Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

CATA2003

Membru Activ
  • Număr conținut

    681
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Vizitatori Recenți Profil

Blocul vizitatori recenți este dezactivat și nu este arătat altor utilizatori.

CATA2003's Achievements

Experienced

Experienced (11/14)

  • Dedicated
  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

  1. Daca nu ai loc de baterie in portbagaj, nu are sens sa folosesti LIFEPO4, ca o distrugi repede. Iar un LIFEPO4 cu functia de Start sare bine de 1000Euro, atentie ma refer la BMS cu certificare auto nu chinezerie. LG-urile de pe Porsche incep de la 12000 Lei la 60Ah, A123 tot pe acolo.... Deci nu prea inteleg expresia " e mai scumpa, dar face banii". Sa nu mai zic cu incarcarea.... daca masina nu e conceputa pt LIFEPO4, le strici pe amandoua si mai repede.
  2. CATA2003

    Fromos 200

    Merita sa investesti timp in asa ceva? Daca poti, schimba bipolarii cu IGBT-uri. Miller parca are ceva de genul, cu carcasa din aluminiu turnat, din 2 bucati....
  3. Daca ai un microscop si un letcon bun il repari in 30 minute. ai vreo 12 pini afectati.
  4. Celor care le pica bateria noua "des" mai ales pe masinile mai noi, le recomand sa reseteze parametrii bateriei sau sa adauge bateria noua in sistem. La masinile de generatie recenta, deteriorarea bateriei e detectata de IBS, iar tensiunea de incarcare creste. La montarea unei baterii noi, daca nu se reseteaza parametrii vechi, masina nu stie ca are baterie noua si pastreaza incarcarea la tensiune mai ridicata. Bateria noua pica dupa 1-2 ani.
  5. NU e mic curentul, doar ca e scuta perioada de timp. Daca era mic nu mai puneau rezistenta. Probabil nu vei vedea nici o diferenta la un motor bun, dar daca consuma ulei, vei vedea mai des pe acel cilindru eroare de misfire.
  6. Verifica diodele din coltul dreapta jos, acolo pare sa fie reverse polaity prottectionu. Teoretic nu se distruge daca il legi invers, asta e unul din testele din automotive. Dar daca are protectie facuta cu FET e mai nasol. Se mai ard daca ECU-ul era pornit si tu ai legat bateria donatoare invers. Asta e un test dinamic de RPP, prin 2013 retin ca numa Daimlerul il cerea. Problema e la unele module de rev bat. adica sunt mai lente si pana sa decupleze se duce modulul de sursa sau driverele de motare...etc. Dar ar trebui sa vezi scurt pe intrare. Se arde siguranta cu ECU-ul conectat? Lucrez din 2011 in acest domeniu. Am proiectat cateva module de RPP, de toate tipurile. Multi clienti nu cer ca modulul de reverse bat. prot. sa fie testat dinamic si atunci se implementeaza o schema mai ieftina implicit si mai lenta. Eu as incerca sa vad care sigurante se ard si apoi sa vad care din ECU-uri e vinovat. Daca nu merge nimic pe diagnoza vezi gateway-ul de CAN daca nu e mort.
  7. Snuberele nu se pun fara o masuratoare. Daca ai un osciloscop sa vezi ce frecventa are oscilatia, te pot indruma cum sa il dimensionezi.
  8. Am inteles, deci il conectezi cat mai aproape de IGBT-uri. La 100uf nu cred ca vei avea probleme cu inrush-ul, desi dioda care il prinde va avea un varf considerabil de curent, sau rezonante intre condensatori.
  9. Nu prea inteleg ce vrei sa faci cu acei condensatori? Daca sunt pentru aparat de sudura, sunt overkill. Poate pt un induction heater, dar si acolo au capacitate prea mare. Unde vrei sa in folosesti? In serie cu primarul trafului?
  10. Pune mai mult 10u la divizorul capacititv, incerca cu 40u , desi nu cred ca au riplu mare (mai adauga un trace cu el). Dar scoate L1, dupa "Ion_Bumbu" nu ar impacta mult circuitul (eu ma astept sa decoleze curentul in primar, iar peak current loop sa devina greu de stapanit/implementat), noroc ca e doar R3 si va atenua ea panta curentului, daca era si un condensator acolo....adio. Poti adauga si 200nH necuplat cu trafu inainte de diode si o masuratore cu si fara cele 200n.
  11. Ai fi surprins ce inductanta au firele de sudura, mai ales daca sunt lungi. La convertoarele cu transfer direct e musai inductanta de iesire, ea limitand si panta curentului in primar, sa nu declansezi protectia de supra-curent asa....aleator. Dar probabil la sudura "sare" tensiunea pe electrod neavand condensator pe iesire (a.i curentul in primar nu urca abrupt) deci tensiunea de iesire urmareste pulsul aplicat in primar, asta ar fi explicatia la functionarea unor convertoare chinezesti fara bobina de iesire, desi firele alea pot avea mai mult de 1 uH (1uH ~ 1m de cablu) Leagat de torurile din secundar inaintea diodelor, la prima vedere le vad problematice. Am sa fac o simulare, cand am timp.
  12. Ce zici tu acolo e fix pe dos. Orice ferita pe un conductor creste inductanta acelui traseu. Acea inductanta ramane necuplata cu traful, inmagazineaza energie, si va avea nevoie de snubber pt dampuirea ei (leakage inductance). Acolo stochezi energie , unde o arunci? Un snubber disipa energia, aici e fix pe dos. Daca e pt curentii de blocare a diodei (reverse recovery), ar face sens, daca convertorul ramane in CCM (datorita inductantei cablurilor), dar atunci iti trebuie snubber ca te-ai pricopsit cu alta problema.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări