza prima spira (longitudinala) de furnir peste hartie , la mijlocul acesteia. Se aplica un clei alb de parchet pe exteriorul furnirului si se aseaza urmatoarea spira astfel incat capetele primei spire sa fie undeva in interiorul spirei 2. Se aplica un strat de clei si se aseaza urmatoarea spira. si tot asa pana la ultima. Apoi se leaga cu sfoara bobinata aproape spira langa spira si destul de strans lasand margini de 5-10mm la capetele cilindrului astfel format de furnir.. 7. Se aseaza spire de furnir de cca 5-10mm , in acelasi mod , la capetele cilindrului de furnir astfel format. Acestea vor forma "gulerul" suportului bobinei. Se leaga si ele cu 1-2 spire de sfoara sau tape de hartie. NOTA: spirele de furnir pot fi taiate fix, sau se pot suprapune capetele, iar spira urmatoare, continua din acest capat. Dupa legarea furnirului, incercati sa rotiti pachetul de furnir pe suportul de formare si chiar sa il mutati ca sa nu se lipeasca pe suport. Daca se lipeste de suport va fi greu sa il scoateti. Daca e prea strans si nu se roteste, nu insistati. Sa nu rupeti hartia, ea fereste cilindrul suport de cleiul care ar putea lipi furnirul de suport. 8. Dupa uscare se taie sfoara si se trage de capatul de hartie ramas in afara barei suport si a furnirului, si cilindrul de furnir iese afara (lipit de hartie dar nu si de bara suport). Se curata hartia din interior cu o carpa uda si se lasa sa se usuce. Apoi se poate pune inapoi pe bara suport si, in strung, se lipeste cu tape de hartie capatul dinspre universal si se taie si formeaza gulerul acela de pe margine, dupa caz, urmand apoi o slefuire usoara cu hartie apraziva 150 apoi 220. Se taie capatul exterior , se slefuieste si , ultimul se taie capatul , lipit de langa universal. Cred ca am utilitatile necesare sa fac aceste suporturi, chiar sa si bobinez daca nu s-a trecut deja la treaba. INTREBARE: 1. Ce diametre interioare au suportii bobinelor?. Ce lungime si ce grosime au peretii? 2. Ce grosime are sarma de bobinare? Ce inductanta? 3. Este disponibila o schita pentru bobine? 1 Link spre comentariu
feri.visky Postat Iulie 19, 2017 Autor Partajează Postat Iulie 19, 2017 Schiţele (scara 2:1) bobinelor au fost trimise astăzi (nu pe adresa dată lui M)... Este bine venită expertiza Dvs. şi la bobine... Grosimea sârmei este undeva între 0.85 - 0.88 CuB, ca să încapă în spaţiul disponibil, 40 respectiv 50 de spire, indicate prin cifre pe panoul frontal. Inductanţele se vor putea calcula cu un calculator online... Link spre comentariu
harfa Postat Iulie 19, 2017 Partajează Postat Iulie 19, 2017 M-a dotat Dl Enulescu cu un aparat care masoara inductanta. Voi verifica sa vad daca am sarma. 1 Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 19, 2017 Partajează Postat Iulie 19, 2017 Buna seara, Va rog sa-l asigurati pe colegul @untold ca o sa apara si mustata de pisica in scurt timp. Io-te ca pisica isi baga coada mustata in proiect: Link spre comentariu
harfa Postat Iulie 20, 2017 Partajează Postat Iulie 20, 2017 ASTAZI AM CUMPARAT SCANDURA DE MAHON. Am gasit o scandura mai mica 2500x250x50 care a costat 254,40Lei. M-i s-au solicitat DIMENSIUNILE peretilor si nuturilor Raspunsul este: Pereti exteriori si capace cutie mare 10mm Pereti interiori cutie mare 10mm Pereti si capace cutii mici 6mm Nutul cutiei mari este L=10 si H=8mm . Pe capac intra 5,19 nuturi (am trecut gresit pe schita 5,25), iar pe cutie intra 7,81 nuturi. Dispunerea nuturilor pe colturi nu este simetrica in nici o directie . Atentie , sunt tot atatea feders. Cutiile mici se imbina fara nut-feder. (sectiunea AA raportat la grosimea de 6- adica 6/3mm) NOTA: Capacele cutiei mari sunt de 10mm. Vizibili raman 5mm datorita tipului de imbinare (10/5) . A se vedea sectiunea AA. Placa de ebonita este asezata pe coltare triunghiulare cu h=20 sau pe dublura perete de 10mm. In unele poze am vazut coltare si rest de dublura perete. Pot monta ambele. Am notat dimensiunile pe pozele radioului. Am ceva materiale care pot fi utilizate la acest aparat: TABLA: alama 0,7 si 0,5 , putin elastica dar nu suficient pentru lamele de contact. Buna pentru scale. aluminiu de 3 si o,5 cupru 0,5 sau mai subtire, foarte moale. Bachelita de 3-10mm : bucati mici 100-400cmp Bare si teava de bachelita de 10 respectiv 15mm cu perete de 2,5 Daca aveti nevoie de cantitati mici din acest material pentru acest proiect, va trimit. 1 Link spre comentariu
feri.visky Postat Iulie 20, 2017 Autor Partajează Postat Iulie 20, 2017 Super... Ca de obicei... am două probleme: 1. 4 5/8" = 117.475 mm iar 3 5/8" = 93.075 mm Am primit şi eu noile date fără explicaţii, probail că e bine aşa cum prezentaţ Dvs. ... 2. Dacă îmbinarea este aşa cum o prezentaţi atunci cum se pot aplica cele 10 şuruburi de lemn care fixează capacul, probabil şi fundul? Link spre comentariu
harfa Postat Iulie 21, 2017 Partajează Postat Iulie 21, 2017 Va salut domnilor Cotele in sistem englezesc nu cred ca sunt reale. Dl Pitagora le-a primit de la un american. Am trait 20 de ani printre ei si pot spune ca , aproape nu cunosc sistemul metric. (o cota de 4inci si cinci optimi e mai usor de pronuntat decat una de 4inci si treizeisidoimi sau 4 inci si saizecisipatr'-(imi). In limba engleza au acest limbaj matematic, greu de insusit pentru restul europenilor. Totusi radioul este francez. Ma astept ca toate masuratorile sa fie adaptate la sistem metric. Poate gresesc, daca mi-a scapat ceva , va rog sa ma corectati. 1.Cotele cu negru nu le-am pus eu. Sunt ce am gasit in postari anterioare si m-am adaptat la ele. Daca nu sunt acestea , calculul nuturilor trebuie refacut. Insa H=8mm pentru nut, m-i se pare rezonabil. Se observa in poza proportia L>H , de unde 10>8. De asemenea am calculat numarul de nuturi care incap pe lungimea cutiei sidimensiunile se verifica pastrand aceeasi proportie. 2.Daca ambele capace ar fi aplicate doar cu suruburi atunci imbinarea este capac 5/10 cu perete vertical taiat drept, DAR in mod sigur s-a folosit clei. Cu cleiurile moderne nu ar fi nevoie de suruburi, dar la vremea respectiva , pana prin anii 70, s-a folosit intens cleiul din oase si intestine provenite de la animale sacrificate ( domestice, iepure-foarte special, peste- cel mai puternic- se folosea la aplicari de intarsii metalice sau os , pe lemn si in prepararea gesoului si apei pentru foliere cu aur). Imaginati-va o cutie lipita cu clei cald de oase, care trece printr-un transeu inundat unde se uda bine. In 10 minute infloreste ca tubul unui obuz explodat in afara tunului...HM! Suruburile se justifica pentru ca radioul avea destinatie militara si trebuia sa suporte "trosneli". Dupa asamblare , suruburile intra ca intr-o bucata de lemn masiv. Exista desigur posibilitatea ca doar capacul sa fie frezat pe varianta 5/10mm iar laterala sa ramana dreapta. Dar am presupus ca , tot din cauza ca era militar, s-a dat o frezare in varianta 5/5 pentru o mai buna rezistenta. Nu gresim cu nici una din variante. Nu avem carcasa ca sa vedem exact cum e facut si asta nu se vede decat daca este deschisa imbinarea. Teoretic, asa se face. Replicarea unui model de orice fel, e ca o piesa de teatru. Trebuie sa intri in pielea personajului. Doar cand uiti rolul improvizezi si...nu se observa! Nu am (alte ) desene cu cote pentru cutie si nici pentru bobine. Nu am gasit prin , deja multele postari. Cand voi avea desenele de la Dl Marlowe, imi va fi mai usor. Dar numarul si dimensiunile nuturilor, am convingerea ca sunt bune pe aceste cote. Daca inaltimea cutiei difera , se schimba numarul de nuturi, insa raman la parerea ca acesta are L=10 si H=8. De asemenea , grosimea peretilor de 10 si 6mm era aproape standard la vremea respectiva . Mai tarziu, in anii 20 , casetele de radio au devenit mai mari si grosimea peretilor a crescut. TOTUSI voi verifica acele cote in inci. Poate am grtesit ca am luat direct poza cu cotele in metric. Voi face corecturi daca e cazul Link spre comentariu
harfa Postat Iulie 21, 2017 Partajează Postat Iulie 21, 2017 Am recalculat cotele englezesti la sistem metric si am rotunjit. In principiu sunt aceleasi cote cu diferenta H capac 90 in loc de 88 si baza cutie 120 in loc de 125. Exista cred o explicatie. Posibil ca domnul Enulescu sa fi pus intentionat mai mult la baza decat la capac ca sa incapa CV-ul si Bobina. Modificarile nu sunt esentiale si nutul de 8mm ramane. Pentru reprezentare grafica tin sa precizez ca nutul nu are o pozitie anume in imbinare. El poate fi mai sus sau mai jos. Imbinarea poate incepe cu nut intreg sau partial si se termina la fel dupa cum se nimereste. De asemenea fiecare imbinare are nuturile posibil asezate la fel sau diferit. In general sunt diferite pentru ca operatia se executa semimanual si nu se ia in consideratie simetria. Pentru simplificarea graficului, ar fi suficienta doar desenarea unui nut pentru cote , restul nuturilor fiind incluse in linii paralel punctate (ca filetul la surub in unele cazuri). De asemenea am exemplificat sectiunea AA in ambele variante. 5/5/5 (mai robusta dar mai complexa) si 5/10 foarte simpla si rapida, posibila si aceasta. AM REMARCAT deabia acum observatia WOOD 3/8'' = Lemn trei optimi de inci. Asta se refera la grosimea peretelui care confirma ca e de 10mm. Link spre comentariu
feri.visky Postat Iulie 21, 2017 Autor Partajează Postat Iulie 21, 2017 Se pare că sunt mai multe obţiuni pentru cote... Şeful cu documentarea, Dl. Pitagora, ne va spune care sunt datele "exacte"... 3/8'', sunt doar 9.5... mm de exemplu. O luptă cu zecimile... Felicitări pentru cei implicaţi care, vor să-şi aducă aportul la o realizare istorică (FĂRĂ EXAGERARE!) pentru a replica un aparat din 1915 -1920 care a avut un rol important în terminarea carnagiului din conflagraţia ww1! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum