zarzarel
Membru-
Număr conținut
22 -
Înregistrat
-
Ultima Vizită
Profile Fields
-
Locatie
ROMANIA, PLOIESTI
Vizitatori Recenți Profil
Blocul vizitatori recenți este dezactivat și nu este arătat altor utilizatori.
zarzarel's Achievements
Apprentice (3/14)
Recent Badges
-
Respectele mele tuturor... Am refacut lipiturile la pinii mufei si acum functioneaza...sigur a fost o lipitura rece pe acolo... PT dl.Ionutz2013" : m-ar interesa modulul de incarcare dar doar daca este modelul P Smart 2018 FIG-LX1... Nu am indemanarea de a schimba display-ul sau touch-screenul si nici nu am cu ce...mana inca nu imi tremura, dar ochii nu ma ajuta prea mult(cand umblu cu ceva gen smd de mici dimensiuni, am 2 perechi de ochelari unul peste altul, cu elastic la manere ca sa nu-mi cada de pe nas).Asta este mufa pe care am gasit-o in Ploiesti, dar a trebuit sa-i mai "umblu" pe la piciorusele de fixare pe placa, erau mai apropiate decat gaurile de pe modul...chinuiala mare, mon cher...profesionistii sau cei care au mai multa indemanare decat mine, au tot dreptul sa glumeasca pe seama mea, nu ma supar...orice idee este binevenita, se poate invata cate ceva din ele... Multumesc pt sfaturi si amabilitatea raspunsurilor dvs... O zi frumoasa si distractie placuta tuturor, pt 21 mai 2023(nea Costica si tanti Elena)..Dan, Ploiesti PH
-
Respect si multumiri pentru rabdarea si amabilitatea dvs, domnule admin Dxxx. Am inteles sfaturile dvs cat si explicatiile logice care au urmat. Deci: 1.Sa folosesc varfuri cu suprafata mai mare.. 2.Sa nu mai folosesc pasta termica pt ca are ca efect RAU dez-etalonarea statiei(desi imbunatateste transferul termic) 3.Sa umblu cat mai putin (adica sa scot cablul bratului letconului) la contactele mufei cu 5 pini 4.Am folosit activatorul DOAR la varful 900M-T-I (cel mai subtire,de 0.8mm cred ca are doar in varf o mica portiune la care sa adere fludorul)...celelalte varfuri mai mari ca suprafata, au functionat bine "din prima" si chiar am reusit sa lipesc/dezlipesc componente smd de pe o placa de hdd defect 5.Aparatul meu de masura este ZOYI ZT101, digital, cu 2 baterii AAA(eu am pus 2 bucati Varta)...sigur ca nu are precizia unui aparat de marca precum cele folosite de catre profesionisti dar, la ce am eu nevoie imi este destul..v-am mai spus, nu incerc "sa fur" clientii nimanui mai ales ca nu am destula pricepere teoretica si practica, asa cum v-ati dat seama si dvs.. Masuratorile le-am facut, inca odata, chiar inainte sa va adresez acest raspuns...valorile se repeta, mai ales la senzor...atat pe rezistenta de pe manerul de lucru cat si pe rezistenta pe care am luat-o ca rezerva, in caz ca o ard in experimentele mele de incepator...totusi, nu am depasit niciodata, de cand am luat Gordakul 936A, temperatura de 350 grade, din butonul de reglaj de pe carcasa exterioara...modelul asta nu are afisaj, din cauza asta este "doar" 169 lei..+ 1 brat(39 lei) +1 rezistenta de schimb(15 lei) +1 rola de fludor Cynel de 1mm(100 grame)...aprox 300 de lei(fara transport curier 26 lei) Toate varfurile folosite in experimentele mele, sunt ACUM acoperite cu un strat de fludor, aplicat inainte de a sta in asteptarea folosirii lor...le-am schimbat fara sa scot mufa cablului bratului, dupa ce s-au racit As dori, totusi, sa va intreb ce tip de pasta sa folosesc pe post de flux(am 1 seringa de Amtech NC559, made in China si 1 seringa de RMA223, tot made in China) pt ca prin Ploiesti gasesti doar asa ceva si nu "ma bag" la lipituri/dezlipituri pt profesionisti din atelierele specializate...totusi, cu "chinezariile" pe care le am in dotare,la care adaug si statia Baku 702B) am reusit sa schimb mufa de alimentare(incarcare) de pe telefonul meu Huawei P Smart 2018...nu arata "profesional" lipiturile facute, dar...inca functioneaza...am cautat(tot in Ploiesti) un modul de incarcare complet, pt telefonul de mai sus, "de rezerva" daca se deslipeste mufa, dar nu am gasit...am postat la rubrica telefoane, 2 imagini ale modulului original, la care am inlocuit eu mufa(cu chinezariile" mele de acasa) Acum, azi fiind ziua lui nea Costica si a lui tanti Elena, va las sa va bucurati de sarbatoare , nu inainte de a va dori o zi frumoasa si bucurii alaturi de prieteni si de cei dragi, urari adresate si tuturor celor care fac parte din familia ELFORUM... Respect, multumiri pt sfaturi si consideratie, Dan, Ploiesti, PH
-
Rezolvat problema astfel: 1.Cumparat Gordak936A si varfuri cu suprafata mai mare(seria 900MT 2.4D, 3.2D, 3C, K) acestea nu au nici un fel de problema cu aderenta fludorului.. 2.Cu "insistente" la varfurile I si 1.6D - la temperatura de 350 grade de pe statie, tinute in pasta de regenerare Relife RL461 in reprize de cate 10 secunde(cu stergere pe buretele cel mic galben, un pic umezit cu apa distilata si apoi repetata procedura de inca 2 ori cu adaugari de fludor Cynel de 1mm - am consumat cam 25 grame de fludor de pe rola), varfurile despre care multi spun ca se arunca direct, acum isi fac treaba mai mult decat bine.. 3.Cu amabilitatea unui electronist avansat de pe YT(nu stiu daca am voie sa pun link-ul si minutul unde se vede "metoda"), am pus pasta termoconductoare (din cea folosita pt procesoare, alba(eu am tub de 5 grame si scrie nemteste pe tub, ceva "amasan")) pe partea EXTERIOARA a varfului model I , doar atat cat este partea cilindrica si pana incepe portiunea conica ce are la varf partea care este destinata lipirii, unde nu imi adera mie fludorul.. Urmarea aplicarii pastei de transfer termic, s-a imbunatatit transferul de caldura dintre rez.ceramica A1321 si corpul varfului de lucru precum si timpul de incalzire al varfului s-a redus de la aproape 42 de secunde pana la 350 grade, la maxim 25-26 de secunde iar temperatura pe care am reglat-o la varful I a fost cu aproape 30 de grade mai mica pana a inceput sa topeasca fludorul si sa adere la varf...am incercat cu toate tipurile de fludor pe care le am, toate s-au comportat mai mult decat bine(pentru mine unul) si am exersat cu toate tipurile de varfuri de lipit din dotarea mea.. Deci, cu rabdare si cu atentie, daca am fost indrumat corect si cu amabilitate, acum pot sa lucrez cu Gordak-ul asta nou...urmeaza sa incerc si cu Baku702B, sa vad daca functioneaza varfurile si la ea DEZAVANTAJ la adaugarea pastei termice: in caz de necesitate de a schimba varful pe care a fost pusa pasta cu un altul, pasta pusa se sfarama destul de usor si trebuie curatata din nou zona in care se adauga pasta...consum mare de pasta...REZOLVARE ieftina(dupa mine):cumparare a inca unui brat de letcon pt celelalte capete cu suprafata mai mare de lipire. Am masurat, pe letconul scos din mufa Gordak-ului 936A, urmatoarele valori: 1.Intre pinii 1 si 2(rezistenta de incalzire a elementului ceramic A1321) este valoarea de 13 ohmi 2.Intre pinii 4 si 5 - pin 4, (fir albastru, minusul senzorului) si pinul 5, (fir rosu, plusul senzorului) este valoarea de 24.9 ohmi Am luat, odata cu statia si o rezistenta de rezerva pe ambalajul careia scrie "pentru Gordak 936A(pe spatele cartonului scrie ca elementul este compatibil si cu 938A, 952, 952C, 952B, 952D, 952V si 968), am scos elementul ceramic si l-am masurat, valorile fiind: -Intre firele rezistentei de incalzire, valoarea de 13.7 ohmi -intre firele senzorului tip K, valoarea masurata este de 26.3 ohmi Pe cartonul elementului scrie, in schimb ca valoarea rezistentei de incalzire este NORMAL 13 ohmi, iar valoarea NORMALA a senzorului este de 0(zero) ohmi...mi se pare putin ciudata treaba asta, diferentele de valori de pe carton si cele masurate cu amarasteanul meu de ZT101, asa ca nu stiu cat de exacte ar fi valorile de mai sus pe un Fluke sau altele ... Urmatorul pas va fi sa desigilez Gordakul 936A si sa incerc sa postez vederea fata-verso a componentelor existente...fara sa le dezlipesc, bineinteles..nu sunt destul de priceput ca sa o fac si pe asta... Multumesc pentru rabdare, amabilitate si indrumarile dvs cat si pentru citirea experientei celorlalti utilizatori care au comentat la acest subiect, respectul meu si toate gandurile bune tuturor, Dan
-
Buna ziua si respect, stimati domni. Am un telefon Huawei p Smart FIG-LX1 cumparat in 2018 si blocat in reteaua Vodafone... Problema mea este alta, si anume ca am schimbat mufa de alimentare a telefonului dar, totusi nu porneste incarcarea. Am verificat tensiunea de alimentare de la incarcator pana la cablajul placii care contine conectorul si exista tensiune. Am nevoie de conectorul care contine si mufa de incarcare, dar fiind un model mai vechi nu am gasit in Ploiesti desi am colindat pe la multe centre de service prin centru si nu aveau acest model.. Bineinteles, atasez doua imagini concrete... Va multumesc pentru rabdare si amabilitate, Dan
-
Respect si multumiri celor de la care am de invatat (nicidecum de la o persoana , descrisa intr-un avatar cum ca, citez:"no stupid people beyond this point" sau, citez:"Cred că s-a făcut prea multă teorie a chibritului pe scule chinezeşti neconforme!"...dupa cate stiu, acest subiect este la sectiunea dedicata incepatorilor...sunt destui utilizatori care au in dotare JBC, ERSA, Weller, etc...aparatura profesionala, de multe ori castigata cu "glagore teoretica si practica" si sudoare pe bancul de lucru...putini sunt, insa, adevaratii PROFESORI care au rabdare sa explice incepatorilor(ca mine) CE si CUM...am mai fost ajutat, in acest forum valoros pt mine unul si de dl.admin validae(despre o masina de spalat whirpool (FL5085) si de dl.admin Marian(am postat gresit o intrebare, fara sa citesc anterior "regulamentul casei"(fapt pt care ii multumesc) si acum, mai ales de catre dl.admin Dxxx care, cu rabdare si amabilitate de profesor, mi-a adus aminte ca exista si dilatatie in caz de caldura(fizica din liceu, deh) si mi-a salvat o rezistenta ceramica de la moarte sigura, cat si a utilizatorilor care mi-au explicat, pe "limba mea" de incepator supus greselii, experientele dansilor in domeniul lipiturilor si a intretinerii varfurilor de lipire...concluzia mea este ca imi mai trebuie destul timp(asa cum m-a ajutat dl.user "grosu99" cu sfaturile dansului de mai sus), precum si dl."modoran" pana sa pot utiliza un amarat de Gordak 936A pentru treburi casnice... Mai bine citesc subiectele acestui forum decat sa ies prin localitate...mereu gasesc destui cu "da-mi 1 leu, da-mi o tigara.." si cand ies sa cumpar o paine sau 1 kg de cartofi pt o ciorba facuta acasa Domnule admin Dxxx, va multumesc din suflet pentru rabdarea pe care o aveti cu mine si pt explicatiile mai mult decat logice pe care le-am primit de la dvs si de la cei mai experimentati in domeniu...e adevarat, trecerea de la Radio Progres la statie(fie ea si Gordak) implica alte cunostinte, alta mana de lucru si timp pentru experimentare cu noutatile...sigur o sa trec la treaba cu varfurile pe care le am si TREBUIE sa imi iasa...altfel, recunosc ca "no stupid people beyond this point" si o sa solicit persoanele cu experienta pt treburi de finete cu statiile astea noi...parca se ridica ceata despre nelamuririle mele, in mare masura datorate lipsei de experienta sau a "sculelor" din dotarea mea de acasa...asa cum copii, la scoala, au nevoie de profesori cu suflet ca sa invete cate ceva, asa ma simt si eu aici, pe acest forum chiar la sectiunea incepatorilor, fara sa imi fie rusine ca nu cunosc foarte multe din acest domeniu...oricum, la subiectele avansate dpdv tehnic din acest domeniu,de pe acest forum, sunt doar in cel mai bun caz, un observator de liga inferioara, fata de profesorii cu experienta si cu rabdare de a explica... Si, conform celor 7 ani de acasa, va multumesc TUTUROR, cat pot de mult sufleteste, pentru rabdarea explicatiilor si ajutorul dvs acordat mie in aceasta problema...nu mi-e clar cum pot ajuta forumul acesta cu cativa banuti(macar cu cate 10 euro(in lei), din cei 600-700 de lei pe care ii castig in fiecare luna, pe baza de contract de prestari servicii programare IT , de la un singur contract, cu un particular din PH...o sa-i trimit cu drag(banutzii) si cu acelasi respect si multumiri din suflet...mai repede pot trimite mandat postal, pt ca nu ma pricep sa trimit de pe card...inca odata, va respect si va multumesc pentru lectii, rabdare si ajutor, Dan, PH
-
Multumesc pentru indrumari si sfaturi. Diagnosticare absolut corecta din partea domnului admin Dxxx…”pacientul”(adica eu) inca in viata si necesita reglaje(instruire) pentru trecerea de la “Radio Progres”, letconuri poloneze la statii de buget… Ieri am primit Gordak-ul 936A…dpdv al dimensiunilor si distantelor dintre rezistenta ceramica si varful de metal…e “prapastia” si mai mare…intre interiorul varfului “ I “ cu care a venit gordakul si varful rezistentei, sunt cam 3-4mm…pe varful cu care a venit statia este imprimat “Gordak”, pe cele de la Baku nu scrie nimic…am luat suplimentar un brat de letcon si 2 rezistente ceramice de schimb, pentru…experimente…ma bate gandul sa desfac Gordakul asta nou “sa vad ce are pisica inauntru”(ca virgula componente, ma refer) Asta nou primita nu stiu daca isi scade temperatura cand pui letconul in suport..la pretul asta este normal, plus ca se incalzeste destul de greu…in instructiunile ei de folosire primite, spune asa: Se seteaza temperatura la 250 grade, cand temperatura este stabila, se curata varful cu un burete…daca partea de la varf devine neagra, acoperiti-o din nou cu pasta de lipit si curatati cu burete..se repeta procedura pana varful va fi curat…cand varful de lipit nu este utilizat acesta nu poate fi tinut in stare de temperatura inalta pt ca materialul de pe varf oxideaza si scade conductivitatea caldurii catre varf..temperatura trebuie setata la cea mai mica valoare care permite efectuarea lipiturii…putere letcon=60W” Buna ideea cu scolarizarea(pentru mine unul…sigur procedez cumva gresit)…cred ca iau Gordakul si incep sa colind prin Ploiesti pe la centrele de service sa vad daca pot primi ceva indrumari concrete(contra cost, bineinteles), cu varfuri 3.2D, 4C si K de la Baku…in Capitala este destul de greu sa ajung, dar daca nu gasesc ajutor pe plan de PH….pana la urma vad cum fac sa ajung in legatura cu dl.admin Dxxx, pentru testare si scolarizare…mai iau niste Cynel de 1 mm si niste flux…ca in excursie… Mai rau decat de sparg rezistenta ceramica nu cred ca se poate, daca incerc sa pun “adausuri” intre ea si corpul interior al varfului…sunt 2 buc de rezerva, le schimb si…mai incerc Ar fi binevenita un montaj la care sa fie posibilitatea de a scade temperatura cand pui letconul in suport(suportul in contact cu carcasa statiei, nu?). Oricum, nu pot si nici nu am cum sa “fur” clientii celorlalti, vreau doar sa pot folosi pt casa, o statie de acest gen…sa inlocuiesc si eu un microcontact, sa schimb o mufa de incarcare la un tel Motorola RAZR V3…nicidecum proceduri si reparatii de service pt telefoane si tablete..in ianuarie anul asta, jigodiile de la Enel mi-au parlit placa de baza de la centrala termica, am gasit una si am schimbat-o si asa am ceva concret de facut Gata, nu mai adaug la “succinte” ca aglomerez forumul…inca odata, multumesc pentru rabdare si pentru ajutorul acordat si, daca va fi de ajutor cu ceva si altora, o sa incerc sa postez cateva foto exact despre subiect…respectul meu ca intotdeauna, multa sanatate si toate cele bune, Dan, PH
-
Stimati domni…va multumesc pentru amabilitatea dvs si , cu acordul dvs, va raspund astfel: 1.Domnului flomar60 -Nu stiu daca este corect si acceptabildin partea mea,fata de membrii si adminii acestei sectiuni a incepatorilor, sa procedez la trimiterea imaginilor detinute de mine catre adresa dvs de e-mail, trimisa cu amabilitate…nu vreu sa intru in vreun conflict sau sa fiu acuzat ca nu am avut rabdare sa primesc sprijinul si ajutorul domnilor admini din acest domeniu al incepatorilor, la care am postat cu multe amanunte si explicate incercand sa pastrez cat de cat un limbaj simplu si concret…dimensiuni, metode folosite de mine la lipirea/dezlipirea componentelor de pe placile “de proba” pe care le am…va multumesc pt amabilitate dar mai am rabdare sa astept o modalitate de dovedire si de imagini amanuntite despre acest subiect…ar fi o lipsa de respect sa fac asa ceva, fata de ceilalti eventuali cititori ai subiectului deschis de mine, fara sa astept ajutorul dansilor, mai ales ca ei stiu cat este destul sau prea mult, dpdv al imaginilor pe care le-as transmite pe e-mailul oficial al acestui forum…si, in plus, am mai fost ajutat, cu bunavointa si amanunte si in alte situatii expuse de catre mine si tot ce am primit ca sfaturi, au fost corecte si exacte..asa ca, stimate domn, nu va suparati daca astept de la domnii administratori o modalitate agreeata astfel; incat sa nu incurc si mai mult acest subiect 2. Domnului daniel_2004 Cu voia dvs, eu nu cred ca va referiti la mine si la postarea mea despre cum procedez eu la modalitatea de lipire/dezlipire a componentelor…eu unul, la cat cunosc despre acest subiect(teoretic si practic) NU SUNT IN MASURA SA DAU SFATURI…oricum, am uitat sa precizez urmatoarele: -la curatarea varfului de lipire(indiferent ca sunt statii profesionale sau de calitate indoielnica, la curatarea varfului de lipit in dispozitivul cu sarma de alama cat si la buretele umezit si bine stors, sa nu introduceti varful de lipit cu putere si apoi sa trageti inspre dvs, si apoi sa repetati aceeasi modalitate pe mai multe unghiuri ale varfului de lipit…varful se introduce (la o temperatura de maxim 350 grade Celsius) in suportul sarmei de alama, dupa care se roteste usor stanga-dreapta de 2-3 ori, fara a afecta prea mult integritatea stratului aplicat varfului de lipire…folosirea pastei/granulelor de regenerare se face cat mai putin posibil si doar atunci cand oxidarea partii din varf a capului de lipire este evident foarte oxidat si murdar… -inainte de a inceta folosirea capului de lipire, se face o curatare corecta a depunerilor de fludor si alte urme de utilizare, dupa care se adauga o pelicula subtire de fludor proaspat pt prevenirea oxidarii varfului de lipire,in perioadele de pauza intre doua folosiri…la mine, practic nu pot face asa ceva tocmai din cauza faptului ca fludorul nu adera la suprafata varfului de lipire..cauzele nu mi le pot inchipui, de la calitatea materialelor din care sunt facute varfurile pana la …neindemanarea mea la utilizare, asa cum spunea dl.admin Dxxx.. Cat despre detalii legate de varfurile de lipire, dimensiuni, aspect si utilizare…astept o solutie agreeata de domnii admini ai acestui forum, pt a fi de ajutor si altora interesati de acest subiect - Intre timp, am dat comanda de o statie de lipit Gordak936A, de pe site-ul din Romania a firmei Gordak(Pitesti, jud.Arges) si astept sa o primesc miercuri sau joi…o sa o pun in functiune cat mai repede de la primire, sa vad daca exista vreo diferenta intre statia mea actuala, Baku 702B si cea Gordak 936A dpdv al lipirii fludorului pe varful de lipire la temperaturi de maxim 350 grade Celsius …capetele de lipire pe care le detin, sunt pentru statiile Hakko(in specificatiile produsului "Cap de lipire model 900M-T" , banuiesc ca fiind clone fabricate cine stie prin ce fabrica si cu ce materiale si dotari(de aici si diferenta de pret intre Gordak, Baku si Hakko sau Atten(ultimile doua, de fabricatie japoneza la origine ca virgula concept si materiale folosite)…o sa incerc sa postez si concluziile mele personale la statia cu letcon Gordak 936A fata de Baku 702B, tinand cont ca ambele folosesc tipul de varfuri model 900M-T…la pretul unui varf 900M-T de 6-10 lei, va dati seama de calitatea materialelor folosite de catre chinezi( “fer” sau otel inferior si un strat superficial aplicat intr-o baie electrolitica cu substante indoielnice dpdv calitativ..parerea mea, fara sa stiu procesul de productie la un cap de valoare de 1 sau 2 euro). Respectul meu pentru parerile si ofertele de ajutor din partea dvs si, astept parerea domnilor admini daca este utila postarea imaginilor, la alegerea dansilor, pentru suboiectul deschis de mine la sectiunea incepatorilor…Va multumesc pt amabilitate si ajutor, Dan, PH
-
Va multumesc, stimati domni, pentru amabilitatea de a ma sfatui in privinta problemei mele descrise in explicatiile mele.Va pot raspunde cu mai multe amanunte, astfel: 1. Pentru domnul bmwh548 : - am incercat sa “urc” niste imagini, dar depasesc dimensiunea maxima acceptata pentru upload pe acest site - varfurile model 900M-T sunt cumparate de la firma ABCTools – unde se specifica pe factura “Varf Letcon Hakko 900M-T….”am mai primit de la acestia si alte produse, bune calitativ si necesare mie in acea perioada(ex:programator CH341, tresa absorbanta, componente electronice diverse, etc)…cred ca o fi fost vreun lot de calitate inferioara…cand am cumparat statia Baku702B de la firma din Constanta, am primit si un varf subtire 900M-T-I cu raza varfului de lipire de 0.2mm care avea aceleasi “simptome” precum in descrierea mea…va multumesc pentru amabilitatea dvs 2. pentru domnul q_acdc - in privinta ochelarilor folositi de mine in dublu exemplar, unul peste altul…dpdv al timpului folosit pt miniaturi smd, o sa tin cont de un microscop precum cel recomandat de dvs…dar “mai in viitor” adica atunci cand voi dispune de ceva banuti…stringenta este problema cu varfurile…de asemenea, va multumesc pentru amabilitatea solutiei oferite de catre dvs 3. pentru domnul flomar60 - varfurile nu au filet nici interior si nici exterior…sunt dintr-un aliaj de slaba calitate(cred eu) si au varful tratat cu solutii care permit aderarea fludorului la acel varf…sau bratul letconului are probleme de mentinere a temperaturii catre varful de lipire, avand in vedere ca nu se consuma multa energie termica cu traseele cablajului de cupru unde sunt dispuse componentele respective sau, sunt eu mai nepriceput in a lucra cu astfel de varfuri…deocamdata ma descurc cu letconurile alea poloneze, de 40 si de 60 de watti si functioneaza bine, daca sunt atent sa nu distrug traseele sau componentele…va multumesc de asemenea si pentru amabilitatea dvs in a ma ajuta si vreau sa va intreb daca puteti confectiona varfuri din bara de cupru care sa poata inlocui(provizoriu) pe cele pe care le am eu…o sa incerc sa va trimit o imagine cu varfurile si dimensiunile lor, interne si externe… 4. pentru domnul moderator Dxxx: - varfurile sunt cumparate de mine de la firma mai sus mentionata..nu cred ca acea firma le produce, ei sunt doar re-vanzatori ale produselor de la altii care importa de la cei care produc aceste varfuri…la pretul de achizitie de 6-8 lei/bucata, va dati seama de calitatea lor…am vreo 8 varfuri, cele tip dalta chiar in dublu exemplar, gandindu-ma ca vor fi utilizate mai intens in viitor - nu contest absolut si presupunerea dvs ca nu stiu eu sa le folosesc corect..banuiesc cum ca te referi la faptul de a regla temperatura sau la modalitatea de a face lipiturile sau dezlipirea componentelor de pe placutele “de test” descrise mai sus(ma refer la faptul de a cunoaste procedura de lipire si dezlipire conform regulilor care dau calitate, durata si aspect unei asemenea operatiuni…pai sa va descriu cum fac eu: a) la lipire:adaug putin flux pe suprafata de lipire in care e montata componenta de lipit, pun varful de lipire in apropierea terminalului pt o perioada scurta de timp dupa care adaug fludorul cat mai aproape de terminal si astept sa se efectueze lipirea dintre terminalul componentei si traseul/cosa de pe cablaj…bineinteles, fara ca varful de lipit sa fie acolo pana se raceste lipitura b) aplic flux pe zona componentei de dezlipit, tin penseta de manipulare a smd-ului in mana stanga aproape de componenta, adaug putin fludor 60/40 in zona componentei, las 2-3 secunde ca sa adere fludorul cu plumb peste lipirea “din fabrica” si apoi pun varful de lipire in jurul terminalelor componentei pt incalzirea amestecului de fludor si incerc sa folosesc penseta pt ridicarea componentei smd…la componentele cu terminale, dupa incalzirea terminalului astfel incat de nu se exfolieze traseele, folosesc o pompa de extragere a cositorului(momentan, pt ca nu pot folosi tresa de curatare descrisa la pct “2b” din precedenta descriere a mea) Banuiesc cum ca fraza dvs, citez: “mai probabil nu stii tu cum sa le folosesti corect” este de alta natura decat rau-voitoare sau altele de genul..mai degraba critica, fapt care m-ar pune de a cauta explicatii date de catre persoane autorizate sau de catre indrumari ale celor care produc statii precum Weller, ERSA sau altele din domeniu….v-am explicat cum procedez eu pe placile de test obtinute din recuperari, curatate in prealabil cu alcool isopropilic si cu periuta de dinti pt eliminarea depunerilor si a prafului..daca nu sunt corecte modul in care lipesc sau dezlipesc smd-uri, va rog sa ma indrumati in acest sens pt a-mi corecta greselile pe viitor dpdv a efectuarii CORECTE a acestor operatiuni…va promit ca o sa caut si clipuri video(nu ca nu as fi urmarit cu atentie cateva dintre cele vizionate si postate pe YT de catre cativa specialisti care au avut amabilitatea de a ajuta pe cei mai putin priceputi in aceasta operatiune…problema era ca dansii folosesc statii de lucru profesionale, la care eu doar le pot admira de la distanta, dar aproape nici unul nu arata cum se lucreaza cu “ferul” de lipit Gordak…toti(asa zisii influenceri sau cei care sunt platiti sa promoveze un produs de genul, mai ieftin decat produsele profesionale) folosesc pt dezlipirea smd-urilor suflanta cu aer cald, mai comod si mai usor de folosit… Eu unul am reusit, cu greu din cauza “vizibilitatii”, dar folosind 2 perechi de ochelari unul deasupra celuilalt, sa-mi inlocuiesc mufa de alimentare de pe modulul cu microfon al telefonului meu Huawei P Smart 2018 FIG LX1, cu o mufa adaptata la piciorusele de prindere, cumparata din Ploiesti de la Densitron din spatele cladirii “Omnia”…nu mai incarca acumulatorul, acum functioneaza bine…am folosit letconul polonez descris la pct “2c”, cel de 40W…m-am chinuit putin, fara tresa pt curatirea contactelor si a locaselor de fixare, dar nu am deteriorat nici pinii mufei si nici cablajele subtiri ale traseelor…asa, batraneste si in conditii “de razboi”..va pot trimite si “dovada” inlocuirii mufei de alimentare, de catre mine, in care se vede clar ca nu este mana de artist in domeniu de la vreun centru de service, dar nu le pot atasa pe forum, din cauza dimensiunilor mari ale imaginilor(sunt facute cu mobilul sotiei mele) …dar functioneaza incarcarea telefonului meu, acum…v-am explicat, nu este intentia mea de a castiga bani din asa ceva…nu am nici aparatura si nici conditii, este doar nivel maxim de hobby, ca sa nu existe tentatia de “hai la o bere” sau a pariurilor… c) citez:” Cel mai bine ar fi sa iei legatura cu cineva care se pricepe si sa verifice ce nu este in ordine... si de unde vine problema. Daca erai din Bucuresti era simplu. Sfatul meu: pune-ti in ordine de functionare letconul pe care il ai deja si va fi foarte bine.” Este un sfat pentru care va multumesc mult, sfat la care, intr-adevar, nu m-am gandit si o sa caut o firma sau o persoana priceputa din Ploiesti sau apropiere care poate remedia sau ma poate ajuta in acest sens..o sa iau statia(in cutia ei) precum si varfurile 900M-T pe care le am, dar nu o sa las statia “peste noapte” pentru probe sau alte verificari, din motive lesne de inteles…in Bucuresti nu am cum sa ajung, desi ar fi indicat…si nici nu cunosc vreo firma sau persoana care sa ma ajute(contra-cost, bineinteles) cu aceasta problema…aceeasi problema si in Ploiesti sau imprejurimi.. d) Banuiesc ca statiile model Gordak sau variantele lor chinezesti pot avea rezultate bune, in limita constructiei si a materialelor consumabile existente pe piata ca piese de schimb si nu cred ca voi lua vreun Weller 1010 (oferta primita la un pret de 750-800 lei, fara transport)…as prefera sa iau un Gordak 936A, la 190 de lei..exista si consumabile de schimb(bratul cu letcon intreg dar si element ceramic de schimb, la preturi mai mult decat accesibile si care foloseste varfurile “din dotarea mea” model 900M-T…cred ca asta o sa fac, pana la urma…apoi ma lamuresc ce si cum si cu statia Baku 702B si cu problema mea cu aderenta fludorului la varful de lipire…iarasi un sfat bun primit de la dvs e) ma gandesc la posibilitatea de a adauga, intre elementul ceramic si varful de lipit, a unei foite subtiri de cupru sau aluminiu sau a unei pastile subtiri de cupru intre capatul elementului ceramic si partea superioara a varfului de lipire, dar cu grija ca sa nu deteriorez senzorul de temperatura sau corpul elementului ceramic…? sau mai bine cumpar Gordakul 936A si iau si doua elemente ceramice de schimb si fac “experimentul” pe Gordakul 936, chiar daca deteriorez elementul ceramic…ma gandesc sa “distrug” un varf din care am 2 bucati, mai subtire ca sa vad cum arata in sectiunea din interiorul varfului..asta este usor de facut…imprumut un mini-flex cu un disc de taiere metal pe ax si tai pe lungimea varfului, la 180 grade fiecare taietura fata de cealalta…deocamdata, azi, duminica nu am altceva mai bun de facut…o sa fac niste poze cu telefonul meu “proaspat” remediat si o sa le postez si aici pe forum, ca sa beneficieze si ceilalti de aceste imagini. Va multumesc pentru ajutor si pentru ideile dvs, domnule moderator Acum, va rog inca odata, sa-mi scuzati lungimea acestui comentariu, dar trebuia sa dau mai multe amanunte dintre cele solicitate de catre cei care au avut amabilitatea de a raspunde problemei mele si sa rog domnii moderatori sa ma indrume sa pot atasa imaginile pe care le am cu statia si cu varfurile de la Baku702B…au dimensiunea de aproape 5000 kB fiecare si nici nu le pot urca pe vreun site de gazduire pt ca au reguli ciudate de upload a celor 3-4 fisiere imagine(jpg) explicative…daca le pot trimite pe adresa generala de contact a Forumului si sa aleaga dansii care trebuie postata si care nu… Cu multumirile de rigoare si respectul meu pentru ajutorul si ideile primite de la dvs, va doresc o zi frumoasa in continuare(si in viitor) , multa sanatate si bucurii, Dan, PH
-
Stimati indrumatori… Apelez(din nou) la bunavointa dvs, pentru o problema de ne-stiinta sau/si de lipsa de cunostinte practice: 1.Am o statie Baku 702B, achizitionata acum vreo 3 ani,online, din Constanta(un magazin GSM, mai multe detalii nu pot da, cf.regulamentului)…partea de aer cald functioneaza perfect, am experimentat diferite temperaturi si duzele mai mici ca diametru(duza mai mica in diametru = temperatura mai mare la utilizare) pe placi defecte de PC, placi de HDD vechi sau defecte, etc.. 2.Marea problema o reprezinta lucrul cu “fierul de lipit”/letconul, mai exact, cu varfurile pt lipire/dezlipire…astfel: a) desi afisajul si reglajul temperaturii sunt functionale(dpdv al exactitatii afisarii temperaturii banuiesc cum ca exista diferente fata de temperatura afisata la statiile enumerate de catre dvs in alte comentarii, gen JBC, ERSA, WELLER, etc, diferente fiind si prin modul de constructie si materialele folosite fata de “amarata” mea de Baku 702B), nu reusesc sa “formez” varfurile de lipit nici macar ca sa adere fludorul la ele, sa nu mai spun de lipit sau dezlipit componente..am incercat tot ce mi-am imaginat…burete de curatare varf(primit odata cu statia) folosit cu apa distilata si scurs foarte bine, burete de sarma din aliaj de alama, si, in ultima instanta, refresher tip Relife RL-461…partea “ciudata” este faptul ca varful se curata(fara folosirea refresherului) cu primele doua metode dar, aliajul de lipit(folosesc Cynel de 0.7mm cu Sn60Pb40 si SW26/2.5% sau aliaj Stannol HF32 de 0.5mm pt smd Sn60Pb40 Fg1%,…altceva nu am)…am incercat sa adaug, pe placile de proba de mai sus, niste aliaj cu 60/40 ca sa pot dezlipi componentele mai usor, aliajul s-a topit, a aderat la cel de pe placa dar varful incepe sa se oxideze destul de repede.. b) am incercat sa folosesc banda de dezlipire (tip Fahrenheit de 1mm si de 3mm) cu si fara flux adaugat pe ea si fluxuri bune calitativ-zic eu-(Amtech nc559asm, Kingbo rma218 sau Amtech 223, toate originale, nu din China..am zis macar sa folosesc ceva de calitate ca sa nu am probleme cu utilizarea “ferului” de lipit)…nici macar nu se lipeste fludorul de pe placa pe banda de curatare Fahrenheit… c)temperatura reglata la afisajul “ferului” este testata intre 320 si 360 grade Celsius, mai mult nu cred ca are rost, se solicita rezistenta ceramica din interior si “romanache patron importator” de astfel de consumabile, nu are pe aici ca piese de schimb…este model A1321, de 50W la 24 volti DC..si nu vreau sa risc sa o pierd si pe aceea ca nu am cu ce s-o inlocuiesc…pana la urma, am cumparat doua “feare” de 40 si de 60W poloneze, cu maner negru si o bucata galbena de material pt aderemna mainii la corpul “ferului de lipit”…isi fac treaba dar au tendinta sa distruga cablajele si integritatea fizica a componentelor “de proba”… d)am citit, in acest forum, despre fenomenul de inertie termica…nu prea il inteleg, daca ati putea sa ma indrumati despre efectul acesta la letconurile de lipit, v-as ramane dator(ca intotdeauna)…poate constitui acest fenomen la problemele pe care le am in cele descrise mai sus? e)am demontat corpul letconului de la statia mea Baku702B si are, intr-adevar, o rezistenta ceramica cu 2 fire(acoperite cu tuburi mici in silicon transparent) pt senzorul de temperatura si 2 fire(rosu si albastru) pt rezistenta din interior, iar ca valoare, masuratori cu “aparatul” meu ZT101 sunt astfel: 0.9 – 1 ohm la senzorul de temperatura si de 12.5 ohmi la rezistenta, lungimea elementului ceramic este de 66-68mm si grosimea de 4mm..cat despre problematicele varfuri din dotare(seria 900M-T), acestea au diametrul interior de 4.1mm si lungimea interioara de 26mm iar lungimea elementului ceramic, de la partea de unde iese din protectia metalica pana in varful lui, este de maxim 25.5mm(mai exact,de 25.3 sau 25.4mm) f) letconul este foarte bine mentinut – nici nu l-am folosit decat pana am vazut ca, indiferent de cele explicate mai sus, nu adera fludorul la el – cu mici urme de incalzire(nu este maro sau albastrui metalizat, ca la temperaturile foarte mari de folosire timp indelungat)…varfurile pe care le am sunt toate din gama 900M-T iar cele mai des folosite sunt cele tip dalta, de 1.6 si de 3.2, dar nici pe acestea nu a aderat fludorul…se curata foarte usor, la 320 de grade, cu buretele de sarma sau cu cel umed si bine stors(am citit despre asta aici: In concluzie, fludorul se topeste(la 330 grade cel Stannol si la 350 grade cel Cynel, cifrele de pe afisajul statiei mele) , adera la PCB-uri dar NU ADERA LA SUPRAFATA VARFURILOR DE LIPIRE…(scuzati-mi folosirea caps lockurilor)… Concluzii: - Ce imi recomandati in problema descrisa mai sus? - Nu imi permit sa cumpar ceva de firma(JBC, Weller, ERSA, etc…nici macar Atten) si cu calitati recunoscute din cauza veniturilor mai mult decat modeste(nu sunt bugetar sau cu matusi Tamara in perspectiva..) si fac asta doar ca hobby, nu castig banuti precum multi care lucreaza in domeniu, din aceasta meserie…oricum, meseria mea este alta, foarte putin banoasa, nici macar cat minimul pe economie… - ma bate gandul, totusi, sa ma imprumut(pe la rude, bineinteles) pentru o statie doar cu “fer” de lipit model Weller WE1010, dar, la cat as folosi-o eu si la cat imi permit, ca investitie, nu este rentabil…si asa, imi trebuiesc 2 perechi de ochelari ca sa “vad bine si clar la “experimentele” mele(1 pereche de corectie cu 2.5 la ambii, a doua pereche de 4x, d’aia de 20 de lei..le-am folosit si dupa 10 minute, ma doare capul de parca am baut “1 metru de tzuica de Valeni-PH”…si apoi, la 61 de ani…ce imi mai trebuie de la viata?doar ca sa nu ma atraga carciuma sau pariurile…femeile tinere si frumoase vi le las dvs, pt incalzirea elementului…ceramic Din pacate, nu pot incarca doua fisiere cu imagini jpg ale elementului de incalzire, pt ca depasesc dimensiunea acceptata.. Cu respectul cuvenit tuturor membrilor care m-au ajutat si care vor sa ma indrume si acum, va doresc multa sanatate si bucurii cat mai multe, Dan, PH