Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

ovigane

Membru
  • Număr conținut

    60
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profile Fields

  • Locatie
    Cluj-Napoca

Vizitatori Recenți Profil

374 citiri profil

ovigane's Achievements

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • One Year In
  • Conversation Starter
  • Collaborator
  • Dedicated
  • First Post

Recent Badges

  1. Teoretic trebuie sa chemi un service autorizat Immergas. Sau un preot... Chiar nu înțeleg de ce nu se poate reseta acea eroare. Desigur ca cel mai probabil service-ul Immergas știe, însă nu spune, din motive de protejare a afacerii. Eu nu o sa cumpăr Immergas niciodată, din punctul meu de vedere e clara treaba.
  2. Eroare F08 problema rezistenta de încălzire. La pornire masina verifica dacă rezistenta de încălzire este buna și nu ,,trage la masa,,. Verifica conexiunea rezistentei, papuc ars contact imperfect. Verifica rezistenta de izolație a incalzitorului. Este defect intermitent sau permanent? Usca bine contactele resistentei cu un uscator de par și vezi dacă pornește. Sau încălzește bine cu bricheta terminalele rezistentei, sa evapori apa din terminale. Umezeala poate fi provocata de telescoapele defecte care nu mai amortizează suficient, astfel ca apa din cuva ajunge sa stropească pe zona motorului la stoarcere.
  3. Am constatat ca LGT8P22A nu se blochează ca bms-urile stupide de laptop, ci intra în avarie dacă constata diferențe între celule. Asa ca dacă punem celule noi bateria funcționează perfect. Ce nu înțeleg eu este cum se limitează descărcarea exagerată a bateriei la utilizare pe o mașină de găurit, de exemplu. Cine protejează bateria la descarcare excesivă?
  4. La fel, tv se restartează, verificat alimentarea ok, backlight ok, când scot mufa de la panoul lcd pornește. Am încercat sa decuplez jumătatea stânga a ecranului, merge ok. Am identificat un traseu pe care daca l-am izolat cu scotch TV pornește, imaginea e acceptabila cu câteva dungulițe sus.multumesc @iuliantv. Traseul izolat e cel marcat cu negru în poză.
  5. Buna ziua, doresc sa automatizez centrala termica astfel incat sa am doua termostate in camere diferite care sa functioneze independent. La pornirea unui termostat sa se deschida robinetul caloriferului respectiv. Am cumparat deja doi robineti electrici motorizati de 12V, pe care o sa-i montez pe calorifere, am un termostat cu fir si un termostat fara fir la care insa baza e defecta nu se poate utiliza. Proiectul de mai jos foloseste termostatul fara fir pentru actionarea atat a centralei cat si a robinetului din camera in care e instalat. Baza termostatului radio fiind inutilizabila, m-am gandit sa transform termostatul fara fir intr-unul cu fir. Problema este ca nu am reusit sa identific nici un semnal tip pornit/oprit, cred ca comanda se transmite direct la modulul de RF prin semnal de date Asa ca, am incercat capturarea semnalului LCD care aprinde simbolul de incalzire, si l-am folosit pentru actionarea robinetului motorizat. Am identificat cu succes care sunt semnalele corespunzatoare segmentului si planului comun al LCD-ului, apoi am incercat sa folosesc o poarta sau-exclusiv pentru a genera un semnal de comanda corespunzator. Nu am obtinut rezultate bune, din cauza faptului ca LCD=ul se comanda permanent in curent alternativ, chiar si cand e stins, prin nivele diferite de tensiune. Asa ca am simplificat schema, folosind optocuplor actionat direct de semnalele LCD-ului. Am folosit initial doua optocuploare in ideea ca voi actiona doua relee simple, un releu pentru comanda centralei si altul pentru comanda robinetului, insa am gasit pana la urma un releu cu doua randuri de contacte, care a rezolvat ambele functii. Nu am mai scos al doilea optocuplor , avand in vedere ca releul actioneaza ferm fara sa vibreze. Atasez schema, poate e utila si altor colegi care doresc capturarea semnalului unui segment LCD, in diverse scopuri. termostat.pdf
  6. Am încercat invertor alimentat cu o singura celula și curentul absorbit trece lejer de 5A în sarcina. Mosfeturile se încing. O alta problema e ca tensiunea grilei devine insuficienta, și pentru a o mari e nevoie de complicații în schema. Exista pe internet varianta de asomator fără fir cu baterie de 12V , însă sunt grele, au cam 2Kg ( eu le numesc " tip caramida"). Pentru miniaturizare sunt adeptul invertoarelor de frecvență înaltă, care au eficienta excepțională și se pot integra în maner, rezultand o greutate de sub 400 de grame. Vezi postările anterioare, cel putin 2 persoane au reusit aceasta varianta. Din punct de vedere energetic, o putere de 10-15W absorbita din baterii e suficienta pentru asomare. Poti decupa impulsurile de asomare la jumătate, astfel scade puterea la valorile menționate de mine și se menține eficiență asomării.
  7. ..ceea ce întărește convingerea mea ca nu contează greutatea porcului la acest tip de asomare, dacă coloana vertebrala e prinsa între electrozi atunci tot sistemul locomotor este paralizat.
  8. Pune condensator ceramic paralel cu alimentarea CD4047 ( intre pinii 7 si 14, eu pun un cond SMD ceramic de minim 100nF și maxim 10uF) . În rest nu am ce recomanda în plus, 4047 e foarte tolerant și se arde foarte greu la 8.4V pana la 12V
  9. Un prieten căruia ii făcusem asomator se plângea ca nu este eficient, porcul tremura mai tare ca de obicei. Am constatat ca electrozii nu intrau complet, din cauza rugozitatii mari opuneau rezistenta la introducere. S-au lustruit mai bine electrozii sa intre ușor si complet, si nu au mai fost probleme. Am folosit electrozi de 110mm, asa ca cei de 140mm prezentați de Validae sunt acoperitori pentru orice greutate.
  10. E cam puțin probabil ca asomatorul sa doboare porci mai mici și la 300 kg porcul sa nu cada. Sigur nu a fost o pana de contact? Electrozii au fost complet introdusi? Am mai întrebat pe forum pe ce criteriu se regleaza tensiunea in functie de kilograme, pentru asomator cu electrozi infipti, dar nu am primit raspuns. Eu cred ca la un curent de 400mA vârf la vârf a impulsurilor , porcul trebuie sa cada indiferent de kilograme. Personal am folosit și miezuri din ferosiliciu de 3.5cmp prin rebobinare corespunzătoare cu sarma mai groasa, deși unii nu cred ca se poate folosi miez asa de mic. Vezi postările mele anterioare, în care am folosit la asemenea circuite un factor de umplere de 25%. Eu am renunțat sa construiesc invertoare pe trafo ferosiliciu asa de mici, pentru ca consuma mult curent din baterii.
  11. Mie mi se pare eleganta schema full bridge, dar simpla nu e în nici un caz, mai bine faci o priza mediana la traf și faci schema intr-adevar simpla.
  12. Dacă vrei invertor de frecvență înaltă pe ferita, trebuie sa pui după el un formator de impulsuri de frecvență joasa, va rezulta forma de unda ca în pozele atașate. Eu folosesc 50..100Hz la electrozi. Pe oscilograma în sarcina se vede o mica componenta de frecvență înaltă, adică filtrajul frecventei înalte de aproximativ 35khz începe sa nu mai fie eficient suta la suta. Acest filtraj imperfect nu e un factor deranjant la asomare. De acord cu Validae ca nu ai nevoie de variator, poți încerca acel invertor de pe aliexpress, cred ca ar merge.
  13. Merge și cu baterie de 12v cu plumb , dacă dorești sa nu complici treaba cu BMS . Nu recomand nici una din variantele din linkurile prezentate, devine prea complicat, recomand schema simpla expusa de Validae la începuturile acestui topic.
  14. @ClaudiuGrecomand sa faci un asomator pe baterie, gasesti pe acest forum scheme testate. Siguranța în exploatare e maxima. Nu înțeleg de ce încă se mai folosesc asomatoare la priza...
  15. Salut, intr-adevar rolul circuitului de management și măsură al bateriilor este bine definit, nu contest asta. Însă am văzut multe laptopuri la care le murea bateria la scurt timp de funcționare, de exemplu la introducerea sau scoaterea din docking, cu toate ca elemenții originali aveau sub 12 luni vechime. Mi se pare mult prea drastic comportamentul bms-ului din baterie, care taie viata bateriei ireversibil. Curentul consumat de laptopul meu este sub 1.5A asa ca dacă pui câte doua celule în paralel, bateria nu este deloc suprasolicitata. Asta cu luatul foc a laptopului e istorie, acum bateriile 18650 sunt mai bine făcute. La mașini discutam de curenți mult mai mari și solicitare mult mai intensă.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări