Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Strungul SNB 320


Vizitator aureliusescu

Postări Recomandate

Vizitator aureliusescu

Am mai fâcut câteva investigaţii legate de motor; am aflat că motorul acestui strung a fost rebobinat acum ceva timp, deci am luat legătura cu atelierul respectiv de bobinaj prin intermediul proprietarului strungului. Mi s-a spus că într-adevăr, la intrarea tensiunii de 380 V în motor, se creează prin cele 2 diode şi acea mediană separată, o tensiune directă de 24V cc., Nu au ştiut să-mi explice ce caută o punte redresoare de 24 V, în instalaţia  acestui strung.

 

Nu doar strungul la care lucrez eu acum este dotat cu aşa ceva. Ataşez câteva poze de la un alt SNB 320, vis-a-vis de tabloul electric.

Se pot observa cei 2 contactori TCA, dintre care unul este legat de frână şi de 24 Vcc. Pe acest tablou lipseşte puntea redresoare, dar conexiunile pentru ea există, în partea dreaptă sus.

Nu am aflat ce tip de motor are. Probabil identic. Şi.....funcţionează.

 

http://1drv.ms/16FhBFm

 

Zilele următoare voi reveni cu câteva poze legate de exteriorul strungului.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 28
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • mihaighe

    3

  • MICIULIN

    1

  • alex.cselenyi

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Ma gandesc ca poate strungurile de acest tip au fost dotate cu 2 tipuri de motoare /cu sau fara alimentare frana din ele sau de puteri diferite si de asta tabloul are si el alimentarea lui separata pentru frana (ca sa poti pune orice tip de motor).

Este doar o presupunere.

Link spre comentariu
Vizitator aureliusescu

Puţin probabil. Există sigur o explicaţie plauzibilă, dar ....n-o avem noi.

De remarcat faptul că strungul în sine din construcţie, nu are montată o frână în cutia de viteze, ori în acel ansamblu de pinioane din piciorul strungului.

 

Dacă ar avea un alt tip de motor, fără frână, probabil că s-ar opri, dar un pic mai greu, bănuiesc.

Am fost în vizită la un alt SNB 320, cu acelaşi tip de motor, dar a cărei frână nu se energiza în nici o poziţie ( mers sau stop). Probabil era defectă sau nu era reglată bine. Nu am aflat ce era cu ea. Dacă învârteai motorul cu mâna, nu opunea nici un fel de rezistenţă.

 

Ce vreau să spun, e că strungul funcţiona perfect şi fără frână. Motorul se oprea la fix, datorită forţelor exercitate prin curelele de transmisie, pe de o parte.

Însă nu aşa trebuie să fie. De ce a optat constructorul la aşa motor şi la aşa tip de schemă electrică, nu înţeleg..

Cum arată minunea ? Păi, cam aşa:

http://1drv.ms/1zVYxhn

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator tudor usturoi

Eu am un strung SNB 320 identic ,pe care l-am reparat ,shema electrica ,motorul cu frana , microcontactele de la maneta,interblocaje stanga dreapta si elibereaza frana ,toate trebuiesc intelese din modul de functionare al strungului .Apoi totul vine de la sine .O sa sistematizez  schemele apoi o sa le postez .

Putintica rabdare !

Link spre comentariu
Vizitator aureliusescu

Aştept cu viu interes !

Am dedus între timp faptul că puntea de 24 Vcc. din tablou este responsabilă cu deblocarea frânei atunci când maneta este pe poziţia de mijloc.

 

Am observat totuşi că, în contactorul frânei, comenzile sunt un pic anapoda. Mă refer la comanda bobinei acestui contactor.

Dată fiind starea jalnică a tabloului electric, de la momentul restaurării, este posibil să existe unele "încurcături de maţe".

 

Sunt tare curios să aflu, cum trebuiau să fie, de fapt. 

Link spre comentariu
Vizitator tudor usturoi

Pentru ca esti viu interesat ,din memorie, motorul este tipul ASFM 100 Lb-4,schema de legaturi cu frana FEA ;carte tehnica UMEB SA ,fig.3 la alimentare motor,este pe site,

-maneta de actionare a strungului are :poz. dreapta pt mersul strungului pe fata,poz.stanga pt mersul strungului pe spate ,poz. sus elibereaza frana( contactorul de comanda al franei este actionat de microcontactul din capatul manetei , tensiunea de 24Vcc ,din transformator redresata de punte este aplicata franei),frana este eliberata pana la o alta comanda ;universalul se poate roti cu mana .

-poz. libera a manetei presupune motor franat .imposibilitatea rotirii universalului cu mana

-poz  stg.;dr. elibereaza frana redresand tensiunea din motor dubla alternanta cu mediana ,contactorul de comanda al franei este eliminat ,interblocaj .

schema electrica ,maine seara o am la atelier,

 

Fii linistit ca se rezolva !!??

Link spre comentariu
Vizitator aureliusescu

Da, am înţeles cum stă treaba cu partea de 24 Vcc, atât dinspre motor cât şi dinspre puntea redresoare a tabloului electric.

Ce nu înţeleg eu, sau cel puţin nu văd în schemă, este partea de comandă a contactorului frânei, în cazul meu fiind de 220 V.

 

De exemplu, firul comun al bobinelor contactoarelor este 52, iar firul de comandă al bobinei TCA-lui frânei ar fi 91, dacă nu greşesc.

Îmi poţi detalia traseul de comandă al acestui contactor pornind de la microîntrerupătorul pentru deblocarea frănei din manetă ? La mine, pe acel microîntrerupător ar fi firele notate cu 91 şi 92, montate pe contactul ND. Ce mi se pare mie bizar, sunt conexiunile originale care erau pe acest contactor, legate de comanda de 220 V, a bobinei lui.

Normal, că nu m-am blocat la detaliul ăsta şi am refăcut comanda frănei prin alt contactor auxiliar ataşat de mine în tablou.

 

Eram curios cum lucrează contactorul original, cum l-a gândit constructorul, în cazul în care, pe strungul tău funcţionează ca în tinereţile lui.

 

La tine în tablou cum sunt aşezate ? Pentru exemplificare vezi modelul ataşat mai sus, în poze, unde, la fel respectivul contactor de frână nu cuplează.

 

Mulţumesc pentru schema.

Acum am văzut noua schemă. O studiez un pic.

Partea cu comenzile stânga, dreapta , mijloc sunt un pic înghesuite.

Poţi detalia  pe o altă schemă ?

Comanda pentru eliberare frână, din ce înţeleg eu este aşa:

52, fir comun la bobine contactori; 91-92 poziţionate pe CND.

 

Ce caută 95 spre microîntrerupătorul respectiv ? Ce este acel 69 ?

La mine în schemă, pe microîntrerupător sunt doar DOUĂ fire, respectiv 91 şi 92. Ce sunt celelalte fire ?

Ok, pare a fi b9, nu 69. Dar unde duce 95 ?

Pe un CND al contactorului d1 ?

Link spre comentariu
Vizitator tudor usturoi

Da, elibereaza frana este comandata de micocontact b9 , fir 95 de la releu termic 220v ; la fir 91 bobina contactor ;contactul CND d1 pe fir 92 / 91 este automentinere contactor frana.

Daca la tine sunt modif.importante de schema sau adaptari personale ,eu pot sa spun ca la mine este starea originala pe care am reconstituito

Atentie la maneta cele trei microcontacte b7,b8,b9 sunt cruciale in functionarea corecta ;acolo este punctul sensibil .

Link spre comentariu
Vizitator aureliusescu

Lucrurile sunt mai clare acum. Este evident că la mine în conexiuni există câteva fire puse anapoda.

Urmează să le corectez conform schemei tale. Mulţumesc !

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări