Vizitator aureliusescu Postat Februarie 1, 2015 Partajează Postat Februarie 1, 2015 Salut ! Doresc să intru în posesia schemei electrice a acestui tip de model de strung. Am pe cineva care şi-a achiziţionat recent acest model de strung şi se pare că cel puţin la partea electrică e cam deteriorat. Deşi am intuit unele comenzi pe care le conţine tabloul electric, am unele nedumeriri cu privire la acţionarea manetei de schimbare sens, respectiv firele care pornesc din cei 3 microîntrerupători de comandă. Etichetele originale nu mai sunt vizibile şi oricum câteva din ele erau deja smulse ori anulate. De asemenea nu înţeleg când se decuplează sau cuplează frâna electromagnetică încorporată în motor. Strungul în sine nu pare complicat, pe parte electrică având 2 contactori de sens motot, unul pentru pompa de apă şi încă unul pentru frâna electromagnetică. De asemenea conţine o punte redresoare care şi asta este deteriorată.. Deşi lucrez în domeniu, fiind electrician de întreţinere, este prima dată când mă lovesc de tipul ăsta de strung la care nu am putut găsi nici un fel de schemă. Apreciez orice ajutor mi se poate oferi. Link spre comentariu
MICIULIN Postat Februarie 1, 2015 Partajează Postat Februarie 1, 2015 (editat) este topic " strung SN 320" cauta acolo ca exista in dreapta sus al pagini este cauta topic si iti da raspuns poate este trimitere la o pagina care sa aiba ce cauti Editat Februarie 1, 2015 de MICIULIN Link spre comentariu
Vizitator aureliusescu Postat Februarie 1, 2015 Partajează Postat Februarie 1, 2015 este topic " strung SN 320" cauta acolo ca exista in dreapta sus al pagini este cauta topic si iti da raspuns poate este trimitere la o pagina car.e sa aiba ce cautiAm observat topicul referitor la SN 320, dar nu corespunde modelului SNB 320. Sunt diferente semnificative intre cele doua modele, nu este acelasi lucru. Multumesc ! Link spre comentariu
Vizitator mmircea Postat Februarie 1, 2015 Partajează Postat Februarie 1, 2015 Am căutat si eu schema la SNB320 si nu am găsit doar pentru sna320 Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Februarie 1, 2015 Partajează Postat Februarie 1, 2015 Daca strungul este,intr-adevar,SNB320,atunci motorul de actionare principala este cu 2 turatii............deci ar trebui sa ai 3 contactori,motorul fiind triunghi-dubla stea.Frana pe motor?In mod normal nu ai pt. ce sa ai frana pe motor.Frana electromagnetica este in cutia de viteze.Pune niste poze,ca sa putem discuta pe marginea lor. Link spre comentariu
Vizitator aureliusescu Postat Februarie 2, 2015 Partajează Postat Februarie 2, 2015 Poate pare incredibil dar aşa este motorul. Tipul ăsta de motoare are o gamă largă de aplicare, nu doar la strunguri. Ca să-ţi faci o idee caută pe net, "motor cu frână electromagnetică". Cum spuneam, instalaţia electrică are în compunere: 2 contactori de sens 32A (înainte, înapoi), 1 contactor TCA10 pentru pompă, 1 contactor TCA 6, posibil pentru frână, releu TSA, transformator 380-28, 26, 24 volţi, punte redresoare model vechi cu diode, pentru 24 V,cc Comanda contactorilor este la 220 V, iar din instalaţie lipseşte transformatorul 380 -220V, pentru comanda acestora. Pe panoul frontal al strungului se află : 2 butoane regim greu, responsabile cu acţionarea pompei (pornit-oprit), 1 comutator C16 cu rol de intrerupător general, 1 comutator C16, pentru iluminat lampă CIAS. Motorul se acţionează prin mişcarea manetei (levierului), în direcţiile stânga sau dreapta corespunzătoare cu rotirea înainte sau înapoi a universalului strungului. Maneta are 3 poziţii : stânga(înapoi), mijloc(nu ştiu ce rol are), precum şi dreapta(înainte). În interiorul manetei se află 3 microîntrerupâtori, fiecare având una din cele 3 semnificaţii de mai sus. Cam ăsta e tot strungul. Ce m-a pus pe mine în impas este necunoaşterea momentului cănd frâna ataşată la motor decuplează sau cuplează. O face odată cu acţionarea motorului ? Se cuplează 2 contactori odată, respectiv unul de 32 A şi cel de 6A ? Evident că cea mai bună soluţie, era o schemă electrică, pe care încă o aştept. Îmi cer scuze, dar nu pot ataşa poze. Sunt mari ca dimensiune. Şi cu siguranţă tot ce am explicat mai sus se referă la modelul SNB 320, model făcut de cei de la Arad (Aris). A nu se confunda cu SN 320, model făcut la Orăştie. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 4, 2015 Partajează Postat Februarie 4, 2015 Foloseste programul Paint din Windows pentru prelucrarea pozelor. Dupa ce le incarci in planul de lucru al programului, adaptezi dimensiunile ulilizand comanda resize/skew din meniul Image al programului. Ai posibilitatea reducerii diferentiate, desi nu este cazul pentru ca deformeaza imaginea. In general vei utiliza acelasi procentaj de reducere al formatului atat pe orizontala, cat si pe verticala. Teoretic o imagine de 1200x800 pixel poate fi postata direct pe forum. In orice caz un format 800x600, sau mai mic, este acceptat. Daca spre exemplu ai un format de 2400x1400 pixel, vei folosi 1200/2400=0,5=50%, procentaj cu care vei modifica dimensiunile imaginii atat pe orizontala cat si pe verticala. Daca imaginea are formatul 2400x1700 pixel, atunci formatul va fi modificat in raportul 800/1700=0,47=47%. Vei obtine o imagine cu dimensiunile de 1200x700 pixel in primul caz, sau de 1128x799 in cel de-al doilea. Daca nu este acceptata la atasare, atunci o mai reduci inca odata cu raportul 800/1200=0,66=66% si vei obtine o noua imagine cu dimensiunile de 792x462 pixel (pentru primul caz) sau cu raportul 600/799=0,75=75% in al doilea caz, care in mod normal este acceptata ca atasament direct. Daca ai mai multe atasamente de facut, mai trebuie sa tii cont de faptul ca atasamentele din cadrul aceleeasi postari, trebuie sa totalizeze cel mult 1 kb (1024 b) In caz contrar, vei folosi mai multe postari pentru a atasa tot ceea ce vrei. Pentru a nu pierde imaginea originala de 2400x1400 pixel, vei salva noul format intr-un fisier nou. Poti de asemenea sa atasezi imaginea asa cum este pe un sait de sharing si sa pui un link de legatura in postare. Este optiunea ta sa faci sau nu atasamente pe topic, insa trebuie sa tii cont de doua lucruri importante: 1 - Atasand imagini pe topic, ai sansa sa primesti indrumari utile de la cei care au experienta in domeniu; 2 - ajuti comunitatea de pe aceasta sectiune a forumului. Orice alt utilizator interesat de acest strung va avea un ghid util. Link spre comentariu
Vizitator aureliusescu Postat Februarie 4, 2015 Partajează Postat Februarie 4, 2015 Mulţumesc pentru sugestie. Mai târziu am realizat că pot de asemenea să ofer şi un link. Imediat ce voi avea un pic de timp voi face acest lucru. Nu mi-aţi oferit totuşi un răspuns sau o sugestie cu privire la schema de funcţionare a strungului. Aveţi vreo idee referitoare la funcţionarea lui ? Aţi mai întâmpinat o situaţie asemănătoare ? Cu respect. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 4, 2015 Partajează Postat Februarie 4, 2015 Am un volum de echipamente electrice pentru masini unelte in format electronic. Am sa il consult cand voi avea timp si daca gasesc o asemenea schema, am sa o atasez aici. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 4, 2015 Partajează Postat Februarie 4, 2015 Imi pare rau, nu am gasit pentru acest strung, dar mai asteptam. Poate altcineva are ceea ce doresti. Eu am dat search pe google in romana, rusa, germana si engleza, dar nu am intalnit nimic in legatura cu acest model de strung, inafara de doua mentiuni din revista "Lumea" din volumele 1...17/1979. Link spre comentariu
Vizitator aureliusescu Postat Februarie 4, 2015 Partajează Postat Februarie 4, 2015 Ok, e în regulă. Pot pune la dispoziţie, imaginea cutiei de legături a motorului SNB 320. Nu ştiu dacă întotdeauna strungul a avut acest motor; proprietarul aşa l-a cumpărat. http://1drv.ms/1DFSYCU Din ce am aflat,tensiunea frânei ataşate se obţine direct din bobinajul motorului. Un rol important îl au cele 2 diode, precum şi o anume mediană luată din bobinaj. După spusele unora, în acest caz nu se mai justifică o punte redresoare externă, deoarece deja avem în placa de borne, implicit în cele 2 fire ale frânei, un curent, în acest caz, de 24 V, cc. Repet: nu ştim dacă întotdeauna, strungul a fost dotat cu acest tip de motor. Ciudat sau nu, ar fi faptul că în schemă există un contactor TCA 6, care este legat la puntea redresoare pe cc.,pe 2 contacte de intrare, iar pe 2 contacte de ieşire sunt 2 fire care ar duce la legăturile frânei. Asta , referindu-mă strict la existenţa tensiunii de 24 Vcc.,în direcţia frânei. Dacă strungul a funcţionat aşa dintotdeauna, nu este bizar că există 2 tensiuni de 24 Vcc., din 2 direcţii, adică una din motor şi una din puntea redresoare a tabloului electric ? Ce anume îmi scapă ? Link spre comentariu
mihaighe Postat Februarie 4, 2015 Partajează Postat Februarie 4, 2015 Pai normal ar trebui ca tensiunea de 24v de pe motor sa fie folosita numai la frana si atat ,cand alimentezi motorul se deblocheaza frana si invers.Cealalta tensiune de 24v poate fi folosita la ambreiaje(daca are asa ceva ,la iluminat sau la comanda). E impotant ca tensiunea de pe frana sa fie luata neaparat de pe motor. Link spre comentariu
Vizitator aureliusescu Postat Februarie 4, 2015 Partajează Postat Februarie 4, 2015 Tensiunea care duce spre frână este luată de pe mediana de 26 Vca, aşa cum este şi normal. Prin puntea redresoare a tabloului electric, se pierd vreo 2V, deci ajungem la 24Vcc. Ideea este că transformatorul are următoarele ieşiri: 24, 26, 28Vca. Sunt utilizate doar ieşirile de 24, respectiv 26Vca pentru iluminat şi frână. În afară de frâna electromagnetică ataşată la motor, nu există un alt ambreiaj sau consumator la 24Vcc, pe suprafaţa strungului. Iluminatul se realizează la 24Vca, direct din mediana de 24Vca a transformatorului, trecut evident printr-un comutator C16. Întreb din nou:ce caută aceste 2 tensiuni identice în acelaşi loc, cea de 24V dinspre motor şi cea de 24V dinspre puntea redresoare a tabloului electric? Unde este problema? Este curentul de 24V din motor deja transformat la 24Vcc, sau este la 24Vca ? Atunci ce rol mai au diodele respective? Cum ar trebui să fie , în mod normal? Ce ar trebui să elimin din schemă, ca totul să meargă ok ? Link spre comentariu
mihaighe Postat Februarie 4, 2015 Partajează Postat Februarie 4, 2015 (editat) Teoretic nu trebuie sa se intalneasca,poate este defecta priza din infasurarile motorului si atunci s-a luat 24v din tablou,dar repet corect este ca frana sa se alimenteze din motor. Poate cineva nu astiut sa regleze frana si atunci a crezut ca este de la alimentare si adus si 24 din tablou.Probeaza motorul separat si vezi cum merge cu frana si dupa asta si cu motorul montat dar fara sa mai legi 24V din tablou. Editat Februarie 4, 2015 de mihaighe Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 5, 2015 Partajează Postat Februarie 5, 2015 Nu ar fi rau sa pui si o poza cu aspectul general al strungului. Eu personal am vazut foarte des SN320, dar niciodata SNA320 sau SNB320. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum