Sonda lambda nu se testeaza cu nimic,ea afiseaza in cimp anumite valori si in functie de asta,eventual,in cazul unor erori,se inlocuieste.Prima face amestecul,a doua citeste performanta catalizatorului.Cita vreme amestecul e ok si sonda se incadreaza +-4-5% cu motorul la temperatura de lucru si fara sarcina,sonda 2 scoasa din calcul,masina trebuie sa mearga in parametri,daca motorul,mecanic,este in regula.Daca ai un cod de eroare,nu sari neaparat pe el.Sonda vede o concentratie de oxigen,functie de starea ei,starea ansamblului mecanic,starea injectiei si carburantul folosit.La mine,de ex,am erori de amestec sarac,rezultate din eficienta catalizatorului,sonde am noi cumparate,le tin in masina,ale mele fiind in parametri,deocamdata.Martorul nu se aprinde,codul apare doar in anumite conditii.La un moment dat o sa schimb catalizatorul,masina avind 17 ani,fiind de noua la mine.Miine cind ajung la atelier,iti postez cimpurile unde se vede sonda,din cite imi aduc aminte acum,27-32,parca...