Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

subasu

Membru
  • Număr conținut

    20
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profile Fields

  • Locatie
    Caracal

Vizitatori Recenți Profil

169 citiri profil

subasu's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Collaborator
  • Dedicated
  • First Post
  • Conversation Starter
  • Week One Done

Recent Badges

  1. Update2: doua vesti. Prima este proasta: o a doua teapa, motor identic cu cel original are iarasi rulmentii uzati ...nu inteleg cum se pot pune in vanzare in starea asta, tinand morti8s sa zica ca "este ca nou" . Am probleme cu returnare motorului, dar sper sa nu ma git prea mult. A doua este perfecta: motor care este prezentat ca nou care chiar este ca nou! Deci se poate si asa! Terminatia acestuia din urma este MCA 38/64- 148/ TAT4, prinderea este identica, dar axul este mai lung cu 1-1,5cm, si trebuie atentie la montajul curelei, sa nu sara de pe volanta. Diferenta vine de la faptul ca provine de la o masina Consider ca acest caz poate fi inchis, ramane numai sa fiti atenti la starea a ceea ce cumparati. Multumesc pentru indrumari.
  2. Banii au intrat deja. Stiu cum sa comunic si omul a priceput ca nu e cazul sa facem circ. Evident ca era functional, doar ca huruia rulmentul. @PacManmotorul meu e demontabil, cred ca in poze se vede, doar ca s-a discutat mai sus, nu poti scoate rulmentul ala asa usor. Experimente as face cu alt tip de motor, tot cu 6 fire, am vazut cu terminatia MCA 38/64- 148/ TAT4 sau WHE3
  3. Update: o prima teapa, motorul fiind fix acelasi cod, dar cu rulmentii si mai uzati decat ai motorului meu...desi am specificat clar vanzatorului ca nu accept rulmentii sa fie uzati. Am returnat motorul si astept o ocazie noua
  4. Am facut o comanda de motor folosit. La 60 de lei plus cateva accesorii este chiar ok. Pana la un viitor program rabla ar trebui sa-si faca datoria cu succes, numai sa nu fie nevoie sa investesc > 1500 lei, altfel apuc calea pe care ati ales-o si voi: ieftin si cat mai simplu. Revin cu detalii.
  5. A cedat rulmentul, de fapt. Ma gandesc ca poate umiditatea ridicata din prima locatie "a ajutat" mult. Apoi lipsa de utilizare, probabil ca s-a strans cureaua (?!) si a tensionat prea puternic rulmentul, producand uzura prematura. Deci... ce motor sa iau, totusi
  6. Ideea e ca gasesc motoare de aceeasi forma, dar caracteristicile electrice sunt diferite, si n-as vrea sa dau banii de pomana. Fata de al meu CE SET MCA 38/64- 148/ ALA 1 1,5 A-335W. am gasit: C.E.SET MCA 38/64-148/WHE 3 1,7A putere 380 W, 230 -240 V, 50 Hz, cl F/F C.E.SET MCA 38/64-148/TAT4 1,5A putere 335 W, 230 -240 V, 50 Hz, cl F/F C.E.SET MCA 45/64-148/WHE 12 1,6A putere 350 W, 230 -240 V, 50 Hz, cl F/F DAR SI ALTE VARIANTE CU 6 SAU 7 PINI
  7. Din pozele facute in vara. Am cautat dupa codul de rulment si am gasit atunci la 160, acum nu mai gasesc nimic, sper sa depistez in istoricul browserului... @validae uite aici motorul
  8. Este 160 de lei rumentul, extractorul sa zicem ca nu-i problema. De ce sa imi bat capul cu extractia si apoi cu introducerea cand motor intreg se gaseste lejer intre 50-100 de lei doar pe olx?! Consider ca nu ma pot risca inutil , ca nu fac asta prea des, ba chiar extrem de rar
  9. Baieti, am zis. Este rulmentul de la flansa cu cureaua. N-am scris ca am verificat cuva, dar am scris ca am verificat motorul. Adica dupa demontarea completa am rotit rulmentii pe ax si cel cu pricina huruia. Cuva nu are probleme la rulmenti, am invartit separat cu mana si se aud foarte slab. Nu m-am gandit sa fac atatea masuratori de dimensiuni, mai degraba m-am documentat despre ce diferente sunt de la putere si amperaj, fiindca se pare ca astea conteaza la asigurarea parametrilor de centrifugare, in special viteza de rotatie. Evident, sunt departe de a cunoaste despre astea. Ochiometric, am observat ca tipul de motor este comun, difera amperajul si puterea, in functie de caracteristicile masinii. Multumesc pentru propunere dl @validae. As prefera motorul complet, sau axul cu rulmentii.
  10. Tipul aparatului: masina de spalat Whirlpool; Modelul aparatului: AWT 5088/4; Defectul cum se manifesta: rulmentul cu fulia este uzat, zgomot la turatia de stoarcere; Alte specificatii utile: masina are 800 turatii, a stat o perioada cam lunga nefolosita si in umezeala; am facut o curatare cu seringa cu motorina si completare cu vaselina. A mers fara zgomot pronuntat o perioada, dupa care iarasi ai "intrat in repaus". In aceasta vara a picat placa masinii de baza si a trebuit sa revin la ea. Am facut o procedura de scoatere a vaselinei uzate prin presiune cu punga de plastic si a rezultat o vaselina urata, cu urme de cauciuc de la curea, banuiesc eu. Acum, in asteptarea unui eventual program rabla, am nevoie sa scap de acel zgomot. Eu m-am gandit sa inlocuiesc motorul, ca e mai ieftin decat o pereche de rulmenti. Ar trebui sa mai tina o perioada suficienta. Doar ca nu gasesc unul asemanator si nu stiu ce as putea folosi de pe olx, tinand cont de caracteristicile motorului: CE SET MCA 38/64- 148/ ALA 1 1,5 A-335W. Mufa sa are 6 fire. Ce varianta sau model imi puteti recomanda?! Multumesc.
  11. subasu

    USB power hub

    Prima problema ar fi ca nu am reusit sa pun pozele "in context", ca sa fie mult mai usor si simplu de inteles. Mi-a dat site-ul reject ca sunt mari, asa ca am decis sa fac "economie" si le-am pus la rezolutie mai mare pe imgur, compact, cu un singur link, ca aveam un text prea extins. Pentru radiator si alte aspecte am pus link-ul cu review-ul amanuntit, e-adevarat ca se pierde timp analizand. Da, imi dau seama ca nu e in regula sa pui pe cineva sa te ajute dandu-i mult mai mult de lucru cautand. Asa ca imi cer scuze. Despre SA1 si SA2 nu stiam absolut nimic, era doar de curiozitate, ma gandeam sa plantez ceva acolo daca ar fi cazul. Despre condensatorul de inlocuit am zis sa cer o parere. Aparatul asta era vreo 50-60euro la lansare. Cred ca esti de acord ca are o constructie buna, totusi. Neavand nevoie sa trag mai mult de 1-1.5A din porturi, am zis ca, daca poate fi reparat cu o suma modica, sa nu dau mai multi bani pe altceva care sa nu aiba macar aceeasi calitate si sa "economisesc prize" ocupate inutil. Din cate inteleg eu, n-ar trebui sa fie considerate probleme asa de grave o remediere destul de simpla a terminalelor bobinei si izolarea si fixarea acesteia. Multumesc pentru text.
  12. Se da un hub usb care e foarte bine detaliat aici: https://www.tomshardware.com/picturestory/814-silverstone-uc01-usb-power-adapter-tear-down.html Dupa mult timp de utilizare si receptionare de diverse socuri a incetat sa mai functioneze. Dupa demontare si verificare atenta am gasit ca siliconul acela de fixare impotriva socurilor/vibratiilor este desprins pe alocuri si, cel mai grav, radiatorul central a fost fixat intr-un singur punct, si cred ca socurile au fortat pcb-ul sa crape, la capatul lui C7. Zdărănitul era totusi de la altceva: bobina respectiva se mișca liber sub radiator, banda aia izolatoare verde doar atenuând o parte din zgomot. Nici-o urmă de silicon acolo. Problemele ar fi legate mai intai despre necesitatea inlocuirii aceasti bobine, dar nu sunt sigur daca nu cumva este calibrată personalizat pentru acest montaj. Se poate folosi bobina originala cu extensia firelor rupte, izolate cu tub termocontractabil și apoi fixat bine pe PCB? Masuratorile de continuitate pe fire arata ca infasurarile bobinei nu sunt împuscate. A doua problema este de locul unde este fixat radiatorul, ca pare ca ar trebui unit cu capatul acelui condensator SMB, deci ar trebui o punte la capatul lui C7 cu zona de fixare a radiatorului. Ce solutie de fixare imi recomandati pentru bobina? Dar pentru bietul radiator, care are un singur punct de fixare si e previzibil ca va mai avea probleme daca nu intervin cum trebuie acum? Daca tot e demontat, m-am gandit sa inlocuiesc condensatorul de intrare, ca are 2000h la 105 grade Celsius si nu e chiar ceva de top: Elite series PF (condensator electrolitic din aluminiu, condensator electrolitic de uz general) 82uF, 450VDC; Ø18x40mm; Pas: 7,5 mm, Durată de viață 2000h, Temperatura de funcționare: 25...105°C, Din documentatie am gasit dimensiunea carcasei de Ø18x40mm și „"Permissible rated ripple current: (mA rms) at 105 / 120Hz"” are o valoare de 200 mA rms Dar nu găsesc valoarea ESR, pentru a găsi un înlocuitor mai bun, cu toate ca ar trebui sa fie ESR cat mic, nu? https://www.tme.eu/en/details/pf2w820mnn1836/tht-electrolytic-capacitors/elite/ Apoi ar mai fi vorba despre marcajele SA1 și SA2. Oare, se poate planta ceva acolo, cumva? Orice sugestie și ajutor sunt binevenite. https://imgur.com/a/5cCRcVw
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări