Asa am citit si eu, era pe " lista "... si noi am primit ca despagubiri de razboi diverse aburoase vezi seria 40.000
Ca fapt divers :
" O noua etapa, pentru productia de material rulant, incepe in anul 1927. La 13 martie 1927 se emite „Legea pentru constructia in tara de locomotive si vagoane”, care marca inceputul eliminarii dependentei Romaniei de material rulant feroviar, produs in strainatate. In accelasi an, CFR-ul achizitiona licenta germana „Borsig”, pentru locomotivele „G.10- 50.100”, pe care o pune la dispozitia uzinelor „UDR- Resita” si „Malaxa- Bucuresti”.
Astfel, apar mai multe fabrici de material rulant, in Romania Mare. In 1938 acestea erau:
-Malaxa Bucuresti (constructia fabricii de locomotive, de aici, se realizeaza intre 1 ianuarie- 28 decembrie 1928), care producea: locomotive cu aburi, trenuri automotoare si vagoane-cisterna.
-UDR- Resita. Intre 1919-1923, aici se construieste o fabrica moderna de locomotive cu aburi, care in 1927, era operationala la intreaga capacitate.
-Romloc Brasov (producea, din 1921, locomotive cu aburi)
-Unio Satu Mare, care producea trenuri automotoare.
-Fabrica de vagoane de calatori si de marfa Arad "