Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

c_anicai

Membru cunoscut
  • Număr conținut

    1.296
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Contact Methods

Profile Fields

  • Locatie
    Radaseni-Suceava

Vizitatori Recenți Profil

Blocul vizitatori recenți este dezactivat și nu este arătat altor utilizatori.

c_anicai's Achievements

Mentor

Mentor (12/14)

  • First Post
  • Collaborator
  • Posting Machine Rare
  • Conversation Starter
  • Dedicated

Recent Badges

  1. Multumesc dar nu mai construiesc nimic pe moment si nu-mi trebuie, poate este altcineva de pe forum interesat. Visul meu a fost sa fac un invertor de sudura si acum am aceste doua variante care imi sunt suficiente.
  2. Ambele variante inca-s functionale dar din comoditate folosesc mai des invertorul mic pe igbt-uri. Nu-s folosite in mod intensiv, doar ocazional pe langa casa cand se iveste ceva de sudat. Singurul neajuns care ma incomodeaza e ventilatorul la invertorul mic care dupa un timp probabil de la praf incepe sa se invarta mai greu, l-am inlocuit de cateva ori.
  3. Anvelope am luat pe moment doar pentru remorcuta tip 400-8 4PR V-67 Vredestein si daca rezista pana anul viitor voi mai cumpara inca doua si pentru motosapa. Deocamdata mai am doua chinezesti de rezerva in caz de ghinion,
  4. are clicketi de sens pe fiecare roata care permite rotii din exteriorul curbei sa se invarta cat vrea, mai este si un ambreiaj improvizat pe asazisul cardan care preia unele diferente care pot aparea in curbe intre fata si spate dar protejeaza si mecanismele la socuri de tractiune. Multe probleme am avut fara acel ambreiaj improvizat cand ceda ce era mai slab in transmisie la smuncituri. Nu e perfect cum am facut dar ma ajuta la urcat unde era imposibil inainte, este 4x4 la mers inainte fara curbe, in curbe roata din interior patineaza mai mult decat cea din exterior daca urca anevoios in panta. E ideal pt mine asa tinand cont ca rotile motosapei n-au nici un fel de diferential si in curbe se freaca aiurea de asfalt.
  5. Era ideal insa sa fac acum modificari mai bine incep alta remorcuta de la zero, cam tot atata munca am si ca treaba sa fie ok ar trebui diferential si la motosapa si intre spate si fata ceea ce e imposibil, daca ne gandim bine cu doar un diferential tot apar diferente de rotatii spate fata in curbe. Dar la mine sunt multumit si fara diferential, n-am avut decat la inceput probleme cu un lant care tot sarea si am descoperit in timp o zala stramba, dupa ce l-am inlocuit si am mai tensionat intinzatoarele e ok nu mai sunt probleme. La roti sunt clicheti de sens care da voie la roata din exteriorul curbei sa se invarta in gol, trage doar aia din interiorul curbei, dar cu clichetii nu mai este 4x4 la mers inapoi. Mai este montat si un ambreiaj pe asazisul ax cardanic reglat cam la 10-15 kg forta de rupere si tinand cont de raportul de transmisie ajuta aproximativ cam cu echivalentul cum ar impinge din spate remorca un om zdravan. Ajuta si la protectia mecanismului firav din capul de flex sa nu sara dantura rotilor la socuri. Am fost multumit de rezultat fiindca am putut urca o panta anevoioasa de prundis cand ma intorc incarcat de la gradina, spre varful pantei atinge cca 30 grade. Dar n-au tinut anvelopele adica rotile chinezesti decat doar un an, din patru au explodat doua.
  6. Mecanismele la remorcuta inca sunt ok dar au cedat anvelopele Anul trecut am cumparat din bazar cele 4 roti de aceiasi marime 400-8 la cca 70 lei buc inlocuind cele de la motosapa si altele doua le-am pus pe o remorcuta dar s-au scopt si doua au pocnit, una de pe motosapa cand scoteam cartofi si alta pe remorcuta, noroc ca ajunsesem la destinatie cu cei 7 saculeti de cartofi de 25kg. Astazi am fost la un magazin local pt a cumpara alte anvelope mai bune si aveau marca Vredestein insa vanzatorul de acolo incearca sa-mi dea marimea 350-8 zicand ca e acelasi lucru cu 400-8 cat imi trebuie de aceea am cateva intrebari daca ma puteti ajuta: Ce diferenta este intre aceste marimi? - am cautat pe net si totusi este diferenta de pret de cca 10 lei intre ele. Rezista acest tip de anvelope la o incarcatura de maxim 300kg pe o remorcuta? astea ar fi modelul 400-8 si 350-8
  7. Am schimbat ambele capete noi spre roti totusi mai am ceva troncaneala cand virez stanga la coborare pante cu frana de motor, s-a mai atenuat insa voi mai vedea pe parcurs, consider problema inca nerezolvata. Troncaneala in situatia de mai sus dispare daca accelerez, daca apas ambreiaj sau frana. Asa am cumparat masina si nu cunosc istoricul, un burduf pierdea vaselina fiindca a avut o interventie la fostul proprietar, adica era montat un burduf mai mare care nu se strangea bine in coliere. Mecanicul a zis ca un cap era ok si nu trebuia neaparat schimbat iar celalalt avea joc vizibil.
  8. Schimbat astazi la service capul de planetara de pe partea dreapta de la roata si troncaneala s-a mai atenuat, maine il voi schimba si de pe partea stanga.
  9. Maine daca nu ploua ma uit in masura care voi pricepe ceva, putin ma depaseste situatia.
  10. Salut! Detin o aclass a180cdi din 2007 cumparata recent de ocazie care are o troncaneala cand virez stanga dar si la coborare unei pante cu frana de motor. La coborarea pantelor si viraj stanga daca apas ambreiajul sau franez usor dispare troncaneala. Am inteles ca ar fi capul de planetara dar nu-s sigur daca e cel din stanga sau din dreapta, troncaneala pare a fi in partea dreapta. Am pierdut deja cateva zile cautand un mecanic disponibil, ma tot amana fiindca sunt ocupati si as incerca sa inlocuiesc singur capul de planetara dar nu-s sigur care ar fi cel cu probleme, cel din stanga sau cel din dreapta. Deja am cumparat unul dar vad ca nu are inel de abs, care e treaba cu acest inel? ,,,, se poate demonta de pe capul de la planetara veche?
  11. Manualul de service e posibil sa-l am, schema nici eu nu am gasit-o. Pe moment nu mai am timp de electronica, ramane pt altadata. Folosesc rareori doua invertoare semipunte facute dupa o schema simpla si pt sudat pe langa casa imi ajung.
  12. De cand am deschis topicul nu m-am mai uitat pe placi, am uitat, imi amintesc parca unul era intrerupt sau in scurt. Acum transformatorul e dezlipit, am avut la un moment dat intentia sa-mi fac un invertor cu el dar n-am avut timp si nici curaj sa incep.
  13. alea din link sunt diodele, modulul igbt e sub celalalt radiator
  14. n-am demontat radiatorul si nu stiu exact dar sigur nu-s igbt-uri ci un modul, ceva asemanator cu cel din poza, nu cred ca arata la fel, am pus poza doar ca exemplu.
  15. Am crezut ca sarma care am folosit la bobina de iesire este de 0,7 insa era de 0,75, nu cred ca e bai, sper ca nu va mai fi nevoie de alte interventii la acest invertor.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări