Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

tenzen

Membru Activ
  • Număr conținut

    257
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

1 Urmăritor

Profile Fields

  • Locatie
    HUSI

Vizitatori Recenți Profil

1.149 citiri profil

tenzen's Achievements

Rising Star

Rising Star (9/14)

  • Dedicated
  • First Post
  • Collaborator
  • Reacting Well
  • Week One Done

Recent Badges

  1. La motoare uzate,cu compresie mica,merge foarte bine cifra octanica mica,ia foc mai repede,dispersia e la fel,mai buna.Daca pui 100 intr-un cotet de motor nu devine avion.Al meu a mers 350.000 cu 95 si nu s-a aprins nimic niciodata si nici bilbiit nu a mers vreodata,nu fluctueaza acul deloc.Si nu are egr,un rol prost inteles de unii si subestimat de altii.Cind incerci sa repari un motor cirpit de -a lungul anilor pe forum e ca si cum as intreba eu de ce ma doare burta de doua zile...
  2. Bobinele au alimentare,control aprindere si feedback pentru ecu.Insistati aiurea pe aprindere...Mai mult,acum am aflat dupa un amar de ani ca apa din rezervor se elimina cu benzina de 100,m-ar interesa teribil procesul,sau mai bine,nu...Polo am si eu,de 1.2,are 18 ani si peste 350.000 km,momentan sint prin Constanta cu el.Motorul a fost doar segmentat la 250.000.Aprinderea a fost schimbata la 190.000,complet,bobine si bujii.Pompa de benzina a mers 300.000,s-a schimbat filtrul de carburant la fiecare 100.000 km.Merge motorul rotund ca in prima zi,doar un tachet nu amorseaza corespunzator,se aude un plescait pe una din supape usurel...Sondele sint originale,am noi cumparate,stau cuminti in sertar sub scaun.Realitatea este ca pe parcursul vietii unei masini umbla necorespunzator tot felul de indivizi,fiecare in stilul sau...Norocul meu este ca doar eu am umblat la ea,altfel,era in starea lui berdila,se aduna defecte cu nemiluita...
  3. Eu am un SRL,de ex,dar cind vine vorba de facturi,evit treaba asta,nu din cauza ca trebuie redactate sau contabilizate ci din cauza ciobanului care,cu bita in mina,mina pina si cea mai indaratnica oaie.Am renuntat la colaborari cu alte firme din cauza e....urilor astea,am doar citeva facturi emise catre niste personaje ultracorecte,care au vrut neaparat sa testeze acest sistem minunat.Bineinteles,acestia nu vor beneficia de vreun serviciu de al meu pe restul duratei vietii.Apropo de spitale si costuri,uite ca am platit si spitalizari,si inca destule,cu meniuri pe ales si cazati ca la hotel peste 3 stele,mai ieftin decit la statul asta pe care unii colegi il ridica in rang suprem drept ultimul nostru salvator,unde stai ca in codru cu mincare infecta si nespalat cu zilele.As plati bucuros si scoli,spitale,pompieri,politisti numai de-ar disparea functionarii inutili de peste tot.Indiferent cit vom plati,niciodata nu vom avea servicii exemplare,nu va mai amagiti,la unii le-a trecut viata cu iluzii de acest gen.
  4. Are si benzina ,are si scinteie...Problema e de termodinamica,nu se face amestecul corect si nu are cimp de foc la detenta pina nu creste temperatura in cilindrul cu probleme sau pina compresia nu ajunge la o valoare critica.Bateria poate sa hiriie la pornire cit vrea,e suficienta o singura detenta si motorul va merge corect.In rest,se pot schimba piese pina in ziua de apoi...Cam ca bateria aia care se incarca in 60 de secunde...
  5. Orice neetanseitate la benzina,la o presiune de 4 bari,se lasa cu miros,balta pe undeva sau foc,dupa caz,asa ca lasati povestile...Neetanseitatea nu apare doar la prima pornire de 10 secunde,exact asa cum nici acumulatorul nu se incarca in citeva zeci de secunde...Omul are o problema termodinamica.La rece,benzina nu ia foc,amestecul nu se face corect prin turbionare,sau presiunea in vreun cilindru nu e corecta,scaun supapa cu probleme,ghid,supapa canistra carbon...Dupa citeva detente,datorita caldurii din cilindru,problema dispare,exact ca in cazul unei presiuni inuficiente in alimentare.Verificarile astea nu se fac pe acasa fara scule si nici pe o pagina de forum,dupa ce au patit altii...In primul rind,trebuie pornit motorul la rece doar cu minimul de electrica pe el si atit,pentru determinarea problemei,mecanic sau electric.
  6. Daca ar fi in Bucuresti si interzise in Vaslui,ar fi mai usor de controlat fenomenul...Bineinteles,ar fi usor de controlat tot in Vaslui.Unde e pacanica,nu controleaza nimeni nimic.
  7. Si la automobile,periile colectoare de pe plus sint uzate mereu mai mult decit alea de minus.Pe ce borna se trage curentul in plus...E sensul de deplasare a electronilor,in circuit,si ala in generator,invers.
  8. Deci,omul da o cheie,pleaca bilbiit.O opreste dupa 30 de secunde ,da cheie,pleaca sfert.Ecplicati-mi o incarcare in 30 de secunde a bateriei si a energiei pierdute la prima pornire,ca nu inteleg....Chiar ca intelege fiecare ce vrea!Restul explicatiei tine de termodinamica si nu isi are rostul pe aici.Presiunea in rampa nu poate fi la prima pornire sau la a doua,e ceva constant,3 sau 4 bari,sint doua tipuri de filtre.Pompa baga 6.
  9. Pornirea bilbiita nu are legatura cu bateria.O invirtire greoaie a motorului nu are drept consecinta pornire bilbiita.Dupa prima detenta pe avans mic nu mai conteaza turatia electromotorului.
  10. Nu a mutat nimic.Plus ca aia 120 mA scad dupa alta perioada de timp.Nici nu e nevoie sa muti scala...
  11. Pentru Berdila,a mia oara,daca incalzitorul sondei nu e alimentat sau nu e bun,sonda trece in inactivitate,fie dupa un timp,fie dupa o turatie.
  12. Dupa dezbaterea asta,nu ar fi rau sa trecem la viteza cimpului de foc si variabilele acestuia functie de starea ansamblului mecanic,eventual niste notiuni de termodinamica,poate dispar erorile ...Bujiile sint calde si reci,restul reprezinta examenul de capacitate la compunere libera...O schimbare de bujii dureaza 8 minute,cronometrat de mine,ieri dimineata,motor FSI.
  13. Canistra de carbon mai trebuie verificata,de PCV nici nu mai pomenesc,ala e mort inainte sa cumpere masina,trebuie eliminate in teste ca sa ajungi la o concluzie viabila...
  14. Sonda lambda nu se testeaza cu nimic,ea afiseaza in cimp anumite valori si in functie de asta,eventual,in cazul unor erori,se inlocuieste.Prima face amestecul,a doua citeste performanta catalizatorului.Cita vreme amestecul e ok si sonda se incadreaza +-4-5% cu motorul la temperatura de lucru si fara sarcina,sonda 2 scoasa din calcul,masina trebuie sa mearga in parametri,daca motorul,mecanic,este in regula.Daca ai un cod de eroare,nu sari neaparat pe el.Sonda vede o concentratie de oxigen,functie de starea ei,starea ansamblului mecanic,starea injectiei si carburantul folosit.La mine,de ex,am erori de amestec sarac,rezultate din eficienta catalizatorului,sonde am noi cumparate,le tin in masina,ale mele fiind in parametri,deocamdata.Martorul nu se aprinde,codul apare doar in anumite conditii.La un moment dat o sa schimb catalizatorul,masina avind 17 ani,fiind de noua la mine.Miine cind ajung la atelier,iti postez cimpurile unde se vede sonda,din cite imi aduc aminte acum,27-32,parca...
  15. Da,pe unul e plus de pe borna 15,pe contact,iar celalalt nu il pui la masa caroseriei,ca nu asa merge,incalzirea sondei e controlata,nu sta permanent cuplata.Eu nu inteleg,acum dupa ce am vazut postarile celorlalti colegi din alte subiecte initiate de dvs,de ce nu ati verificat ceea ce v-au indicat.Incalzitoarele sondelor au siguranta pe alimentare,cum am vazut mentionat de membrii forumului. De ce nu verificati si pe cealalta sonda sa vedeti daca are plus de alimentare pe incalzire,astfel stiti direct daca e cablaj sau siguranta defecta(scurtcircuit in cablaj sau intr-una din sonde).
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări